Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Hei.. har planer om å kjøpe en bærbar til dama, og denne maskinen ser ut til å passe fint, ser det er litt småproblemer med den, lite batteritid og støyproblemer, noen som vet om det kommer en ny versjon av denne eller om det finnes en tilsvarende maskin på markedet idag? Det er jo 3-4 måneder siden denne kom på markedet, så det har vels skjedd noe i markedet siden den gang?

 

Skal kjøpe i romjulen eller rett etter nyttår, ca 7k klassen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sjekket andre nettsteder men jeg klarer iaf. ikke å finne 5720ZG til an annen pris enn 6995,- Ser at de har en 5720Z, der de ikke oppgir at denne har et helt annet skjermkort, det er faktisk ikke opplyst hvilket skjermkort som følger med på elprice sine sider... Er ikke dette litt svindel aktig?

 

5720ZG: Grafikk: nVidia GeForce 8400GS - 256MB / 768MB HM

 

5720Z : Grafikk : Mobile Intel® 945GM Express chipset with integrated 3D graphics, featuring Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 950 with up to 224 MB of shared system memory*, supporting Microsoft® DirectX® 9.0

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå installert XP på maskina, og funnet drivere til skjermkort, wlan hvertfall!

 

Men har et problem... Jeg får ikkeno lyd! Noen som vet hvilken driver o.l som trengs for det?

 

Må nesten ha lyd :tease:

 

EDIT: Fikk det til nå, bruker bare vista- driveren på Acer sin FTP- server..

Lyden spraker LITT, men ikke i nærheten av sånn det var med vista..

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke så mye om data og hva som passer og sånn, men jeg har visst bare 2.1-sak på laptopen og høytalerne er 5.1. Og det er integrert lydkort, så jeg tror ikke det er plass til noe mer inni den boksen Jeg har jo såklart revet opp alt og sånn, så håpet om å få byttet de er vel tapt.

 

Går det ann å kjøpe et lydkort og stappe inn? Eventuelt å bytte dem, men jeg har jo ingen unskyldning :(

 

Faen as, det irriterer meg at jeg ikke visste om sånt før!11

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke så mye om data og hva som passer og sånn, men jeg har visst bare 2.1-sak på laptopen og høytalerne er 5.1. Og det er integrert lydkort, så jeg tror ikke det er plass til noe mer inni den boksen Jeg har jo såklart revet opp alt og sånn, så håpet om å få byttet de er vel tapt.

 

Går det ann å kjøpe et lydkort og stappe inn? Eventuelt å bytte dem, men jeg har jo ingen unskyldning :(

 

Faen as, det irriterer meg at jeg ikke visste om sånt før!11

du kan kjøpe eksternt lydkort som du kobler til med usb eller liknande :)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har nå kjøpt 5720ZG, men har et lite problem.

Når jeg sitter og skriver, hopper plutselig bokstavene opp på forrige linje, eller tidligere i setningen så det blir bare kluss.... Jeg ser mest på tastaturet når jeg skriver, og ser det når jeg leser igjennom en setning. Jeg har prøvd meg fram, og jeg er ikke borti noen taster når jeg skriver...

 

Noen som har vært borti dette??

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har nå kjøpt 5720ZG, men har et lite problem.

Når jeg sitter og skriver, hopper plutselig bokstavene opp på forrige linje, eller tidligere i setningen så det blir bare kluss.... Jeg ser mest på tastaturet når jeg skriver, og ser det når jeg leser igjennom en setning. Jeg har prøvd meg fram, og jeg er ikke borti noen taster når jeg skriver...

 

Noen som har vært borti dette??

du må deaktivere mousepad..FN+F7 trur eg

Lenke til kommentar
takk for kommentaren,..

hva er maks prisen jeg kan legge ut for den?

og for ikke og gå for lavt, hva er minimum?

den koster 4200 + frakt... Verdt det?:S

 

du hva betyr når jeg skal sende meldinger må bestå av 2 karakterer?:S eller noe sånt

 

Ehh.. bare 4200? Da anbefaler jeg at du kjøper den. Jeg kjøpte min for 3 måneder siden for 7200...

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har nå kjøpt 5720ZG, men har et lite problem.

Når jeg sitter og skriver, hopper plutselig bokstavene opp på forrige linje, eller tidligere i setningen så det blir bare kluss.... Jeg ser mest på tastaturet når jeg skriver, og ser det når jeg leser igjennom en setning. Jeg har prøvd meg fram, og jeg er ikke borti noen taster når jeg skriver...

 

Noen som har vært borti dette??

 

deaktiver tapping :

åpne touchpad innstillingene ved å klikke på touchpad ikonet nede i systemfeltet, velg tapping og deaktiver tapping ved skriving

Lenke til kommentar

Hei =)

 

Har fått det problemet som mange i denna tråden har hatt, at det lagger når jeg skriver og når jeg spiller wow,css ol.

Har hatt denne skurringa på lyden, men det fiksa jeg ved å oppdatere realtek driveren fra acer.com.

men nå har det lagge problemet kommet, og har tenk å oppdatere biosen, så til dere som har gjort det med denne pce'n.

Hvordan gjør man det?

Lasta ned den nyeste versjonen fra acer.com, men det jeg ikke skjønner er, hva gjør jeg nå?

Skal jeg ''pakke opp'' filene til en cd, og starte PC-en på nytt...? er helt blank =S

 

 

håper dere kan hjelpe, er desperat =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...