Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leser at mange opdaterer bios på denne maskinen. Er det noe som bør gjøres?

Har bestilt denne maskinen. Hvilke evt feil løser bios updaten?

 

Den siste Bios oppdateringen løser blant annet problemet med lagging når du skriver tekst. Vil anbefale alle å oppdatere til siste versjon.

Lenke til kommentar
vil ikke anbefale deg å oppdatere BIOS om det ikke er noe feil med PC-en..for noen har det funket knirkefritt, men hos noen har det endt fatalt.

 

Hva som kan skje dersom man ikke får til å oppdatere bios..? Har ikke noe spesielt god peiling når det gjelder data, men jeg klarer de basic tinga slik som å formatere osv.. Jeg er en av dem som irriterer meg over lagg når jeg skriver, er ikke noe stort problem nei, men nok til at jeg irriteres. Har vært heldig tror jeg, for jeg har ikke hatt problemer med lyd eller bluescreen som noen nevner...

 

Edit: leif..

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Noen fler som opplever litt grøtete bilde på skjerm nr2 (hvis noen har prøvd å koble til dette) ? Har kobla til en 21" LCD skjerm og ser at skriften blir litt utydelig noen steder, altså litt grøtete. Denne skjermen leverer KRYSTALL klart bilde når jeg har den kobla til min stasjonære PC med GeForce 4 Ti4200 (gammalt skvipe kort).

Lenke til kommentar
vil ikke anbefale deg å oppdatere BIOS om det ikke er noe feil med PC-en..for noen har det funket knirkefritt, men hos noen har det endt fatalt.

 

Hva som kan skje dersom man ikke får til å oppdatere bios..? Har ikke noe spesielt god peiling når det gjelder data, men jeg klarer de basic tinga slik som å formatere osv.. Jeg er en av dem som irriterer meg over lagg når jeg skriver, er ikke noe stort problem nei, men nok til at jeg irriteres. Har vært heldig tror jeg, for jeg har ikke hatt problemer med lyd eller bluescreen som noen nevner...

 

Edit: leif..

si at du får problem med at PC-en henger seg opp under oppdatering av BIOS. Da har du ingen utvei enn å skru av PC-en, alså ta ut batteriet. Da står plutselig PC-en med en uferdig/uten BIOS. Altså ingen start på pc :p

Lenke til kommentar

Hei, har nettopp kjøpt denne PC-en på mpx.no, får den i morgen og så nå at mpx selger en versjon med 250 gb harddisk til samme prisen som den jeg kjøpte med 160 gb harddisk for en uke siden. Hva skal jeg gjøre? Angre kjøpet og kjøpe den med 250 gb, eller bare drite i det og nøye meg med den jeg har kjøpt med 160 gb? ER det eventuelt noen forskjell på de to harddiskene, annet enn størrelsen?

Endret av HMSU
Lenke til kommentar
Plukket opp en med 250GB til 7000 på Elprice, ingen problemer så langt. Eneste minuset jeg kan se hittil er batterilevetiden, som virker å være ganske kort. Mulig å kjøpe batteri med større kapasitet?

 

Er altså batterilevetiden mindre på den med 250 gb enn den med 160 gb?

Vet ikke, skulle ikke tro det. Men visste på forhånd at den hadde fått litt kritikk for batterilevetiden. Får vel rundt 2 timer med variert bruk.

 

Og et spørsmål (min første bærbare hehe =P):

Får ikke lyd i hodetelefonene når jeg plugger dem i. Noe tull med driverene eller er det noe settings som må ordnes på?

Lenke til kommentar

Har sjekket litt på priser på retur av pakker og liknende og ser ut som om jeg må ut med minst 125,- for å sende tilbake PC-en med 160 gb og så eventuelt kjøpe en ny til samme pris men med 250 gb, er det verdt de ekstra kostnadene, retur+ny frakt og liknende som sikkert blir til sammen nærere 200 kr, visst ikkje jeg kjøper på elprice. Må uansett ut med 125,- kr for å sende pakken i retur til mpx.Altså, er det verdt å betale 125 kr eller mer for 90 gb mer med harddisk?

Lenke til kommentar
Jeg har ingen oversikt over noen updates. Noen som kan linke til de viktigste driverene? Jeg har hatt PC-en i 3 måneder, men aldri oppdatert noen av driverne.

 

Føler grafikken er dårlig (eks. FIFA 2008 går helt ræva...)

 

Takk

ehm, sjekk første post..har brukt en del tid på å få samle sammen en del drivere der..ene linken finner du maaange drivere :)

Lenke til kommentar
Har sjekket litt på priser på retur av pakker og liknende og ser ut som om jeg må ut med minst 125,- for å sende tilbake PC-en med 160 gb og så eventuelt kjøpe en ny til samme pris men med 250 gb, er det verdt de ekstra kostnadene, retur+ny frakt og liknende som sikkert blir til sammen nærere 200 kr, visst ikkje jeg kjøper på elprice. Må uansett ut med 125,- kr for å sende pakken i retur til mpx.Altså, er det verdt å betale 125 kr eller mer for 90 gb mer med harddisk?

 

Jeg vil nesten si at du selv må bestemme det.. om dersom du ikke føler du trenger 90GB ekstra at du klarer deg greit med 160, hadde jeg bare beholdt den tror jeg. Men som sagt, har du behov for 90GB ekstra, send i retur. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...