Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Hey, jeg ville ikke starte ny tråd så spør bare her:)

jeg har en 5720zg å har veldig lyst å opgradere den, vertfall med rammen så det jeg lurte på er om noen her som har peiling kan sende meg link til en raambrikke jeg kan sette inn eller skifte med?

har liksom lyst på 3 eller 4 gb totalt:D så vis noen kan si meg hvordan jeg kan gjøre det så er det også flott:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, jeg ville ikke starte ny tråd så spør bare her:)

jeg har en 5720zg å har veldig lyst å opgradere den, vertfall med rammen så det jeg lurte på er om noen her som har peiling kan sende meg link til en raambrikke jeg kan sette inn eller skifte med?

har liksom lyst på 3 eller 4 gb totalt:D så vis noen kan si meg hvordan jeg kan gjøre det så er det også flott:D

Jeg er usikker på om denne linke fungerer, men vi prøver: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325699

Om det ikke går er det bare å klikke seg inn på komplett sine sider, velge minne, og velge pc-modell, i dette tilfellet acer aspire 5720. Jeg kjøpte nettopp to 2GB-brikker selv, RAM har aldri vært billigere enn i dag, så man kan like godt kjøpe 4GB, selv om man i Vista 32bit ikke får brukt mer enn 3GB - 3,5GB effektivt. Når det gjelder lydproblemet aner jeg ikke, du er sikker på at du har stilt volumet opp på volummikseren? Får du lyd med hodetelefoner?

Lenke til kommentar

HJELP PLIIIIIIS:(

prøver å oppdatere kjermkortet i denne pcen men når jeg laster ner de nyeste driverne ifra Nvidia sin hjemmeside så står det at driverne ikke støttes av kjermkortet siden jeg må få dem hos acer sin hjemmeside men der er det jo ingen oppdateringer:S

noen andre som ikke klarer å oppdatere driverne på kjermkortet?

Lenke til kommentar
Gå inn på laptopvideo2go.com, trykk Community Forum.

Velg Release 170 drivers.

v171.16 XP 32bit velger du om du har xp 32bit.

Trykk der det står "Driver", last ned.

Trykk der det står "Modded INF", last ned.

Extract "17137.exe" til en mappe. Så tar du INF filen og legger i den mappen du extractet til. Overskriv. Så kjører du setupen.

Dette funker værtfall med meg.

Dette bør funke bra for å oppdatere skjermkortdriverene. Du kan også se guider med bilder på siden ;)

Lenke til kommentar

Extract "17137.exe" til en mappe. Så tar du INF filen og legger i den mappen du extractet til. Overskriv. Så kjører du setupen.

Dette bør funke bra for å oppdatere skjermkortdriverene. Du kan også se guider med bilder på siden ;)

takk:D har nettop installert driverne nå:D

er det de nyeste og hva er egentligt vitsen med å oppdatere?:p ja eg e noob:P

Lenke til kommentar

takk:D har nettop installert driverne nå:D

er det de nyeste og hva er egentligt vitsen med å oppdatere?:p ja eg e noob:P

Er ikke helt inne i hvordan alt fungerer, men det skal hvert fall hjelpe på lagging osv i spill.

Lenke til kommentar

noen som aner hva man bør gjøre mot ekstrem overoppheting??

er det noen innstillinger man kan gjøre noen steder for å øke vifteeffekten eller?

jeg prøvde å skru opp dataen for å rengjøre, men selv om jeg skrudde av alle skruene så fikk jeg ikke av lokket under dataen??

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg litt igjen?:D

har fått meg rammen til pcen nå å trenger litt hjelp:(

hvordan ta ut de gamle og sette i de nye?:D kan noen forklare til en noob?:) takker for svar:):)

Heisann. hvis du ser på guiden jeg har laget ser du blant annet hvordan du åpner maskinen. Jeg har ikke skrevet spesifikt om hvordan man oppgraderer RAM'en, men dette er fryktelig enkelt. Brikkene sitter omtrent midt på maskinen helt nederst når du har åpnet dekselet. Det er to slotter, og brikkene sitter skrått oppå hverandre. Det er en hendel på hver side av brikken som holder den på plass, løsne disse, og brikken spretter opp. Ta dem ut og sett de nye på plass, og fest dem med hendlene. That's it. Har selv 4GB i maskinen nå (3GB i praksis pga vista32), og selv om jeg ikke merker allverdens forskjell i praksis er det fint å vite at maskinen har litt mer å gå på. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Fikk kjølepastaen fra komplett i posten i dag, men er litt usikker på fremgangsmåten for å legge den på. Noen som kan gi en liten step by step?

