eirikand Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 hallo, jeg har den PC-en her : http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....34&cid=5546 er intel x3100 grafikkort på den. problemet er at den ikke klare å dra Cs 1.6 uten å lagge på laveste innstillinger !! er drit skuffet og lurer på om det er noe jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Eved Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 hallo, jeg har den PC-en her : http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....34&cid=5546 er intel x3100 grafikkort på den. problemet er at den ikke klare å dra Cs 1.6 uten å lagge på laveste innstillinger !! er drit skuffet og lurer på om det er noe jeg kan gjøre. Det var da rart.. Det kortet burde jo ta det spillet uten problemer. Har du skjermkort driver? Har du strøm i PC-en? Og husk å sett batteri greia på Høy Ytelse Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 hallo, jeg har den PC-en her : http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....34&cid=5546 er intel x3100 grafikkort på den. problemet er at den ikke klare å dra Cs 1.6 uten å lagge på laveste innstillinger !! er drit skuffet og lurer på om det er noe jeg kan gjøre. Skjermkortet på den suger. Det er "innebygd" Intel... håper ikke du satset på å få spilt stort med den der, for det går heller dårlig. Skulle lagt i en 1000-lapp mere og kjøpt den PC-en som det diskuteres mest om her. Da hadde du i alle fall kunnet spilt en del. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Hver gang jeg starter opp PC-en på nytt så må jeg høyreklikker på "lyd-ikonet" og velg "music-rock" fordi den automatisk setter seg på film og skaper dårlig lyd. Hvordan får jeg den til å være slik automatisk? bump? Lenke til kommentar
retry Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Kan noen bekfrefte at det er dette wlan chipsettet som sitter i denne maskinen: Atheros AR5007EG Chipset AR2425? Lenke til kommentar
mave-x Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Skal kjøpe denne holder denne til å kjøre de nyeste spillene?? Lenke til kommentar
retry Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Vil bare si at jeg har fått Trådløst nettverk til å gå perfekt under XP med denne driveren:Broadcom V4.100.15.7 Håper dette hjelper noen. Broadcom_T60H938_XP_4.100.15.zip Endret 11. november 2007 av retry Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Kan noen bekfrefte at det er dette wlan chipsettet som sitter i denne maskinen: Atheros AR5007EG Chipset AR2425? Bekreftet Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 12. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Vil bare si at jeg har fått Trådløst nettverk til å gå perfekt under XP med denne driveren:Broadcom V4.100.15.7 Håper dette hjelper noen. kan legge til i førstepost bare send PM om dere har oppdaterte drivere som dere føler for å ha i førstepost Lenke til kommentar
retry Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Vil bare si at jeg har fått Trådløst nettverk til å gå perfekt under XP med denne driveren:Broadcom V4.100.15.7 Håper dette hjelper noen. kan legge til i førstepost bare send PM om dere har oppdaterte drivere som dere føler for å ha i førstepost Kjempe bra, gjør det. Var vanskelig å finne link til den, få som hadde den ute. Har heller ikke fått noe tilbakemelding på om den har fungert for flere. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 12. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Vil bare si at jeg har fått Trådløst nettverk til å gå perfekt under XP med denne driveren:Broadcom V4.100.15.7 Håper dette hjelper noen. kan legge til i førstepost bare send PM om dere har oppdaterte drivere som dere føler for å ha i førstepost Kjempe bra, gjør det. Var vanskelig å finne link til den, få som hadde den ute. Har heller ikke fått noe tilbakemelding på om den har fungert for flere. har fikset førsteposten nå Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Supert. Håper du kan legge alle driverne som folk finner til XP og som funker på denne maskina i førsteposten. Gjør det lettere for alle hvis man skulle ønske å bytte til XP. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Supert. Håper du kan legge alle driverne som folk finner til XP og som funker på denne maskina i førsteposten. Gjør det lettere for alle hvis man skulle ønske å bytte til XP. er bare å senden en PM til meg det, så skal jeg oppdatere med drivere både til vista og XP etterhvert som folk finner (legg til om dere har prøvd det og/eller om det funker eller ikke.) På denne måten kan jeg sortere ut hva som er lurt å legge ut..så ikke noen laster ned en korrupt fil eller lignende. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Hei har tenkt å kjøpe denne maskinen... Men lurer på om det er lurere å vente etter nyttår nærmere konf...for mere å rutte med.. noen av dere her som vet om det kommer flere pcèr fra acer over nyttår januar-juni? går ut ifra det,men om noen vet noe om nyheter. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 14. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Hei har tenkt å kjøpe denne maskinen...Men lurer på om det er lurere å vente etter nyttår nærmere konf...for mere å rutte med.. noen av dere her som vet om det kommer flere pcèr fra acer over nyttår januar-juni? går ut ifra det,men om noen vet noe om nyheter. i så fall vil jeg tro det ikke er lansert enda.. har heller ikke hørt noe enda, så vet ikke Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Hei har tenkt å kjøpe denne maskinen...Men lurer på om det er lurere å vente etter nyttår nærmere konf...for mere å rutte med.. noen av dere her som vet om det kommer flere pcèr fra acer over nyttår januar-juni? går ut ifra det,men om noen vet noe om nyheter. i så fall vil jeg tro det ikke er lansert enda.. har heller ikke hørt noe enda, så vet ikke ok zaltmann....har ikke det vert mye problem med denne pcèn i forhold til lyd...og spill pluss at den ikke leveres med driver for xp?Har ikke så veldi mye peil på data egentli uten om basics.Men likevell synst jeg at denser bra ut harddisk og ram samt skjermkort....men lurer på om jeg skal gå for 10-12k for å kjøpe meg en skikkelig bra en til konf. Endret 15. november 2007 av riffe Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 15. