Superagurken Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Har fjernet støv, lagt på ny kjølepasta, og prøvd det meste, men vifta kjører rett som det er. Det som derimot er interessant, er at når jeg installerte Vista fra Acer eRecovery, var den faktisk helt stille. Det var først etter Vista service pack 1 og oppdatering av alle driverne at det ble skikkelig ille. Skulle ønske noen bare hadde svaret :-p Det slår meg nå at det som ikke er der mer, er forskjellige viftehastigheter. Den kjører alltid full guffe i korte perioder i steden for lav hastighet (og stille) over lenger perioder. Endret 6. mai 2008 av Superagurken Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Er det virkelig høylydt støy fra vifta eller? Tenker f.eks. hvis man sitter med den i et helt stille klasserom, for det er der jeg i så fall har tenkt å bruke den. Ekstremt. Vifta mi går for fullt mens jeg skriver dette. Etter en stund blir nok klassekameratene dine rimelig irriterte på deg. Før kunne jeg la den stå på da jeg sov, men nå er det for ille. Tror jeg skal åpne den og fjerne litt støv, deretter ta en formatering. Så kan jeg komme med status etterpå. Oida, hørtes virkelig ikke bra ut! Og når det virker som at det er flere som har det samme problemet, så er vel jeg også dømt til å få det hvis jeg kjøper en slik PC... Best å skygge banen, altså... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har hvertfall merket at viften oppfører seg forskjellig avhengig av hvilken BIOS-versjon som er installert. Jeg bruker v1.31 istedet for v1.34 som er den nyeste. Både temperaturen og viften oppførte seg mer behagelig da jeg gikk tilbake til denne. Men det skal sies at dette ikke nødvendigvis er tilfelle for alle, siden min maskin er kraftig oppgradert, både CPU og GPU er byttet ut. Det kan likevel være en idé å teste ut forskjellige BIOS-versjoner om man synes viften er for høylydt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Da skal jeg sannelig prøve 1.34 så fort jeg har tid. Bruker 1.31 og det er verre enn noen gang. Hva er forskjellen på CPU og GPU? Jeg er dessverre ikke mester i hardware Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 CPU er prosessoren i maskinen, mens GPU er skjermkortet. Begge deler er fullt mulig å skifte på denne maskinen, dog ikke uten at garantien ryker. Håper du får ordnet vifteproblemet ditt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Ok, takk. Tror jeg formaterer i kveld. Kanskje jeg legger inn Ubuntu. Noen som vet om det er vanskelig på denne laptopen? Lenke til kommentar
emilnh Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har spurt om dette i en annen tråd her og, men prøver lykken her også. Jeg lurer på hvordan man kan komme seg inn til CMOS-batteriet i denne maskinen. Jeg trenger å ta det ut for å resette CMOSen. Jeg har nemlig klart å føkke opp BIOSen da jeg skulle oppdatere den, og nå vil ikke dataen skjønne at jeg prøver å skru den på engang. Noen som vet om dette i det hele tatt kan hjelpe? Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Ok, takk. Tror jeg formaterer i kveld. Kanskje jeg legger inn Ubuntu. Noen som vet om det er vanskelig på denne laptopen? 8.04 fungerer som bare det. Kjører dualboot med WinXP og Ubuntu. Drivere virker som bare rakkern ved installering, aldri hatt noen problemer. =) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Ok, takk. Tror jeg formaterer i kveld. Kanskje jeg legger inn Ubuntu. Noen som vet om det er vanskelig på denne laptopen? 8.04 fungerer som bare det. Kjører dualboot med WinXP og Ubuntu. Drivere virker som bare rakkern ved installering, aldri hatt noen problemer. =) Nettverket virker ikke. Får ikke noe trådløst nett her. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Prøv å gå på System->Hardware-drivere, huk av for å bruke drivere/nettverkskortet (husker ikke helt), og klikk ok. Da skal driveren installere seg selv. Man bør helst ha nettverkstilkobling slik at den får lastet ned filene den trenger automatisk, så kablet nettverk er kjekt å ha ved en nyinstallasjon av Linux. Endret 9. mai 2008 av Nerf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Kk, skal teste om noen dager. Reiser bort i morra. Skal også kjøre en recovery snart. Samt åpne denne dritten og fjerne det som er av støv. Hvor og hvordan er beste måten å fjerne støv der inne på? Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Trykkluft på boks er alltid en sikker vinner hos meg, i alle fall. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg trenger litt hjelp med WIndows XP paa Acer 5720ZG, alt fungerer helt fint utenom musen. Naar jeg installerer Intel Chipset-drivere slutter musen aa virke etter reboot, mens touchpad virker som normalt. Har formatert to ganger og samme problem dukker opp hver gang. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Trykkluft på boks er alltid en sikker vinner hos meg, i alle fall. Får man det på Clas Ohlson tror du? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Får man det på Clas Ohlson tror du? jepp Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 14. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2008 Får man det på Clas Ohlson tror du? Og Biltema. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2008 Flott. Skal få kjøpt en slik. Vet aldri hva man skal rense og ordne opp i. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Noen som har conan med denne pcen? drar dere det bar og i såfall hva har dere settingen på å hvor mange fps har dere? pliiiis svar! en ting til.... hva har dere STRØMPLAN på? Balansert høy ytelse Strømsparer ?? vil spillene gå bedre på høy ytelse eller er det best med balansert? Endret 18. mai 2008 av Aizen Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 Sier vel seg selv at det er best ytelse, da "balansert" vil si at den setter forholdet mellom ytelse og batterilevetid likt. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Noen som har conan med denne pcen?drar dere det bar og i såfall hva har dere settingen på å hvor mange fps har dere? pliiiis svar! en ting til.... hva har dere STRØMPLAN på? Balansert høy ytelse Strømsparer ?? vil spillene gå bedre på høy ytelse eller er det best med balansert? Skal du spille conan er det bare å "kaste dritten" og kjøpe noe bedre. Jeg har prøvd conan på den nå de siste par dagene siden jeg har early access og venter på ny PC. Du må kjøre absolutt alt på low for at det skal gå sånn høvelig (og jeg har bytta til Windows XP for bedre ytelse. Med Vista tror jeg det går enda værre). Selvfølgelig må du kjøre på høy/maks ytelse i oppsettet på maskinen for at den skal yte best mulig. Endret 19. mai 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå