aluxez Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Ok gutter. Nå er jeg lei av viste, og har lyst på xp. Kan noen skrive en skikkelig sammenhengende guide på hvordan man får xp inn på dataen? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Skaff deg en XP-CD, gjerne med drivere, eller hvert fall nettverksdriverene så du kan laste ned de andre driverene fra nettet. Gå inn i BIOS og endre S-ATA-mode fra etellerannet jeg ikke husker til IDE. I tillegg endrer du boot-rekkefølgen så du booter fra CD-en. Deretter er det bare å følge instruksjonene til CD-en og vips så har du XP på PC-en. edit: Jeg lager en rar-fil med alle driverene som jeg bruker nå. Veit ikke om det funker for andre men. edit: Drivere jeg bruker nå. http://rapidshare.com/files/136841914/mydrivers.zip.html Endret 12. august 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
larsa89 Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Skaff deg en XP-CD, gjerne med drivere, eller hvert fall nettverksdriverene så du kan laste ned de andre driverene fra nettet. Gå inn i BIOS og endre S-ATA-mode fra etellerannet jeg ikke husker til IDE. I tillegg endrer du boot-rekkefølgen så du booter fra CD-en. Deretter er det bare å følge instruksjonene til CD-en og vips så har du XP på PC-en. edit: Jeg lager en rar-fil med alle driverene som jeg bruker nå. Veit ikke om det funker for andre men. edit: Drivere jeg bruker nå. http://rapidshare.com/files/136841914/mydrivers.zip.html Hvordan installerer jeg de driverene? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Legg de til på nLite og brenn en skive med XP. Lenke til kommentar
larsa89 Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Ok. La de inn med nLite og brant en dvd med MagicISO, men får ikke boota den når jeg starter pcn med den i dvd-romen. Får boota den andre xp cden. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Endre innstillingen i BIOS til S-ATA og endre rekkefølgen så dvd-rom står først. Lenke til kommentar
larsa89 Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Endre innstillingen i BIOS til S-ATA og endre rekkefølgen så dvd-rom står først. Fikk ikke det til å funke, men tror det har med at dvdn ikke er bootable? Noen anelse om hvordan jeg får til det? Edit: nvm:) Nå fungerer alt perfekt:D Endret 1. september 2008 av larsa89 Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 hei:) lurte på en ting og trenger svar FORT! Jeg har denne acer 5720zg som jeg kjøpte på elprice for nesten 1 år siden å har ikke hatt noen problemer med den eller noe men har lest i en del forum og sånt ant folk installerer xp isteden for å ha vista? hvorfor? Vil jeg kunne dra spill bedre med xp i forhold til vista? Og bare en siste ting: Noen som har prøvd warhammer online på denne pcen? (ja vet det ikke har kommet enda men betaen). Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Ytelsen blir utrolig mye bedre med XP, og i mitt tilfelle fikk jeg litt økt ytelse med gaming og. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Ytelsen blir utrolig mye bedre med XP, og i mitt tilfelle fikk jeg litt økt ytelse med gaming og. betydeligt mye? kan du si noen spill eller noe? og btw det står jo mange plasser at spill krever for eksempel: minimum 1gb ram xp og 2gb ram vis du har vista.......vil det da si at vis du har 1gb ram i pcen din så vil det gå driiiiid seint med vista men helt fint på xp? å du vett ikke noe om warhammer? men er det bare å sette i windows xp cden åsså starte pcen? eller må jeg gjøre mye komplisert? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Acer 5720zg + Vista + Crysis = Lagghelvete av enorme dimensjoner. Acer 5720zg + XP + Crysis = En fin spillopplevelse med noe lagging ved enkelte steder. Det med RAM har du misforstått. Det er en del andre ting som også må stemme for at det skal funke ordentlig. Du kan sjekke for diverse spill her. Det er ikke særlig komplisert å innstallere XP heller, men jeg anbefaler deg å ha drivere på XP-CD-en. Se hva jeg skrev helt øverst på denne siden. "En kjapp guide." Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Acer 5720zg + Vista + Crysis = Lagghelvete av enorme dimensjoner. Acer 5720zg + XP + Crysis = En fin spillopplevelse med noe lagging ved enkelte steder. Det med RAM har du misforstått. Det er en del andre ting som også må stemme for at det skal funke ordentlig. Du kan sjekke for diverse spill her. Det er ikke særlig komplisert å innstallere XP heller, men jeg anbefaler deg å ha drivere på XP-CD-en. Se hva jeg skrev helt øverst på denne siden. "En kjapp guide." serriøst? jeg har også prøvd crysis å det lagga for mye til at jeg kunne spille det. men vis jeg tar det på xp vil jeg kunne dra det fint? å det med rammen mente jeg bare rammen! har du ikke sett at noen spill krever feks 1gb med xp og 2gb vis du har vista? jeg mener liksom om xp da er bedre siden da har du alltid mer ram til overs eller noge slik? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Acer 5720zg + Vista + Crysis = Lagghelvete av enorme dimensjoner. Acer 5720zg + XP + Crysis = En fin spillopplevelse med noe lagging ved enkelte steder. Det med RAM har du misforstått. Det er en del andre ting som også må stemme for at det skal funke ordentlig. Du kan sjekke for diverse spill her. Det er ikke særlig komplisert å innstallere XP heller, men jeg anbefaler deg å ha drivere på XP-CD-en. Se hva jeg skrev helt øverst på denne siden. "En kjapp guide." serriøst? jeg har også prøvd crysis å det lagga for mye til at jeg kunne spille det. men vis jeg tar det på xp vil jeg kunne dra det fint? å det med rammen mente jeg bare rammen! har du ikke sett at noen spill krever feks 1gb med xp og 2gb vis du har vista? jeg mener liksom om xp da er bedre siden da har du alltid mer ram til overs eller noge slik? Jeg tror du vil dra det bedre på XP, men ikke fint. Jeg har ikke sett det tilfellet du nevner der nei. Requirements er requirements. Lenke til kommentar
gullsmurf Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Ser ut som jeg har driti meg ut nå. Hadde lagt inn win xp for noen måneder siden og nå tenkte jeg å kjøre recovery funksjonen til acer for å legge inn vista igjen, men problemet er at jeg ikke får startet den via alt+f10! Har aktivert d2d funksjonen i bios så den skal være i orden. Har også oppdatert bios til nyeste versjon (1.42). Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Har alltid lurt på noe: er det noen suuuuper goe drivere til denne pcen? har jo oppdatert en gang eller 2 for leenge siden men har liksom alltid drømt om en driver som gjor slik at spill gjekk bedre på pcen å at pcen jobbet fortere . ja vet det er teit men går jo ann å drømme:P. går det for eksempel ann å gjør prosesoren raskere uten å måtte skru å mekke og slik avansert? Men uansett! er det noen som har en dricver eller noen enkle tips som kan gjøre pcen raskere og bedre? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Nei, bare oppdater alle drivere til de nyeste, så er du på god vei. Du kan jo sjekke hvilke som mangler med Driveragent. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Noen her som har prøvd warhammer online betaen med denne pcen eller en lignende? PLIIIIIIS?? MÅ? VITE OM JEG KOMMER TIL OG DRA DET:( har 4gb ram btw. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Kan du ikke laste ned en demo og prøve selv da? Eventuelt sjekke på linken jeg ga deg i går. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Kan du ikke laste ned en demo og prøve selv da? Eventuelt sjekke på linken jeg ga deg i går. når du ikke har så mye peiling så ikke svar:P MINIMUM kravene er bare for å kunne skru på spillet! hvem som helst har de kravene der. men for å kunne dra spillet på OK grafikk og uten lagg må du se på recommended å de har ikke kommet ut enda. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Det forstår jeg, men du kan fortsatt prøve en demo og se om den virker nogen lunde greit da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå