Gjest medlem-16183 Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 jeg husket feil, mente 3dmark 05. Sorry guys. Kan man oppgradere prosessoren til denne PC-en? Den blir jo ikke varm i det hele tatt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Det kan du nok, alle 65nm Core 2 Duo skal i hvertfall være støttet. Lenke til kommentar
Orph Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har nå hatt min 5720zg en stund, og etter et par måneder begynte den å gå skremmende tregt, spesielt når det er varmt i rommet (ikke sikkert det er noen sammenheng her, bare tenkte jeg kunne kommentere det), og den har en tendens til å slå seg av (dette har garantert en sammenheng med varmgang). Det går i perioder, noen ganger går den som en drøm, mens andre ganger kan jeg ikke engang se på film og surfe på nettet samtidig (Audiodg.exe bruker til tider rundt 50% av prosessoren :O!!!!). I starten var jeg veldig fornøyd, men nå frister det å bare kaste hele driten ! Om jeg har flere faner oppe i firefox og kanskje hører på musikk samtidig går det drittregt, selv skriften jeg skriver her henger etter ! Jeg kjenner meg ikke igjen i det som står i anmeldelsen i det hele tatt, at man kan multitaske til tusen, for selv min gamle P4 2,8 ghz med ræva grafikkort og minne virket raskere enn denne. På den kunne jeg lett høre på musikk, titte film og spille flashspill samtidig uten problemer, acer'n min begynner derimot å koke, og grafikken og lyden hakker som bare pokker. Jeg har slettet en del unødvendige programmer, skjekket etter virus og adware, stilt strømsparingsinnstillingene for maks ytelse og litt forskjellig, men det hjelper ikke. Lurer på om det er mulig å returnere den, for jeg mener at en nesten ny laptop ikke skal fungere så dårlig. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Både lyddriver og BIOS finner du her. På "Drivers and utilities", velg den øverste, last ned og installer. På "BIOS and guides", velg versjon 1.21, som er den nyeste. Orph: Quoter meg selv her. Dette fungerte fint for meg, når jeg hadde mange av problemene du beskriver. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 jeg hadde trøbbel med at vista hengte seg i opptil 5 sekunder før jeg kunne gjøre noe som helst så jeg installerte win xp pro og nå er den som en drøm å bruke. Ene minuset er at prosessoren definitivt er flaskehalsen i dette systemet når man gamer. Er veldig fristet til å skaffe en rå cpu å stappe inn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 hvor mange års garanti har man/har krav på når det gjelder denne PC-en? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) må legge til at min har vært på reparasjon for at lyden ble borte i venstre høyttaler i hodetelefon utgangen. De byttet hovedkort og nå fungerer alt. Endret 16. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Orph Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Både lyddriver og BIOS finner du her. På "Drivers and utilities", velg den øverste, last ned og installer. På "BIOS and guides", velg versjon 1.21, som er den nyeste. Orph: Quoter meg selv her. Dette fungerte fint for meg, når jeg hadde mange av problemene du beskriver. Hei og takk for svar ! Jeg bet merke i det, og lastet ned bios 1.25 (nyeste), og nyeste acer gridvista og eaudio, situasjonen er fortsatt den samme. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 hvor mange års garanti har man/har krav på når det gjelder denne PC-en? Garanti må du spørre multicom om. Denne er vanligvis ett eller to år. I tillegg har du fem års reklamasjonsrett på feil og mangler jfr. Forbrukerkjøpsloven §15. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 men t2310 er jo socket 478 og alle andre 65nm core 2 duo er socket 479. Kan noen forklare? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 T2310 er vel Socket M, akkurat som alle andre Intels bærbar-cpu'er i handelen i dag? Lenke til kommentar
