Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mange som er inne på denne tråden (som ikke har så veldig greie på pc, inkludert meg) som lurer på det ene enkle: Er 5720 ZG verdt å kjøpe når man bruker pc til masse forskjellig: surfe, laste ned, litt spilling osv

Flere erfaringer mottas gjerne fra dere som eier denne bærbare PC-en :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik: Skulle jeg kjøpt en bærbar til 7k idag, etter å ha kjøpt denne for en stund siden, ville jeg sett etter alternativer. Jeg vet flere andre merker enn Acer har begynt å kjøre hardt på med bærbare til rundt denne prisen med gode spesifikasjoner. Som du sikkert ser, hvis du leser litt, er det noen småproblemer med denne PCen som er irriterende. Dette grunnet programvare/drivere som Acer dessverre er svært dårlige med å holde oppdatert og i orden. Programvaren/driverne PCen kommer med er helt elendig, og det er mye bugs. Har du dog litt peiling fikser det meste seg etter litt triksing og miksing. Det gjorde det for meg, men det tok sin tid...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
For å si det slik: Skulle jeg kjøpt en bærbar til 7k idag, etter å ha kjøpt denne for en stund siden, ville jeg sett etter alternativer. Jeg vet flere andre merker enn Acer har begynt å kjøre hardt på med bærbare til rundt denne prisen med gode spesifikasjoner. Som du sikkert ser, hvis du leser litt, er det noen småproblemer med denne PCen som er irriterende. Dette grunnet programvare/drivere som Acer dessverre er svært dårlige med å holde oppdatert og i orden. Programvaren/driverne PCen kommer med er helt elendig, og det er mye bugs. Har du dog litt peiling fikser det meste seg etter litt triksing og miksing. Det gjorde det for meg, men det tok sin tid...

flotte opplysninger, takk :)

Lenke til kommentar
Til dere som installerte xp.

fikk dere fjerna Vistan?

nå har jeg Vista på [Acer] disken og og Xp på [c]

prøver å formatere [Acer], men det funker ikke=O

Jeg fikk fjerna Vista på C: ja. Bare formaterte under installasjonen av XP. Men den andre partisjonen (E: tror jeg) hvor recovery ligger bør man ikke røre. Hva denne heter spesifikt husker jeg ikke. Mulig det er Acer? Dette ser du jo uansett fort på størrelsen og hvor mye som er brukt. Recovery ligger på rundt 5 GB ellerno, og partisjonen er ikke stort større siden den kun er beregnet til dette.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få tak i oppdaterte skjermkortdrivere til 5720ZG? (Vista)

EDIT: Er det meningen at WoW skal være uspillbart (10-20fps) med det skjermkortet? 6600GT med XP3000+ drar det mye bedre på høyere settings =(

Har den på høy ytelse seff

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å få tak i oppdaterte skjermkortdrivere til 5720ZG? (Vista)

EDIT: Er det meningen at WoW skal være uspillbart (10-20fps) med det skjermkortet? 6600GT med XP3000+ drar det mye bedre på høyere settings =(

Har den på høy ytelse seff

gå på www.laptopvideo2go.com :D finner det der

Lenke til kommentar
Jepp. Alt ligger på www.laptopvideo2go.com. Husk også å hent ned modded inf slik at driveren funker på laptop. De er egentlig beregnet for "stasjonære" kort, men en modifisert inf-fil fikser biffen.

hæ? er det en slags driver? eller er det en fil man må plassere i målmappe selv? Skal prøve å laste ned nye drivere, kjører wow med LAVESTE innstillinger på rundt 30fps for tiden, det er uspillelig! :(

EDIT: skjønte ikke den siden..er det samme hva man laster ned der? velger vista x32bit så laster jeg bare ned den øverste der elns? Skal jeg ikke velge skjermkorttype?

EDIT2: lastet ned den nyeste til vista x32 som det sto på siden. Den dere versjonen 167.45 men får bare opp følgende melding:

"Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompitable med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes.

Ehm, WTF? :p

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Jepp. Alt ligger på www.laptopvideo2go.com. Husk også å hent ned modded inf slik at driveren funker på laptop. De er egentlig beregnet for "stasjonære" kort, men en modifisert inf-fil fikser biffen.

hæ? er det en slags driver? eller er det en fil man må plassere i målmappe selv? Skal prøve å laste ned nye drivere, kjører wow med LAVESTE innstillinger på rundt 30fps for tiden, det er uspillelig! :(

EDIT: skjønte ikke den siden..er det samme hva man laster ned der? velger vista x32bit så laster jeg bare ned den øverste der elns? Skal jeg ikke velge skjermkorttype?

EDIT2: lastet ned den nyeste til vista x32 som det sto på siden. Den dere versjonen 167.45 men får bare opp følgende melding:

"Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompitable med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes.

Ehm, WTF? :p

Du glemte nok å laste ned inf fila og bytte ut inf fila som ligger i installasjonskatalogen med den som du laster ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...