Og jeg har forstått det slik at man ikke kan bruke det på gpu'en, ettersom den krever noen form for pads?

Jeg er ingen ekspert, men den vanligste feilen er å påføre for mye kjølepasta. Du trenger egentlig ikke mer enn tilsvarende et riskorn. Her er en liten guide for å påføre kjølepasta: http://www.hardwaresecrets.com/article/274/1

Når det gjelder gpu'en brukte jeg kjølepasta på denne med stort hell, da det faktisk var påført pasta på den gamle gpu'en jeg tok ut. Som en kuriositet kan det nevnes at kjøleelementene på denne maskinen faktisk passer bedre til 8600m gt enn 8400m gs som sto i. Jeg vet at maskinen blir solgt med forskjellige konfigurasjoner rundt om i verden, og det er egentlig godt å vite at den er bygd for å takle det jeg har oppgradert den med. :)

Lenke til kommentar

Da er kjølepastaen byttet ut med OCZ freeze på både cpu og gpu. Cpu ligger nå på 35-36 grader ved lett bruk, GPU derimot ligger fortsatt på 62 grader under nettsurfing, og jeg mistenker at det er den som setter i gang vifta i ett kjør.

Hvilke temperaturer har dere andre her?

Lenke til kommentar

Det var litt høyt, selv om gpu'en tåler mye høyere temperatur enn det før den sliter. Jeg kan gi deg temperaturen på mine komponenter, de er som følger:

CPU: T7500 - 35C-40C med lett belastning, rundt 50C under spill som Crysis.

GPU: 8600M GT - 49C-51C med ingen eller lett belastning, rundt 70C under spill som Crysis.

Vet ikke hvorfor du får såpass høye temperaturer på GPU'en. Kanskje en nyere BIOS-versjon vil hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Det var litt høyt, selv om gpu'en tåler mye høyere temperatur enn det før den sliter. Jeg kan gi deg temperaturen på mine komponenter, de er som følger:

CPU: T7500 - 35C-40C med lett belastning, rundt 50C under spill som Crysis.

GPU: 8600M GT - 49C-51C med ingen eller lett belastning, rundt 70C under spill som Crysis.

Vet ikke hvorfor du får såpass høye temperaturer på GPU'en. Kanskje en nyere BIOS-versjon vil hjelpe deg. :)

Aner ikke jeg heller. Bryr meg egentlig ikke om at vifta går når jeg spiller, men jeg skulle ønske at den ikke driver å slår seg på og av når maskinen står idle, eller jeg bare skriver eller surfer.

Har nyeste bios (1.34) og de nyeste driverne fra laptopvideo2go.com.

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting.

Etter en sleep-periode, viser nvidia monitor 49C på gpu'en, og ved videre bruk fortsetter den å ligge mellom 48C og 52C de neste timene. Men, etter en reboot spretter den opp på 62C igjen, og blir liggende der, med masse viftemoro selv om bruken og programmene er de samme.

Noen som har noen som helst idé om hvorfor?

Lenke til kommentar
Er det virkelig høylydt støy fra vifta eller? Tenker f.eks. hvis man sitter med den i et helt stille klasserom, for det er der jeg i så fall har tenkt å bruke den.

Ekstremt. Vifta mi går for fullt mens jeg skriver dette. Etter en stund blir nok klassekameratene dine rimelig irriterte på deg. Før kunne jeg la den stå på da jeg sov, men nå er det for ille. Tror jeg skal åpne den og fjerne litt støv, deretter ta en formatering. Så kan jeg komme med status etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...