Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Først av alt vil jeg minne om at dette er en tråd på DISKUSJON.no... Så da er det vel ikke så galt å si hva man mener? Dernest: Jeg har postet link til skjermdriver som funker bra i XP(fikk linken av Cstroke, takk!), og gitt råd om hvordan man kan få tilbake opprinnelig installasjon av Vista, selv om man har glemt å brenne innholdet på den skjulte partisjonen (selv om jeg sikkert ikke var den første som tenkte tanken og gjorde det).Så jeg har vel bidratt til hjelpsomme innlegg også?

Når det gjelder meninger om Gates og Microsoft, så er de kanskje ikke direkte hjelpsomme. Men det er kanskje greit at vi som kjøper produkter våkner opp og ikke svelger rått det produsentene vil at vi skal svelge for å få lov til å tømme lommebøkene våre? Så derfor tror jeg ikke at noen har direkte vondt av å lese at jeg mener Gates er et virus, f.x... For det mener jeg.

Men jeg hadde heller sett at det kom en løsning på problemene. Så alle som har drivere, tips, råd, post i vei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har PC-en min tatt helt kvelden..! nå må jeg plutselig validere windows?! jeg installerte vista på nytt med egen cd jeg fikk lånt pga jeg ikke fikk opp recovery dritten... når jeg inst. vista på nytt så måtte jeg, som alle andre, trykke inn produktnøkkel... greit nok, funka det tenkte jeg... men nå i det siste har jeg fått 10000 beskjeder om at windowsen min ikke er ekte...? jeg brukte da ofc prod. nøkkelen som er under PC-en under install:/ nå har jeg kun tilgang til internett, og ikke noe annet på PC-en. faen gjør jeg nå?? er ikke prod. nøkkelen som fulgte med PC-en ekte?! WTF!?!?!?!? vil spille wow :(

Lenke til kommentar
nå har PC-en min tatt helt kvelden..! nå må jeg plutselig validere windows?! jeg installerte vista på nytt med egen cd jeg fikk lånt pga jeg ikke fikk opp recovery dritten... når jeg inst. vista på nytt så måtte jeg, som alle andre, trykke inn produktnøkkel... greit nok, funka det tenkte jeg... men nå i det siste har jeg fått 10000 beskjeder om at windowsen min ikke er ekte...? jeg brukte da ofc prod. nøkkelen som er under PC-en under install:/ nå har jeg kun tilgang til internett, og ikke noe annet på PC-en. faen gjør jeg nå?? er ikke prod. nøkkelen som fulgte med PC-en ekte?! WTF!?!?!?!? vil spille wow :(

Har samma proble, bruker produkt-nøkkelen under PC-en, men windows sier bare at den er ugyldig :(

Noen vet noe om dette? Vil VELDIG gjerne vite om det.. :)

Lenke til kommentar

Har samma proble, bruker produkt-nøkkelen under PC-en, men windows sier bare at den er ugyldig :(

Noen vet noe om dette? Vil VELDIG gjerne vite om det.. :)

På acer.no finner dere eRecovery-programmet som gir tilgang på den skjulte partisjonen der Vista ligger. Tror jeg da, skal prøve dette selv i morgen. Da kan dere gjenopprette maskina. Er det noe dere vil ha på c: som dere ikke vil slette, så burde det vel gå fint hvis dere flytter det over på d: da gjenopprettingen forhåpentligvis bare gjelder c: Hvis det ikke går, og hvis det er noe galt med produktnøkkelen er det sikkert mulig å henvende seg til support, men det tar sikkert vinter og vår før dere får noe utav det. Men man vet jo aldri om man får tilbake det man ønsker, så som tidligere sagt ser jeg ikke noe galt med å laste ned en Vistaversjon fra nettet om alt bare er krøll.

Endret av radioegg
Lenke til kommentar
Dere som får opp ugyldig nøkkel må bare ringe Microsoft for å validere/aktivere den. Ikke noe hokus pokus, og PC-en har slettes ikke tatt kvelden som en presterer å si her. Litt for mye uvitenhet her, og roping om ditt og datt før dere virkelig har sjekket ting ut ordentlig.

Skal jeg bruke det automatiske telefonsystemet?

Lenke til kommentar
Dere som får opp ugyldig nøkkel må bare ringe Microsoft for å validere/aktivere den. Ikke noe hokus pokus, og PC-en har slettes ikke tatt kvelden som en presterer å si her. Litt for mye uvitenhet her, og roping om ditt og datt før dere virkelig har sjekket ting ut ordentlig.

Skal jeg bruke det automatiske telefonsystemet?

Vet ikke/tror ikke det. En bekjent med akkurat samme problem ringte og snakket med en fysisk person så var alt i orden.

Lenke til kommentar
Hei CStroke!!

Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke..

- Med den driveren jeg fant på Atheros.cz kommer jeg bare på nett hvis det er et usikret nettverk jeg logger på, skal forske litt mer på denne da jeg må ha sikret nettverk hjemme.

Så fort jeg finner en driver som fungerer poster jeg en link her :)

Mvh: Kenneth Tangen

Jeg får ikke innstalert driveren i det hele tatt jeg fra Atheroz.cz . Kan du/noen være vennlige og si meg hvordan du/dere gjorde det? :)

Lenke til kommentar

ok, da fikk jeg fikset det ved og ringe til først acer, så microsoft :) blir bare litt irritert over alle "feil" på denne PC-en, derfor jeg "roper" ut om ting osv... lyd som spraker, dårlig ytelse i enkelte tilfeller, hakker når du ser på film... trenger ikke være rakettforsker for og skjønne at det ikke er normalt, så vær så snill ikke kall meg uviten (noe jeg ofc er til tider, men ikke 100% av tia) jeg har også ringt acer ang. lydproblemer og de andre tilfellene jeg har nevnt ovenfor, og hitill har jeg kun fått beskjed om og reinstallere drivere osv... funka ikke det så kunne de ikke hjelpe meg annet enn og sende PC-en inn. noe jeg slettes ikke har lyst til :p

og ja PC-en hadde jo tatt kvelden da jeg ikke kunne gjøre no annet enn og rote rundt på internett, noe som også er vansklig da folka som styrer internett her på leiren (forsvaret) ikke hadde skrudd på ruterene :/ men men, har iaff fått fiksa valideringa da så alt er ikke helt på trynet :)

Lenke til kommentar

Nå må jeg le! Installerte det eksterne lydkortet på min 5 år gamle DELL Dimension 8200 med 512 MB minne. Den klarte jaggumeg brasene atskillig bedre enn Aceren. Postet en tråd på kvraudio.com, og fant vel ut at problemet mitt var at chipsettet til firewiren suger på Aceren (mest sannsynlig), og at moderne laptoper ikke duger til lydproduksjon i det hele tatt. Jaja, da får andre familiemedlemmer bruke laptopen til fest og morro, eneste problemet mitt nå er hvordan jeg skal få tilbake Vista-installasjonen men med dual-boot, for jeg vil fremdeles ha XP også på denne maskina. Det kan jo hende jeg har lyst til å bruke den til noe nyttig uten å lage musikk... Så, noen som har tips?

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med installasjon/validering, formater PC-en, still deretter bios klokken til år 2099 og installer windows vista, etter installasjonen er ferdig restart PC-en og gå inn i bios, still klokken tilbake og voila windows tror at du ikke trenger å aktivere den før 2099 :D

Men dette er hvis du har kjøpt vista og har problemer med validering, dette er ikke for de som laster ned ulovlig.

Lenke til kommentar
Hei CStroke!!

Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke..

- Med den driveren jeg fant på Atheros.cz kommer jeg bare på nett hvis det er et usikret nettverk jeg logger på, skal forske litt mer på denne da jeg må ha sikret nettverk hjemme.

Så fort jeg finner en driver som fungerer poster jeg en link her :)

Mvh: Kenneth Tangen

Jeg får ikke innstalert driveren i det hele tatt jeg fra Atheroz.cz . Kan du/noen være vennlige og si meg hvordan du/dere gjorde det? :)

hjelp meg noen?

