Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Har fjernet støv, lagt på ny kjølepasta, og prøvd det meste, men vifta kjører rett som det er.

Det som derimot er interessant, er at når jeg installerte Vista fra Acer eRecovery, var den faktisk helt stille. Det var først etter Vista service pack 1 og oppdatering av alle driverne at det ble skikkelig ille.

Skulle ønske noen bare hadde svaret :-p

Det slår meg nå at det som ikke er der mer, er forskjellige viftehastigheter. Den kjører alltid full guffe i korte perioder i steden for lav hastighet (og stille) over lenger perioder.

Endret av Superagurken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig høylydt støy fra vifta eller? Tenker f.eks. hvis man sitter med den i et helt stille klasserom, for det er der jeg i så fall har tenkt å bruke den.

Ekstremt. Vifta mi går for fullt mens jeg skriver dette. Etter en stund blir nok klassekameratene dine rimelig irriterte på deg. Før kunne jeg la den stå på da jeg sov, men nå er det for ille. Tror jeg skal åpne den og fjerne litt støv, deretter ta en formatering. Så kan jeg komme med status etterpå.

Oida, hørtes virkelig ikke bra ut! Og når det virker som at det er flere som har det samme problemet, så er vel jeg også dømt til å få det hvis jeg kjøper en slik PC... Best å skygge banen, altså... :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall merket at viften oppfører seg forskjellig avhengig av hvilken BIOS-versjon som er installert. Jeg bruker v1.31 istedet for v1.34 som er den nyeste. Både temperaturen og viften oppførte seg mer behagelig da jeg gikk tilbake til denne. Men det skal sies at dette ikke nødvendigvis er tilfelle for alle, siden min maskin er kraftig oppgradert, både CPU og GPU er byttet ut. Det kan likevel være en idé å teste ut forskjellige BIOS-versjoner om man synes viften er for høylydt.

Lenke til kommentar

Jeg har spurt om dette i en annen tråd her og, men prøver lykken her også. Jeg lurer på hvordan man kan komme seg inn til CMOS-batteriet i denne maskinen. Jeg trenger å ta det ut for å resette CMOSen. Jeg har nemlig klart å føkke opp BIOSen da jeg skulle oppdatere den, og nå vil ikke dataen skjønne at jeg prøver å skru den på engang. Noen som vet om dette i det hele tatt kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Ok, takk. Tror jeg formaterer i kveld. Kanskje jeg legger inn Ubuntu. Noen som vet om det er vanskelig på denne laptopen?

8.04 fungerer som bare det. Kjører dualboot med WinXP og Ubuntu. Drivere virker som bare rakkern ved installering, aldri hatt noen problemer. =)

Lenke til kommentar
Ok, takk. Tror jeg formaterer i kveld. Kanskje jeg legger inn Ubuntu. Noen som vet om det er vanskelig på denne laptopen?

8.04 fungerer som bare det. Kjører dualboot med WinXP og Ubuntu. Drivere virker som bare rakkern ved installering, aldri hatt noen problemer. =)

Nettverket virker ikke. Får ikke noe trådløst nett her.

Lenke til kommentar

Prøv å gå på System->Hardware-drivere, huk av for å bruke drivere/nettverkskortet (husker ikke helt), og klikk ok. Da skal driveren installere seg selv. Man bør helst ha nettverkstilkobling slik at den får lastet ned filene den trenger automatisk, så kablet nettverk er kjekt å ha ved en nyinstallasjon av Linux.

Endret av Nerf
Lenke til kommentar

Noen som har conan med denne pcen?

drar dere det bar og i såfall hva har dere settingen på å hvor mange fps har dere?

pliiiis svar!:D

en ting til.... hva har dere STRØMPLAN på?

Balansert

høy ytelse

Strømsparer

??

vil spillene gå bedre på høy ytelse eller er det best med balansert?

Endret av Aizen
Lenke til kommentar
Noen som har conan med denne pcen?

drar dere det bar og i såfall hva har dere settingen på å hvor mange fps har dere?

pliiiis svar!:D

en ting til.... hva har dere STRØMPLAN på?

Balansert

høy ytelse

Strømsparer

??

vil spillene gå bedre på høy ytelse eller er det best med balansert?

Skal du spille conan er det bare å "kaste dritten" og kjøpe noe bedre. Jeg har prøvd conan på den nå de siste par dagene siden jeg har early access og venter på ny PC. Du må kjøre absolutt alt på low for at det skal gå sånn høvelig (og jeg har bytta til Windows XP for bedre ytelse. Med Vista tror jeg det går enda værre). Selvfølgelig må du kjøre på høy/maks ytelse i oppsettet på maskinen for at den skal yte best mulig.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...