Gaston Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Noen som kan linke til de viktigste og mest nyttefulle driverne? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Driverene til xp eller vista? Til vista finnes driverene på acer sine sider. Jeg har formatert i dag og fikk alt til å funke. også crysis. Alt på low og det lagger Har riktig nok ikke empowering programmene, så det kan være at grafikkortet står på "ballanced" isteden for "optimal preformance" .. Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 28. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2007 Driverene til xp eller vista? Til vista finnes driverene på acer sine sider. Jeg har formatert i dag og fikk alt til å funke. også crysis. Alt på low og det lagger Har riktig nok ikke empowering programmene, så det kan være at grafikkortet står på "ballanced" isteden for "optimal preformance" .. Mhm tror jeg hadde satt det på quality jeg men uansett low gravity på crysis er som high på farcry det sier jo crytek selv. Lenke til kommentar
Cstroke Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei CStroke!! Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke.. - Med den driveren jeg fant på Atheros.cz kommer jeg bare på nett hvis det er et usikret nettverk jeg logger på, skal forske litt mer på denne da jeg må ha sikret nettverk hjemme. Så fort jeg finner en driver som fungerer poster jeg en link her Mvh: Kenneth Tangen Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei CStroke!! Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke.. - Med den driveren jeg fant på Atheros.cz kommer jeg bare på nett hvis det er et usikret nettverk jeg logger på, skal forske litt mer på denne da jeg må ha sikret nettverk hjemme. Så fort jeg finner en driver som fungerer poster jeg en link her Mvh: Kenneth Tangen Suverent! på forhånd takk Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei CStroke!! Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke.. - Med den driveren jeg fant på Atheros.cz kommer jeg bare på nett hvis det er et usikret nettverk jeg logger på, skal forske litt mer på denne da jeg må ha sikret nettverk hjemme. Så fort jeg finner en driver som fungerer poster jeg en link her Mvh: Kenneth Tangen Apropo den på Atheros.cz.. hvordan får jeg den til å funke da? Et spesielt sted jeg skal legge .sys-fila? Lenke til kommentar
Cstroke Skrevet 29. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Når du setter harddisken til IDE-mode blir overføringen mellom harddisken og alt annet treigere. Men det veier kanskje opp med at XP ikke suger alt minnet blant annet Installerte du bare XP på C: og dreit i Vista? Ja, når jeg forsøkte meg begynte jeg med å lete etter driver til det trådløse kortet. Fant noe her og der, men vet ikke om det fungerer siden jeg aldri prøvde de men heller gav opp. Skulle overføre de til denne PC-en fra en annen via USB-stick men den fant ikke denne PC-en sikkert fordi ikke driverne til hovedkortet var rett installert... så da måtte jeg brenne de ut og så langt kom jeg ikke ;p For min del er det hovedsaklig et spill som ikke vil fungere optimalt i Vista, men det skal visstnok bli fikset i slutten av november. Blir det ikke det skal jeg også hive inn noen dager på å få denne maskina i XP. Hadde vært fin om du kunne fortalt litt mer spesifikt hvordan og hvor du valgte å installere XP når du får tid. Hei Ninjahamster! Jeg installerte XP fordi det er ett par Autocad lignende programmer som ikke gikk å installere i Vista, samt at jeg synes at PC-en gikk uforholdsmessig tregt til å ha den spec'en den faktisk har.