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 Hei har tenkt å kjøpe denne maskinen...Men lurer på om det er lurere å vente etter nyttår nærmere konf...for mere å rutte med.. noen av dere her som vet om det kommer flere pcèr fra acer over nyttår januar-juni? går ut ifra det,men om noen vet noe om nyheter. i så fall vil jeg tro det ikke er lansert enda.. har heller ikke hørt noe enda, så vet ikke ok zaltmann....har ikke det vert mye problem med denne pcèn i forhold til lyd...og spill pluss at den ikke leveres med driver for xp?Har ikke så veldi mye peil på data egentli uten om basics.Men likevell synst jeg at denser bra ut harddisk og ram samt skjermkort....men lurer på om jeg skal gå for 10-12k for å kjøpe meg en skikkelig bra en til konf. det jeg har hørt om lyden er at blandt annet metalheart har hatt problemer med at lyden stiller seg tilbake til "film" etter han har satt den til "rock" eller hva det var, så var det vel noen som hadde en knitre lyd, men denne vart så vidt jeg vet fikset ved å oppdatere/laste ned ny driver. Ang. xp så følger det ikke med xp til datamaskinen, det kan du jo heller ikke forvente Lenke til kommentar
CDG Skrevet 16. november 2007 Rapporter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Da kan jeg erklære min 5720ZG for dau, dette skjedde for 5 min siden under forsøk på oppdatering av BIOS. Den vil IKKE bli savnet.. Det som skjedde var at ca. 2 sec inn i selve oppdateringa fikk jeg feilmelding "SMI Verify Fail" eller noe sånt, venter 30 sec og ingenting skjer. Prøver av/på knappen, ctrl+alt+del men ingenting skjer. Etter endel grubling med påfølgende banning og det som verre er ser jeg meg nødt til å fjerne batteriet. Ikke vært livstegn etter det Spørsmålet er nå: Er det min feil? Eller garanti sak? Edit: Finns det en sjans i helvete for at jeg kan ha rett til å heve kjøpet? I og med at disse maskinene har endel problemer.. Endret 16. november 2007 av CDG Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 16. november 2007 Rapporter Del Skrevet 16. november 2007 Da kan jeg erklære min 5720ZG for dau, dette skjedde for 5 min siden under forsøk på oppdatering av BIOS. Den vil IKKE bli savnet.. Det som skjedde var at ca. 2 sec inn i selve oppdateringa fikk jeg feilmelding "SMI Verify Fail" eller noe sånt, venter 30 sec og ingenting skjer. Prøver av/på knappen, ctrl+alt+del men ingenting skjer. Etter endel grubling med påfølgende banning og det som verre er ser jeg meg nødt til å fjerne batteriet. Ikke vært livstegn etter det Spørsmålet er nå: Er det min feil? Eller garanti sak? Edit: Finns det en sjans i helvete for at jeg kan ha rett til å heve kjøpet? I og med at disse maskinene har endel problemer.. Fikk også "SMI Verify Fail", men bare klikket meldingen eligant vekk.. så fortsatte flashingen av seg selv!! Og BIOS'en min er oppdatert og PC-en funker knall! Kan ikke finnne på å skru av midt i flashing av BIOS vøtt.. da er det klart ting klikker.. så spørs om du får igjen på noen garanti for en feil du har gjort.. Men, du kan jo sende den inn og få den reparert! Er jo alltids en mulighet det. Igjen, kunne ikke vært mer fornøyd med PC-en, til en så latterlig lav pris!! Synd det er mye tull med å få inn XP på den, da jeg helst ville hatt det. Men etter jeg skrudde av Aero-grensesnittet, oppdaterte noen drivere til både HW og SW, funker den som en drøm! Til alle dere som av en eller annen merkelig grunn klarer å få trykt ut av dere at dette er en møkka PC, les hele tråden og finn svar på hva som bør gjøres for å rette opp "problemer" som dukker opp! Ofte "problemer" fordi det ikke sjekkes ut på forhånd hva som kan gjøres!! Kan være så enkelt som å ta seg noen minutter, av den dyrbare tiden sin, til å lese!! Og sist men ikke minst.. Dette er en PC til 7k! IKKE 12!! Forstå det! Kjøper ikke en "billig-PC" om man har 12k å rutte med!! Klart det er et par ting som "mangler" når PC-en koster 5 lapper mindre.. Man vet da vel det på forhånd?! Les HELE tråden! Maskinen koster 7,000kr, og hva man får for de kronene er helt suverent!! Den kan jo ikke konkurere med en som koster nesten det dobbelte, så ikke forsøk det heller! Takk for meg Lenke til kommentar
CDG Skrevet 16. november 2007 Rapporter Del Skrevet 16. november 2007 Fikk også "SMI Verify Fail", men bare klikket meldingen eligant vekk.. så fortsatte flashingen av seg selv!! Og BIOS'en min er oppdatert og PC-en funker knall! Kan ikke finnne på å skru av midt i flashing av BIOS vøtt.. da er det klart ting klikker.. så spørs om du får igjen på noen garanti for en feil du har gjort.. Men, du kan jo sende den inn og få den reparert! Er jo alltids en mulighet det. Bare så det er klart.. Maskinen låste seg når feilmeldinga kom opp, prøvde selvfølgelig å klikke den bort men pekern ville ikke røre på seg. Å rykke ut batteriet var siste utvei for meg og var eneste måten å få den av. Har hatt og bygd PC-er så langt tilbake jeg husker så er ikke "født igår og tørka i steikovn", dette er riktignok min første bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå