Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med dårlig lyd. Har lest at noen oppdaterte lydkort-driverne så funka det, men jeg har prøvt det men det vil fremdeles ikke funke. Det som skjer er at hele bildet og lyden begynner å lagge. Noen andre som har vært borti samme problem? Kan ikke se film nå, irriterer meg bare over at bildet og lyden lagger. Det er det samme med musikken, den lagger også og lager den "berømte" kattekvern-lyden... Noen som har tips til hva jeg kan prøve..?

Jeg har Windows Vista på min.

Edit: innlegg nr 300 :w00t:

Edit2: Prøvte å innstalere XP på maskinen før en gang, men fikk det ikke helt til, fikk innstalert XP, men gadd ikke stresse med drivere osv - så jeg bare innstalerte Vista igjen med en slik Recovery CD jeg lagte før jeg innstalerte XP. Hadde ikke problemer med lyden og lagg før den tid... Har avinnstalert litt Vista-programmer som bare tar ressurser, men trodde ikke dette skulle være av betydning..? Har Acer ePower Management, Acer eAudio Management og Acer eRecovery Management innstalert på PC-en nå. Noe annet jeg kan prøve som kan hjelpe?

Og, ligger det drivere ute til at XP skal fungere helt knirkefritt? Som sagt ovenfor så sleit jeg litt med det tiligere, da jeg ikke fikk ting til osv i XP med drivere.

På forhånd takk!

Endret av hmz
Lenke til kommentar

hmz: Jeg beskrev det samme problemet litt tidligere her, og fikk som beskjed at å kvitte seg med hele Vistadritten og installere XP var den eneste løsningen. Det har jge faktisk ikke noe vanskelig for å tro på heller, bare synd at jeg ikke har en XP-lisens liggende.

Lenke til kommentar

Okei, takk for tips. Men hva har du gjort nå da? Bruker du Vista med dårlig lyd da, eller bruker du xp? :p

Edit: Virker som om alt funker igjen nå. Bare glem det jeg skrev oppfor. Lasta ned nyeste Windows Vista oppdateringen så virka alt nå. Litt merkelig, trodde det skulle laste seg ned og innstalere seg selv? :p men jaja, det funker nå da, skal prøve det først neste gang det skjer :)

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Som jeg sa i forrige innlegg, så har jeg ikke en ekstra XP-lisens liggende, og har derfor ingen annen mulighet enn å kjøre vista-dritten :cry: . Orker ikke å styre med Linux heller, prøvde det på den for en stund siden. Ble litt for mye styr med å få ting til å fungere.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med dårlig lyd. Har lest at noen oppdaterte lydkort-driverne så funka det, men jeg har prøvt det men det vil fremdeles ikke funke. Det som skjer er at hele bildet og lyden begynner å lagge. Noen andre som har vært borti samme problem? Kan ikke se film nå, irriterer meg bare over at bildet og lyden lagger. Det er det samme med musikken, den lagger også og lager den "berømte" kattekvern-lyden... Noen som har tips til hva jeg kan prøve..?

Jeg har Windows Vista på min.

Edit: innlegg nr 300 :w00t:

Edit2: Prøvte å innstalere XP på maskinen før en gang, men fikk det ikke helt til, fikk innstalert XP, men gadd ikke stresse med drivere osv - så jeg bare innstalerte Vista igjen med en slik Recovery CD jeg lagte før jeg innstalerte XP. Hadde ikke problemer med lyden og lagg før den tid... Har avinnstalert litt Vista-programmer som bare tar ressurser, men trodde ikke dette skulle være av betydning..? Har Acer ePower Management, Acer eAudio Management og Acer eRecovery Management innstalert på PC-en nå. Noe annet jeg kan prøve som kan hjelpe?

Og, ligger det drivere ute til at XP skal fungere helt knirkefritt? Som sagt ovenfor så sleit jeg litt med det tiligere, da jeg ikke fikk ting til osv i XP med drivere.

På forhånd takk!

Har du updata bios og lasta ned lyddrivere fra acer sine support sider? Jeg gjorde dette i løpet av den første uka jeg kjøpte Pcen (4 mnd siden) og jeg har NADA problemermed Pcen. Kan ikke komme på en ting som ikke er som det skal. Kanskje det bare er jeg som er heldig. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Lå det ikke trådløs drivere til XP her i denne topicen da..? Trodde jeg så det litt lenger frem i posten, men kan jo være jeg tar feil da :p

Acer benytter to forskjellige trådløse nettverkskort i disse PCene. Det er kun til det eldste kortet det har vært postet driver her inntil nylig. Det står også litt lenger frem i posten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...