( Min gamle pc med 1Gb Ram og enkel 1,5Ghz prosessor som er 1,5 år gammel startet mye raskere opp) Det første jeg gjorde var å brenne ut backup med Acerbackup eRecovery på 2 DVD-er. - Dette fordi noen tidligere i tråden har prøvd å nedgradere men fikk problemer og angret på at de ikke gjorde dette Etter det satte jeg harddiskene i IDE mode. -Her leste jeg også tidligere i tråden om at XP ikke finner disken, og at man da kan løse dette i BIOS. XP installasjonen tok sin vanlige tid( med reboot etter reboot ) -Til informasjon så er det XP Professional jeg har installert, vet ikke om det har støtte for flere devicer enn Home (?) Når installasjonen var ferdig gikk jeg rett inn på Devicemanager også etter hva XP faktisk hadde klart å finne selv ( og det var overaskende mye faktisk..) De devicene som var markert med gule utropstegn( 5-6 stk) høyreklikket jeg på og ba XP om å oppdatere driver. Dette fungerte faktisk på en del av tingene, kablet nettverk blandt annet (så om du da ikke har en annen pc tilgjengelig så vil jeg tro du kommer deg på nett allerede her.) USB fungerte optimalt med en gang etter installasjonen, så med en USB stick får du eventuelt lastet over drivere fra en annen pc om det trengs. Så var det rett på nett, og søke etter drivere til resten av maskinen, det var spesielt skjermkort drivere og trådløs drivere som jeg ville ha tak i. Nå husker jeg i farten sikker ikke alle driverene fra Acer sin side som fungerer i XP, men her er det jo bare å prøve seg frem. Om det er noen drivere som dere ikke får til å fungere så send meg en PM så ken jeg hjelpe dere med å finne den. Men her er ihvertfall link til skjermkortdriver: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=13793 Håper at dett kan hjelpe flere med denne PC-en til å få installert XP på sine maskiner, for meg fungerer det ihvertfall mye bedre enn Vista Mvh: Kenneth Tangen Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2007 Noen som kan linke til de viktigste og mest nyttefulle driverne? de som finner nyttige drivere sender en PM til meg, så legger jeg det ut samla i første post Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Du kan deaktivere dette ved å klikke på venstre musknapp i skrivebord og her velge tilpass. i neste meny velger du vindusfarge og utseende. Velg så f.eks Windows Vista Standard. men det må jo heller være noe riv ruskende galt dersom man faktisk er nødt til å skru av diverse grensesnitt for at dataen skal funke ortelig. min mor kjøpte en laptiop til 4k og den hakker ikke noe på aeroen. den funker helt helt fint. Lenke til kommentar
poe Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Du kan deaktivere dette ved å klikke på venstre musknapp i skrivebord og her velge tilpass. i neste meny velger du vindusfarge og utseende. Velg så f.eks Windows Vista Standard. men det må jo heller være noe riv ruskende galt dersom man faktisk er nødt til å skru av diverse grensesnitt for at dataen skal funke ortelig. min mor kjøpte en laptiop til 4k og den hakker ikke noe på aeroen. den funker helt helt fint. Oppdater BIOS! Ny bios som skal eliminere hakkingen noen opplever. Personlig forsvant mesteparten av laggingen da jeg installerte nye touchpad drivere, og nå med siste bios, er ste rest av lagging forsvunnet. Nye skjermkortdrivere ligger også hos acer.com. Lenke til kommentar
radioegg Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har fått en skjermdriver som funker, men mangler fortsatt fire drivere. Dette er infoen jeg får på de tre første: Grunnleggende systemenhet (alle tre) Enhetstype: andre systemenheter, produsent ukjent; og så: 1) - PCI-buss 7, enhet 0, funksjon 3 2) - PCI-buss 7, enhet 0, funksjon 2 3) - PCI-buss 7, enhet 0, funksjon 4 Den siste er en PCI device, også den tilhører andre systemenheter, produsent ukjent, plassering: PCI-buss 0, enhet 27, funksjon 0 Dette sier ikke meg stort, men det mangler. Og en del programmer kjører absolutt ikke som de skal. Noen som kan hjelpe? Skal bruke denne maskina til et ganske viktig prosjekt og er snart nødt til å reinstallere Vista hvis det ikke går. Gud som jeg hater Microsoft... Kunne like gjerne brent opp pengene, hadde tatt mye mindre tid! Lenke til kommentar
radioegg Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Link til skjermdriver: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=13793 Pass på at du leser quickstart guide og laster ned modded inf Jeg er et døgn unna å reistallere Vista her. Hadde ikke brent backup av Vista fra den skjulte partisjonen. Det er nå drivere å få på acer sine sider igjen, men bare til Vista, og man kan laste ned erecoveryprogrammet. Men det funker selvsagt også bare i Vista. Herregud! Ringte support og forklarte situasjonen, men da måtte jeg sende hendelsesforløp og serienummer og det ene med det andre så de kunne lage en "sak" og så ville det ta MINST fire uker før jeg kunne få tilsendt VISTA og erecovery. Så her er det bare en ting å gjøre for de som gir opp XP: Lån Vista av noen som har det, eller: Finn en bittorrent-klient, last Vista ned fra nettet, installer, last ned erecovery fra Acer, installer, gjenopprett systemet. Det er nå mitt tips, og i dette tilfellet syns jeg f... ikke det er noe galt i å laste ned Vista ulovlig. For jeg syns at det ulovlige her ligger i hvordan Microsoft og alle de som ligger på rygg for Microsoft rett og slett forsøker å tvinge verden til å bruke Vista. Det kommer til å bli mindre og mindre støtte for andre systemer, eldre programmer kan ikke brukes, alle nye maskiner går på Vista, og vi må kjøpe det Bill Gates og andre likesinnede bestemmer at vi skal svelge. De kommer ikke til å gi seg før vi har en mikrochip operert inn i skallen, som er kontrollert av Bill Gates. Tror til og med mange Høyrevelgere vil være enige i at dette er monopolkapitalisme på sitt værste! Dette er det nye slaveriet... Og Microsoft er tilogmed dømt for tilsvarende ting før. Tydeligvis ikke noe som skremmer Bill Gates. Det burde bli en rettsak om Vista, og den burde ende med ubetinget fengsel for Bill Gates og andre ansvarlige. Vet allerede at jeg kommer til å kaste opp neste gang jeg ser at Bill Gates gir penger til HIV-rammede eller regnskog eller hva f... det er all denne veldedigheten han driver med. Har heldigvis en gammel DELL, kommer til å kjøpe mere minne til den og installere det jeg trenger til den. Så skal jeg avvinstallere ALT fra Microsoft som jeg ikke trenger og erstatte med frie programmer på begge maskiner. Så skal jeg lage en partisjon på DELLen til Linux og lære meg det. Her gjelder det å være beredt om man skal hindre Bill Gates i å overta verden. Dette er lærdommen jeg dro av å kjøpe en ACER Inspire 5720ZG og et audiofire 4 lydkort fordi jeg ville ha et brukbart audio hjemmestudio uten å måtte selge bilen... Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Link til skjermdriver: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=13793 Pass på at du leser quickstart guide og laster ned modded inf Jeg er et døgn unna å reistallere Vista her. Hadde ikke brent backup av Vista fra den skjulte partisjonen. Det er nå drivere å få på acer sine sider igjen, men bare til Vista, og man kan laste ned erecoveryprogrammet. Men det funker selvsagt også bare i Vista. Herregud! Ringte support og forklarte situasjonen, men da måtte jeg sende hendelsesforløp og serienummer og det ene med det andre så de kunne lage en "sak" og så ville det ta MINST fire uker før jeg kunne få tilsendt VISTA og erecovery. Så her er det bare en ting å gjøre for de som gir opp XP: Lån Vista av noen som har det, eller: Finn en bittorrent-klient, last Vista ned fra nettet, installer, last ned erecovery fra Acer, installer, gjenopprett systemet. Det er nå mitt tips, og i dette tilfellet syns jeg f... ikke det er noe galt i å laste ned Vista ulovlig. For jeg syns at det ulovlige her ligger i hvordan Microsoft og alle de som ligger på rygg for Microsoft rett og slett forsøker å tvinge verden til å bruke Vista. Det kommer til å bli mindre og mindre støtte for andre systemer, eldre programmer kan ikke brukes, alle nye maskiner går på Vista, og vi må kjøpe det Bill Gates og andre likesinnede bestemmer at vi skal svelge. De kommer ikke til å gi seg før vi har en mikrochip operert inn i skallen, som er kontrollert av Bill Gates. Tror til og med mange Høyrevelgere vil være enige i at dette er monopolkapitalisme på sitt værste! Dette er det nye slaveriet... Og Microsoft er tilogmed dømt for tilsvarende ting før. Tydeligvis ikke noe som skremmer Bill Gates. Det burde bli en rettsak om Vista, og den burde ende med ubetinget fengsel for Bill Gates og andre ansvarlige. Vet allerede at jeg kommer til å kaste opp neste gang jeg ser at Bill Gates gir penger til HIV-rammede eller regnskog eller hva f... det er all denne veldedigheten han driver med. Har heldigvis en gammel DELL, kommer til å kjøpe mere minne til den og installere det jeg trenger til den. Så skal jeg avvinstallere ALT fra Microsoft som jeg ikke trenger og erstatte med frie programmer på begge maskiner. Så skal jeg lage en partisjon på DELLen til Linux og lære meg det. Her gjelder det å være beredt om man skal hindre Bill Gates i å overta verden. Dette er lærdommen jeg dro av å kjøpe en ACER Inspire 5720ZG og et audiofire 4 lydkort fordi jeg ville ha et brukbart audio hjemmestudio uten å måtte selge bilen... WORD Lenke til kommentar
radioegg Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 WORD? Hva mener du? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 WORD? Hva mener du? Veldig off-topic, men http://www.urbandictionary.com/define.php?term=word Lenke til kommentar
radioegg Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Vel for alle som vil fordype seg i Microsoft, så anbefaler jeg microsuck. Jeg tenkte det kanskje kunne være en ide å starte en sånn side, men da jeg fuckmicrosoft.com inn i nettleseren så kom jeg altså til microsuck. Nå vet jeg hva jeg skal kose meg med mens Vista lastes ned... Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 30. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2007 Vel for alle som vil fordype seg i Microsoft, så anbefaler jeg microsuck. Jeg tenkte det kanskje kunne være en ide å starte en sånn side, men da jeg fuckmicrosoft.com inn i nettleseren så kom jeg altså til microsuck. Nå vet jeg hva jeg skal kose meg med mens Vista lastes ned... Er vi ikke litt vel off-topic nå? Fikk denne PC-en sist uke, fungerer glimrende. Mye bærbar for 7000 kroner. Kan ikke se noen "heng" eller "lag" når jeg bruker den med Vista. Har ikke brukt PC-en til spill enda, så kan ikke si noe om hvordan den oppfører seg der. For de som er på jakt etter en billig og god bærbar, anbefales. Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Radioegg det er tydeligvis at du kan lite, så hold de uerfarne replikkene for deg selv. Jess denne PC-en er bra hehe. Lenke til kommentar
radioegg Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Slyboogy: Det er ikke maskina det er noe galt med, den er sikkert helt fin. Men til det formålet (musikk) som jeg skal bruke den til er det XP som gjelder, så jeg kan bare glemme Vista. Og XP støttes ikke av produsentene av maskin og komponenter. DET er problemet med denne maskina, og derfor er det ikke mulig å gjøre noe fornuftig med den, selv om det sikkert er en finfin laptop for dem som skal konsumere multimedia. Når det gjelder meningene mine om Gates og Microsoft, så kan jeg ikke se noen grunn til å holde det for meg selv, selv om jeg ser at det er relativt off topic, men det har jo med maskina å gjøre da... Og hvis du mener jeg kan lite, så vær heller så vennlig å lær meg noe. Er det ikke det man har forumet til da? Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Og XP støttes ikke av produsentene av maskin og komponenter. Joda, men siden maskinen a) ikke har det som trengs for ditt bruk b) etter din mening ikke støtter det som skal til for å brukes til ditt bruk, hvorfor fortsetter du å spre hatmeldinger? Du (og dine likesinnede) drukner jo de litt mer hjelpsomme innleggene om maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå