Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt min 5720zg en stund, og etter et par måneder begynte den å gå skremmende tregt, spesielt når det er varmt i rommet (ikke sikkert det er noen sammenheng her, bare tenkte jeg kunne kommentere det), og den har en tendens til å slå seg av (dette har garantert en sammenheng med varmgang). Det går i perioder, noen ganger går den som en drøm, mens andre ganger kan jeg ikke engang se på film og surfe på nettet samtidig (Audiodg.exe bruker til tider rundt 50% av prosessoren :O!!!!). I starten var jeg veldig fornøyd, men nå frister det å bare kaste hele driten ! Om jeg har flere faner oppe i firefox og kanskje hører på musikk samtidig går det drittregt, selv skriften jeg skriver her henger etter !

Jeg kjenner meg ikke igjen i det som står i anmeldelsen i det hele tatt, at man kan multitaske til tusen, for selv min gamle P4 2,8 ghz med ræva grafikkort og minne virket raskere enn denne. På den kunne jeg lett høre på musikk, titte film og spille flashspill samtidig uten problemer, acer'n min begynner derimot å koke, og grafikken og lyden hakker som bare pokker.

Jeg har slettet en del unødvendige programmer, skjekket etter virus og adware, stilt strømsparingsinnstillingene for maks ytelse og litt forskjellig, men det hjelper ikke. Lurer på om det er mulig å returnere den, for jeg mener at en nesten ny laptop ikke skal fungere så dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

jeg hadde trøbbel med at vista hengte seg i opptil 5 sekunder før jeg kunne gjøre noe som helst så jeg installerte win xp pro og nå er den som en drøm å bruke. Ene minuset er at prosessoren definitivt er flaskehalsen i dette systemet når man gamer. Er veldig fristet til å skaffe en rå cpu å stappe inn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

må legge til at min har vært på reparasjon for at lyden ble borte i venstre høyttaler i hodetelefon utgangen. De byttet hovedkort og nå fungerer alt.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Både lyddriver og BIOS finner du her.

På "Drivers and utilities", velg den øverste, last ned og installer.

På "BIOS and guides", velg versjon 1.21, som er den nyeste.

Orph:

Quoter meg selv her. Dette fungerte fint for meg, når jeg hadde mange av problemene du beskriver. :thumbup:

Hei og takk for svar !

Jeg bet merke i det, og lastet ned bios 1.25 (nyeste), og nyeste acer gridvista og eaudio, situasjonen er fortsatt den samme.

Lenke til kommentar
Jeg har nå hatt min 5720zg en stund, og etter et par måneder begynte den å gå skremmende tregt, spesielt når det er varmt i rommet (ikke sikkert det er noen sammenheng her, bare tenkte jeg kunne kommentere det), og den har en tendens til å slå seg av (dette har garantert en sammenheng med varmgang). Det går i perioder, noen ganger går den som en drøm, mens andre ganger kan jeg ikke engang se på film og surfe på nettet samtidig (Audiodg.exe bruker til tider rundt 50% av prosessoren :O!!!!). I starten var jeg veldig fornøyd, men nå frister det å bare kaste hele driten ! Om jeg har flere faner oppe i firefox og kanskje hører på musikk samtidig går det drittregt, selv skriften jeg skriver her henger etter !

Jeg kjenner meg ikke igjen i det som står i anmeldelsen i det hele tatt, at man kan multitaske til tusen, for selv min gamle P4 2,8 ghz med ræva grafikkort og minne virket raskere enn denne. På den kunne jeg lett høre på musikk, titte film og spille flashspill samtidig uten problemer, acer'n min begynner derimot å koke, og grafikken og lyden hakker som bare pokker.

Jeg har slettet en del unødvendige programmer, skjekket etter virus og adware, stilt strømsparingsinnstillingene for maks ytelse og litt forskjellig, men det hjelper ikke. Lurer på om det er mulig å returnere den, for jeg mener at en nesten ny laptop ikke skal fungere så dårlig.

Jeg har selv denne pcen og har opplevd noe lignende det du har med tanke på varme. Etter noen måneders bruk ble pcen så varm at luften som kom ut bak kunne brenne hånden min, selv med bare vanlig surfing.

Jeg lurte på om det hadde skjedd noe med vifta så jeg skrudde opp pcen og løsna på vifta. Der fant jeg ett støvlag som var nesten en cm tykt. Etter at jeg fjerna støvet er varme ikke noe problem lengre :)

Mitt tips er å prøve å skru opp pcen og vifta for å se om det er noe støv der. Jeg gjør det selv nå hver andre månede, og har ingen problemer med varme eller treig pc lengre

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

den er jo ok nok når den virker men pluttselig så slutter den å lese bevegelser og feiltolker hva jeg prøver å gjøre, er jo sikkert en software feil, må da kunne fikse det?

Lenke til kommentar

jeg har et problem..

bruker så klart Acer Aspire 5720ZG.

når jeg spiller, ligegylding om det e cs 1.6 eller WoW..så får æ høy fps dropp etter kort tid..og det førsvinner ikke før jeg går ut av spillet..

jeg har bare winamp+vt opp og kjøre. men det kommer fps dropp heile tiden.. fra 100 på counter-strike til 30-55.. på wow er det fra 60++ til 9,9-19..

har formatert pcen mange ganger, og scanner for virus+spyware og slikt.. men ingen finner noe problemer..

Når æ kjøpte pcen så hadde æ ikke noe problem med FPS eller slikt..

vis dokker har vei ka probleme kan være så please share.. irritere mæ grønn over problemet.vest det e driver problemer.. så må dokker være så snill å linke de til meg..

mvh.Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...