Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå inn på laptopvideo2go.com. Der finner du drivere. Dessverre sliter jeg med at når jeg slår av skjermen/legger ned lokket, blir skjermen svart helt til du har fått slått av pcen.

Når PC-en går i vilemodus feks? Har mått skrudd av det, da den "henger" seg hver gang den prøver seg i vilemodus og må restartes for å komme seg igjen! Eneste problemet jeg har i XP som jeg ikke hadde i Vista..

Sånn det er nå, så skrur jeg oftere av PC-en da jeg ikke bruker den (i steden for å sette den i vilemodus, som jeg gjorde i Vista). Oppstarten av XP går såpass fort alikevel, at det ikke blir store forskjellen.. Men kunne gjerne likt å fikset på det og tar gjerne i mot tips om det skulle være noen som vet hva som event. kan gjøres med det?!

Lenke til kommentar
Hvorfor går den i dvale eller hvilemodus npr batteriet har nesten 15 minutt igjen? Utrolig irriterende.

den er innstilt på å gjøre dette når batteriet har igjen 10% eller 5% av kapasiteten. Dette kan endres under strømalternativer i kontrollpanelet, men anbefales ikke da ett Litium-Ionebatteri som sitter i alle moderne PC-er vil ta skade av å lades helt ut.

Tiden du har igjen å bruke batteriet er estimert ut i fra hvor lang tid det tok å bruke de forrige 5% av batteriet, og så gange denne tiden med hvor mye av batteriet som er igjen (NHC gjør det i hvertfall slik, om det er windows' innebygde måler du bruker vet jeg ikke hvilken metode den bruker). Denne metoden er unøyaktig når du har igjen mer enn 90% eller mindre enn 15% av batteriet.

Lenke til kommentar

Hei! Mye interessant å lese i denne tråden.

Selv har jeg hatt en del problemer med denne PC-en. Kan ikke helt bli kvitt følelsen av å ha kjøpt katta i sekken.

Ihvertfall, jeg har hatt problemer med lyden, som så mange andre her. Jeg har oppdatert alle drivere til nyeste versjon, men jeg sliter fortsatt med den "kattekverna". Hadde datamaskinen inne til service etter at en bios-oppdatering gikk til helvete, så nå har maskinen nytt hovedkort, og nyeste bios.

Tenker jeg skal gjøre et forsøk med XP i nærmeste framtid, men jeg skulle mye heller sett at ting fungerte som det skulle sånn med en gang.

Forresten, hva er max oppløsning hos dere? Her er det ikke mer enn 1280x800, føler at det er ganske svakt med tanke på det skjermkortet som er i maskinen.

Ihvertfall, takk for interessant lesning!

Lenke til kommentar

1280 x 800 er maks som på majoriteten av 15.4" bærbare maskiner (vil anta at rundt 70-80% av 15.4" bærbare som selges har 1280 x 800), det finnes allikevel flere maskiner med bedre oppløsning på skjermen, min gamle bærbare har 1680 x 1050 som er en bedre oppløsning (denne har dog en generelt dårligere skjerm enn aceren, sannsynligvis fordi den er over 2 år gammel).

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe med å fikse WLAN til XP på denne PCen? En kamerat av meg som har samme PC, men han får ikke til WLAN. Jeg har 5720Z, med XP, og jeg fikset WLAN på min på første forsøk. Er faktisk flere andre jeg kjenner, som ikke klarer å få inn WLAN-driverene! :o :huh:

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Skal bestille denne pcen fra MPX.no nuh tenkte jeg, men legger merke til at dem har en skrive feil på siden dems.. Noen som kan forklare?

I linken dems, står det "Acer Aspire 5720ZG Dual Core T2330"

Men på Spesifikasjoner, står det: "CPU : Intel® Core® Dual-Core processor T2310"

Link til 5720ZG mpx.no

Går ut ifra at det er T2330 versjonen som selges, ikke T2310? Kan såklart ringe dem imorgen, men greit vist jeg får bestilt idag - da den kan sendes imorgen.

Ole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...