Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Er møkk lei denne maskinen nå.

 

Etter 2 x reinstallasjon, diverse runder med asus, er det nå slutt på min tålmodighet!

 

Acer Aspire 5720ZG

 

Høres ut som du har problemer med OS, ikke selve PCen.

 

Acer ja, my bad (igjen)

 

Er klar ove rat det er oset som er problemet. Men acer vil ikke gi meg xp.

Synes ikke det er så interessant å måtte bruke penger på xp lisens når jeg har betalt

for et produkt som skal virke. et at det er en billig pc, og at man får det man betaler for. Men det betyr vel ikke at en pc til 7000 kroner, billig eller ei, skal måtte settes i en krok og ikke brukes fordi det er et problem med oset?

 

Har 2 kollegaer på jobben som har kjøpt samme pc, de er like frustrerte.

 

Nei, det blir vel å gå på elprice med den, igjen og igjen. :ermm:

 

Minuset er vel at det er en bra spesifisert pc til en lav pris.

Jeg personlig finner ingenting med xp som tilsvarer denne til samme sum.

 

Men hva er egentlig problemet, driverene til xp finner du her:

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/Ace...FTOKEN=35767372, bare man får satadriverene på plass så man kan installere xp i det hele tatt.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er møkk lei denne maskinen nå.

 

Etter 2 x reinstallasjon, diverse runder med asus, er det nå slutt på min tålmodighet!

 

Acer Aspire 5720ZG

 

Høres ut som du har problemer med OS, ikke selve PCen.

 

Acer ja, my bad (igjen)

 

Er klar ove rat det er oset som er problemet. Men acer vil ikke gi meg xp.

Synes ikke det er så interessant å måtte bruke penger på xp lisens når jeg har betalt

for et produkt som skal virke. et at det er en billig pc, og at man får det man betaler for. Men det betyr vel ikke at en pc til 7000 kroner, billig eller ei, skal måtte settes i en krok og ikke brukes fordi det er et problem med oset?

 

Har 2 kollegaer på jobben som har kjøpt samme pc, de er like frustrerte.

 

Nei, det blir vel å gå på elprice med den, igjen og igjen. :ermm:

 

Minuset er vel at det er en bra spesifisert pc til en lav pris.

Jeg personlig finner ingenting med xp som tilsvarer denne til samme sum.

 

Men hva er egentlig problemet, driverene til xp finner du her:

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/Ace...FTOKEN=35767372, bare man får satadriverene på plass så man kan installere xp i det hele tatt.

 

Har innstalert XP uten å lagt inn de dere SATA-driverne, men kunne gjerne tenkt meg å få inn de og.. Noen som har peil på hvordan?! Leste et sted om et program som het nLITE (ell no, skulle visst kunne hjelpe, og lastet ned noen SATA-drivere.. men aner ikke hvordan jeg ordner det :thumbup: Noen som kan?

Lenke til kommentar
De som har problemer med drivere i XP som andre sier funker: Har dere aller nyeste versjon av XP inkl. servicepacks med installert alle nylige oppdateringer? Det har jeg, og da fungerer nettverksdriveren som er linket til i første post. Kan ikke se noen annen grunn enn det til at den ikke skal fungere. ELLER at Dere rett og slett har fått et annen kort inn i maskinen enn oss andre...

Hvis det var meg du snakket til nå, så har jeg nok et annet kort enn deg, ja. Noen med Atheros?

 

Edit: jeg fant, jeg fant

 

http://www.atheros.cz/download.php?atheros...EG&system=1

husker ikke hvem av de tre som inneholder setupfila men... gl

Endret av heihei12
Lenke til kommentar

God dag.

 

Har selv hatt denne PC-en en del måneder nå. Begynner å bli lei av en del problemer.

 

Det mest irriterende er at vifta går omtrent konstant. Tar ikke lang tid fra Vista booter, til den surrer og går. Etterhvert virker det som om den blir temmelig varm, og vifta varierer hastighet ofte. Lyden i seg selv er ikke SÅ irriterende, men endring i frekvens hvert 5-10. sekund blir for mye for meg.

 

Er dette forårsaket av Vista, og er det et kjent problem med denne PC-en? Noen tips til hva jeg kan gjøre?

 

Synes forøvrig luftingen på PC-en virker lite hensiktsmessig. I bakkant hvor luft skal ut/inn, blokkerer skjermen mye når den er åpen. Åpningen på pc'ens underside virker heller ikke til å ha noe særlig effekt.

 

PC-en står forøvrig stort sett alltid i mode "Balanced".

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hei, angående Skjermkortet Geforce 8400M GS.... Fikk denne Pcen for et par dager siden, Men lurer på hvilkene spill man får inn på PCen. I høyste fall i allefall, hvis dere skjønner hva eg mener :w00t: Og så lurer eg på om drivere, Er det em nyeste eg har på Pcen eller må eg innstallere nye???

Lenke til kommentar
Hei, angående Skjermkortet Geforce 8400M GS.... Fikk denne Pcen for et par dager siden, Men lurer på hvilkene spill man får inn på PCen. I høyste fall i allefall, hvis dere skjønner hva eg mener :w00t: Og så lurer eg på om drivere, Er det em nyeste eg har på Pcen eller må eg innstallere nye???

 

Nei, jeg skjønte ikke hva du mente. Kan du utdype litt?

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Ok, et siste spørsmål. Er det nødvendig å innst de siste driverne på Skjermkortet?? Virker så komplisert dette med drivere til skjermkortet. Vet ikke om eg tør innpå dette område. Så hvis ikke det er nødvendig å oppdatere skjerkortet for å spille spill, så driter eg idet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...