Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for forklaring hvordan man gjør :) Men fikk et problem nå... Jeg gjorde slik om jeg oppfattet - men sitter nå med bare bluescreen, altså når jeg starter PC-en kommer det til vista-loadinga, så slutter den og det kommer opp en blå skjerm og PC-en restartes... Hva kan jeg gjøre nå? Har prøvt å bruke det system-recovery eller hva det er for noe - det som kommer opp etter den restarten. Strømmen var koblet i hele tida.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det går ann, fordi det ligger ikke lenker til XP-BIOS på driversiden, kun til MS Windows Vista.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.html

BIOS er ikke avhengige av OS, eller versjoner av OS. Altså, man må helst ha Windows for å installere denne (.exe), men BIOS fungerer uansett om man installerte det under Vista og så installerte Linux som eneste OS etterpå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fyyyy faen! Gjorde som dere sa angående bios- oppdateringa i XP, og nå er PC-en min ubrukelig.. :( Selve flashinga gikk knirkefritt så vidt jeg kunne se.. PC-en reboota, og jeg får bluescreen et par sek etter at XP- logoen kommer opp.. Dette gjentar seg hver gang, og jeg kommer ikke inn i OS't.

Har 2 spørsmål

- Er service eneste utvei?

- Mister jeg ALT som lå på disken? :O Isåfall sliter jeg.. Veldig..

Lenke til kommentar

Leste i en tråd tidligere i dag, husker ikke hvilken, der en hadde samme problem som deg. Det viste seg at problemet ikke var verre enn at ACHI ble aktivert igjen (ACHI må som kjent være deaktivert for at XP skal finne harddisken), så det løste seg etter en tur inn i bios for å deaktivere, og maskinen funket som før.

Lenke til kommentar

Oppdaterte i dag. Nå er den innebygde musen helt ødelagt :p Holder jeg fingeren min på den helt stille, skjelver musen som bare det ... Jeg tar det chill, siden jeg aldri bruker den da :p

Noen som vet hvordan jeg kan få installert AHCI støtte til XP? Har patcchen, men vet ikke hvordan jeg skal få den til en CD/minnepinne. Når jeg kjører filen kommer det opp; "Insert floppy". Seff finnes det ikke floppy på denne pcen :p

Har hørt at med AHCI er ytelsen litte granne bedre :p

Lenke til kommentar
Takk for forklaring hvordan man gjør :) Men fikk et problem nå... Jeg gjorde slik om jeg oppfattet - men sitter nå med bare bluescreen, altså når jeg starter PC-en kommer det til vista-loadinga, så slutter den og det kommer opp en blå skjerm og PC-en restartes... Hva kan jeg gjøre nå? Har prøvt å bruke det system-recovery eller hva det er for noe - det som kommer opp etter den restarten. Strømmen var koblet i hele tida.

Hvis du kjører XP, noe jeg regner med du gjør.. så må du inn i BIOS'en igjen og stille på den dere IDE-greia! Virker som BIOS stiller seg tilbake igjen etter flashing! Det vil da si at OM du har XP, så må du inn i BIOS'en for å sette tilbake på IDE!! Samme skjedde på min. Fikk blå skjerm og klikka, trodde noe var feil. Så var det bare at den ikke sto på IDE i BIOS'en!! Enkelt å greit.. om du kjører XP seff :w00t:

Edit: Litt for sen jeg, Ventle! Hehe :wallbash:

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
Hva er ''flashing'' av BIOS, og hva er det godt for???

du oppgraderer maskinens interne styrings-programvare (firmware), som operativsystemet bruker for å kommunisere med maskinvaren. Nyere BIOS-versjoner kan fikse en del uforklarlige feil og problemer med en maskin, og også gi bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...