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en super kur til den skrive-laggingen mange erfarer med denne PC-en? Altså at skriften hopper når du skiver (virker som PC-en lagger). Jeg syntes det er drøyt at denne PC-en kan selges når den har et så kjent problem. Dette skal datakjeden virkelig få høre dersom de nekter å ta den tilbake.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingen ting med det å gjøre. Det er lagg, som om cpuloaden går opp med 50% ellerno, uten at den egentlig gjør det. men PC-en oppfører seg som om det, hvis du skjønner. Skriver en setning også wops lagg, også tar det et halvt sekund så kommer ordet jeg har tasta inn poopende opp. Har hørt om flere som har dette problemet. Jeg flyr snart på veggen!

Lenke til kommentar
Nei, det har ingen ting med det å gjøre. Det er lagg, som om cpuloaden går opp med 50% ellerno, uten at den egentlig gjør det. men PC-en oppfører seg som om det, hvis du skjønner. Skriver en setning også wops lagg, også tar det et halvt sekund så kommer ordet jeg har tasta inn poopende opp. Har hørt om flere som har dette problemet. Jeg flyr snart på veggen!

Har vel ikke tilfeldigvis på "strømsparer" ell "balansert"?! Prøv å bytt til "høy ytelse", er vist visse oppgaver som krever det.. hakker ikke for meg da.. ei heller på "balansert" forøverig.. MEN står den på "strømsparer" kan det virke som det lagger til tider.. for da er mye "skrudd av" for å spare strøm, sikkert :roll:

Aner ikke om dette bare ble teit, med tanke på at det står skrevet det samme lengre bak i tråden.. men har du ikke gått tilbake å lest, så funket det i allefall for meg :D

Anyway, lykke til!!

PS! Har gitt opp å få inn XP på'n.. etter en hau av timer jeg egentlig ikke hadde til disposisjon med "klunner"!! får heller vente til SP1 kommer, og håpe Vista blir en smule enklere å ha med å gjøre da..

Men ellers KJEMPE fornøyd med PC-en :yes:

Lenke til kommentar

Har vel ikke tilfeldigvis på "strømsparer" ell "balansert"?! Prøv å bytt til "høy ytelse", er vist visse oppgaver som krever det.. hakker ikke for meg da.. ei heller på "balansert" forøverig.. MEN står den på "strømsparer" kan det virke som det lagger til tider.. for da er mye "skrudd av" for å spare strøm, sikkert :roll:

Aner ikke om dette bare ble teit, med tanke på at det står skrevet det samme lengre bak i tråden.. men har du ikke gått tilbake å lest, så funket det i allefall for meg :D

Anyway, lykke til!!

PS! Har gitt opp å få inn XP på'n.. etter en hau av timer jeg egentlig ikke hadde til disposisjon med "klunner"!! får heller vente til SP1 kommer, og håpe Vista blir en smule enklere å ha med å gjøre da..

Men ellers KJEMPE fornøyd med PC-en :yes:

Til alle som plages med lag. Acer har gitt ut ny BIOS-driver som fjerner dette problemet nå.Last ned og installer fra acer sine suportsider. Jeg har da skrevet om dette før i denne tråden, så istedet for å gå helt fra konseptet, så kanskje det hadde vært en ide å lese denne tråden først?

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å "2. Windows flash: Please kindly unzip <CL50119A-Winflsh.zip> under windows mode and click "ICL50118.exe" to update bios." som det står i readme filen, så får jeg følgende beskjed når jeg åpner ICL50119: "InsydeFlash can not load the driver. Please close all applications. If you are running this utility in Vista, please run as administrator."

Ja jeg har lukket alle programmer. Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å "2. Windows flash: Please kindly unzip <CL50119A-Winflsh.zip> under windows mode and click "ICL50118.exe" to update bios." som det står i readme filen, så får jeg følgende beskjed når jeg åpner ICL50119: "InsydeFlash can not load the driver. Please close all applications. If you are running this utility in Vista, please run as administrator."

Ja jeg har lukket alle programmer. Hjelp noen?

Hehe.. Meldingen du får beskriver jo nøyaktig hva du gjør feil! Høyreklikk på fila og trykk "kjør som administrator" Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...