Orplias Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har nå hatt min 5720zg en stund, og etter et par måneder begynte den å gå skremmende tregt, spesielt når det er varmt i rommet (ikke sikkert det er noen sammenheng her, bare tenkte jeg kunne kommentere det), og den har en tendens til å slå seg av (dette har garantert en sammenheng med varmgang). Det går i perioder, noen ganger går den som en drøm, mens andre ganger kan jeg ikke engang se på film og surfe på nettet samtidig (Audiodg.exe bruker til tider rundt 50% av prosessoren :O!!!!). I starten var jeg veldig fornøyd, men nå frister det å bare kaste hele driten ! Om jeg har flere faner oppe i firefox og kanskje hører på musikk samtidig går det drittregt, selv skriften jeg skriver her henger etter ! Jeg kjenner meg ikke igjen i det som står i anmeldelsen i det hele tatt, at man kan multitaske til tusen, for selv min gamle P4 2,8 ghz med ræva grafikkort og minne virket raskere enn denne. På den kunne jeg lett høre på musikk, titte film og spille flashspill samtidig uten problemer, acer'n min begynner derimot å koke, og grafikken og lyden hakker som bare pokker. Jeg har slettet en del unødvendige programmer, skjekket etter virus og adware, stilt strømsparingsinnstillingene for maks ytelse og litt forskjellig, men det hjelper ikke. Lurer på om det er mulig å returnere den, for jeg mener at en nesten ny laptop ikke skal fungere så dårlig. Jeg har selv denne pcen og har opplevd noe lignende det du har med tanke på varme. Etter noen måneders bruk ble pcen så varm at luften som kom ut bak kunne brenne hånden min, selv med bare vanlig surfing. Jeg lurte på om det hadde skjedd noe med vifta så jeg skrudde opp pcen og løsna på vifta. Der fant jeg ett støvlag som var nesten en cm tykt. Etter at jeg fjerna støvet er varme ikke noe problem lengre Mitt tips er å prøve å skru opp pcen og vifta for å se om det er noe støv der. Jeg gjør det selv nå hver andre månede, og har ingen problemer med varme eller treig pc lengre Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 men er vi enige om at prosessoren er flaskehalsen i dette systemet når det kommer til gaming??? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 men er vi enige om at prosessoren er flaskehalsen i dette systemet når det kommer til gaming??? ja Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 men er vi enige om at prosessoren er flaskehalsen i dette systemet når det kommer til gaming??? nei. 8400M GS-kortet er en mye større flaskehals enn en T2310-prosessor, dagens spill krever mye mer av skjermkortet enn prosessoren. Noen spill krever også en del minne. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Ser ikke helt vitsen i å kjøpe denne PCen, for så å kjøpe en ny CPU. Legg heller litt mer penger i fra første stund. FÅR man dog en CPU gratis som er bedre og passer blir jo saken en annen. Det vil være mange flaskehalser i en bærbar PC til 7k hvis man skal spille krevende spill. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 den helvetes musa suger jo kukk. Finnes det en måte å fikse den på? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Fn+7 deaktivere Det er den desidert dårligste touchpaden jeg har prøvd... Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 den er jo ok nok når den virker men pluttselig så slutter den å lese bevegelser og feiltolker hva jeg prøver å gjøre, er jo sikkert en software feil, må da kunne fikse det? Lenke til kommentar
kampfar911 Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 jeg har et problem.. bruker så klart Acer Aspire 5720ZG. når jeg spiller, ligegylding om det e cs 1.6 eller WoW..så får æ høy fps dropp etter kort tid..og det førsvinner ikke før jeg går ut av spillet.. jeg har bare winamp+vt opp og kjøre. men det kommer fps dropp heile tiden.. fra 100 på counter-strike til 30-55.. på wow er det fra 60++ til 9,9-19.. har formatert pcen mange ganger, og scanner for virus+spyware og slikt.. men ingen finner noe problemer.. Når æ kjøpte pcen så hadde æ ikke noe problem med FPS eller slikt.. vis dokker har vei ka probleme kan være så please share.. irritere mæ grønn over problemet.vest det e driver problemer.. så må dokker være så snill å linke de til meg.. mvh.Chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå