Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående drivere...

1. Blir lyden i høytalerne bedre ved oppdatering av drivere?

2. Hvor finner jeg infrarød driver til denne. Er jo ironisk at Acer legger opp Bluetooth driver til maskinen, når alle sier at PC-en ikke har det, og så lar være å legge infrarød driver som faktisk er på maskinen...

3. Hvor finner jeg driver til tastaturet? Opplever at skriftmarkøren hopper fram og tilbake i setningene hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål angående drivere...

1. Blir lyden i høytalerne bedre ved oppdatering av drivere?

2. Hvor finner jeg infrarød driver til denne. Er jo ironisk at Acer legger opp Bluetooth driver til maskinen, når alle sier at PC-en ikke har det, og så lar være å legge infrarød driver som faktisk er på maskinen...

3. Hvor finner jeg driver til tastaturet? Opplever at skriftmarkøren hopper fram og tilbake i setningene hele tiden.

1. Lyden hos meg ble helt bra etter jeg innstalerte XP! Ikke prøvd Vista etter jeg oppdaterte BIOS, men om jeg har forstått det riktig, virker det som andre har erfart at lyden blir helt bra, i allefall endel bedre, etter BIOS-oppdatering!

3. Tipper du bare kommer borti Touch paden (Hvis dette skjer når du skriver f.eks?)! Dette kan ordnes enkelt, ved å skru av tappinga når du skriver eller rett og slett deaktivere touch paden, i allefall om og når du bruker ekstern mus! Dette er beskrevet utallige ganger tidligere i denne tråden!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Ser nå at spesifikasjonene som er notert på begynnelsen av denne tråden ikke stemmer helt overens med PC-en jeg har, selv om begge har nummer 5720ZG.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....51&cid=5415

Zaltmann skrev at PC-en har 160 GB HDD, mens elprice sier 250 GB.

Merkelig at PC-en i tilfelle ikke har infrarød, når det er en IR port på framsiden til høyre...er litt forvirret.

Lenke til kommentar
Merkelig at PC-en i tilfelle ikke har infrarød, når det er en IR port på framsiden til høyre...er litt forvirret.

kan det være tilfelle at 5720ZG og 5920G har samme plastskall nederst? I så fall har man bare spart penger på å lage ett plastskall MED ett lite plastvindu som ser ut som ett slikt cover som sitter foran en IR-mottaker, men for 5720ZGs tilfelle er det ingenting bak dette "vinduet".

Lenke til kommentar

Da har Vista både blitt kastet ut, og blitt tatt til nåde igjen. Ettert å ha erfart den omtalte sprakingen i lyden, og i tillegg registrert at tastaturet ble noe upresist fikk jeg nok. Synd at det skal følge bugs med en XP-installasjon som blir supplert med dedikerte drivere, for eller virket XP bra. Under installasjonen av XP benyttet jeg anledningen til å redusere systempartisjonen til 50 GB. Ellers slettet jeg den skjulte (og unødvendige - imho) gjennopprettingsparisjonen. Jeg "speilet" disken mens XP var på plass, og så snart problemene er løst, så suser XP inn igjen.

Lenke til kommentar
Har du oppgradert BIOS? såvidt jeg har forstått fikset det i hvertfall sprakelyden...

Jeg har oppgradert BIOS, dvs jeg trodde jeg hadde gjort det... Ser nå at v1.25 er den nyeste..., mulig jeg flashet med v1.21... Takk for tipset, må vel teste denne og etter hvert.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at maskinen, etter å ha lagt inn XP, fryser når maskinen skal slås av? Maskinen fryser akkurat i det den skal slås av, når det står at windows slås av. Hadde også store problemer med å få lagt inn Realtek lydkort driver. Valgte WDM_R186 ver. av driveren, og etter mye om og men fikk jeg den inn. Ingen knitring eller ulyder. Maskinen fungerer som den skal med den programvaren jeg vil ha på maskinen, men den vil altså ikke slås av på en riktig måte. Dette problemet får jeg når som helst etter å ha lagt inn chipsetdriveren. Og har den først begynt med denne feilen, går den ikke vekk uansett hva jeg gjør. Har lagt inn XP mange ganger og lagt inn drivere og programvare i forskjellig rekkefølge, for å se om det hadde noe og si, men har ikke funnet noe mønster. Unntaket er kanskje at feilen har oppstått en rekke ganger etter at vga-driveren skal ha sin omstart.

Har ikke oppgradert BIOS. Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar

okei, skal nå legge inn XP selv, hva må jeg hukse på? Laster ned netverksdrivere så tar jeg resten når jeg har nett..

Opplevde det jeg mener og ha lest her flere har hatt problem med under innstallering av xp, det at den ikke finner hdd under partisjonering..Kan noen si hva jeg må gjøre? Gidder ikke lese gjennom alle sidene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...