Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

/wave alle 5720 brukere! Håper ikke denne posten blir slettet, MEN - Nå har jeg ett 8600GT(importert fra usa) skjermkort som jeg hade forhåpninger om at skulle passe i min 9303 - det gjorde det altså ikke! Dere har jo en guide her på forumet på hvordan en kan skifte skjermkortet! bare å whispre meg viss en er interessert.

Liten ting til: Mye må man gi for en 5720 - brukt?

Lenke til kommentar
/wave alle 5720 brukere! Håper ikke denne posten blir slettet, MEN - Nå har jeg ett 8600GT(importert fra usa) skjermkort som jeg hade forhåpninger om at skulle passe i min 9303 - det gjorde det altså ikke! Dere har jo en guide her på forumet på hvordan en kan skifte skjermkortet! bare å whispre meg viss en er interessert.

Det var synd at det ikke gikk å skifte kort på din modell. Men noen burde nok være klar for å kjøpe dette kortet av deg skulle jeg tro. Jeg tok et raskt søk på Finn.no og fant ut at mange krever overraskende mye for denne maskinen brukt, 4800,- var det billigste jeg fant akkurat nå. Dette til tross for at man kan finne denne modellen ny til i underkant av 6000,- flere steder. Personlig ville jeg nok ikke gitt mer enn maks 4000,- for denne brukt. Lykke til hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Det var synd at det ikke gikk å skifte kort på din modell. Men noen burde nok være klar for å kjøpe dette kortet av deg skulle jeg tro. Jeg tok et raskt søk på Finn.no og fant ut at mange krever overraskende mye for denne maskinen brukt, 4800,- var det billigste jeg fant akkurat nå. Dette til tross for at man kan finne denne modellen ny til i underkant av 6000,- flere steder. Personlig ville jeg nok ikke gitt mer enn maks 4000,- for denne brukt. Lykke til hvertfall! :)

Jeg solgte min for 4000,- Hehe..

Lenke til kommentar
Hei!

Har en Acer Aspire 5720ZG som jeg ønsker å formatere, er det mulig å bruke en WIndows Vista Service Pack1 DVD og installere med key en som står klistret under datamaskinen? Og kan jeg bruke en Vista cd på feks engelsk eller gjelder keyen bare til norsk versjon? Til nå har jeg kun brukt det medfølgende gjennopprettingsystemet, men synes det følger med så mange crappy programmer så ønsker en ren installasjon.

Og hvis jeg nå installerer Vista på den partisjonen Vista ligger på i dag, og lar gjennopprettingspartisjonen ligge, vil det gå an å legge inn den medfølgende Vista versjonen fra recovery partisjonen igjen senere?

Litt sint svar men,

Nøkkelen som står under maskinen er ikke den samme nøkkelen som vista er innstallert med fra før (oem nøkkel).

Så hvis du prøver å bruke nøkkelen som står under må du ringe MS for å få aktivert.

Du kan ta en backup av oem aktiveringen til en usb nøkkel med ABR

Så legger du inn en ny vista uten å ha internett koblet til setter inn usb nøkkelen, og gjenoppretter oem aktiveringen.

så er det bare å koble til internett og oppdatere.

Husk å brenne ut gjenopprettelses dvd og driver dvd først så du har tilgang til driverne.

Og ja, hvis du lar gjenopprettelses partisjonen ligge kan du bruke den senere.

Lenke til kommentar
Hadde definitivt ikke kjøpt denne maskina i dag!

Og grunnen til dere to er?

Det aller verste for min del er at den fungerer 120 ganger bedre med WinXP installert enn Vista, som er det den selges med. Ellers kan jeg nevne i fleng: Problemer med knitring i lyd, tilfeldig henging, tilfeldige blackouts(at den *puff* slår seg av helt uten videre), ELENDIG- og da mener jeg ELENDIG, kundeservice fra Acer dersom man noen gang skulle finne på å ringe dem for å få hjelp til noe. Listen fortsetter, men akkurat nå er jeg litt for trøtt til å huske særlig mye mer.

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvordan dette 9300 kortet er kontra 8400 som de fleste har her inne?

Såvidt jeg vet skal disse kortene yte omtrent likt, men 9300-kortet trekker mindre strøm (GPU'en er i utgangspunktet den samme i begge kort, men 8400 er produsert på 90nm mens 9300 er på 65 nm). Ingen ytelsesøkning altså, men sparer batteri og varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...