Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Okei. Da sender jeg min tilbake idag. Jeg likte maskinen veldig godt, men den var ikke bra nok for meg.

Har fått tak i litt ekstra penger og kjøper G1S istedet.

Et lite spørsmål bare før jeg stikker. MPX har skrevet over hele returskjemaet sitt at angrerett ikke gjelder hvis varen er brukt?

Er ikke det feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig å få XP til å funke på denne maskinen nå? Så på Acer sine sider at det bare var drivere til Vista, er det da ikke mulig å få XP på denne maskinen? Litt trist, for jeg liker XP mye bedre :p

Så den linken overfor, med at man kunne boote XP ved start, men jeg orker ikke lese hele den sida for å få XP, er ikke ett så stort problem, lurte bare på om det er mulig uten å måtte stresse så mye som det virket på den sida...

Det er veldig mye stress, ja. Den guiden er ikke laget bare for morro. I tillegg må du bruke noen dager på å finne drivere, hvis du i det hele tatt finner dem. Denne maskinen er laget for Visa og ikke noe annet. Jeg har gitt opp.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hehe ja jeg gir og snart opp, men ikke helt enda :p

Noen som vet om det er mulig å bare bruke driverene til nedgraderingen av denne modellen..? Husker ikke helt hva den het nå igjen, tenker på den som var vårens/sommerens kjøp elns.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke drivere for 5720zg'en lengre på acer sine sider :O wtf.

Herregud hva faen driver acer med, modellen er ikke der lenger for driver nedlastning.

Se selv:

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Maybe levere inn PC-en og få penger te billig bil.

Har enda lyd problemer :p

OMG! Er det mulig?!

Lastet ned alle driverene jeg da, gudskelov.. men herregud Acer! Vil jo gjerne oppdatere dem engang;)

Lenke til kommentar

Heisann!

Nå sitter jeg faktisk med en clean og nyinstallert Aspire 5720ZG med XP på ;)

Brukte en hel dag til og fra for å få dette til å fungere ordentlig, men nå ser det ut til å virke veldig bra her.

En del av driverene til Vista ser ut til å fungere bra på XP (husker ikke helt hvilke i farten, men det er bare å prøve seg litt frem)

Når det gjelder den feilen med at XP ikke klarer å finne harddisken, er det som en annen inne har sagt, gå in i BIOS og forandre til IDE modus(?) før du rebooter med XP cd i.

Det er lurt å se på devicemanager før du formaterer hvilken hardware som er i din pc, slik at du kan google opp drivere fra produsenten sine hjemmesider(BTW: Noen som har funnet en ordentlig driver til trådløskortet?).

Bare å spørre ivei nå, da denne PC-en virker en god del raskere i XP :D

God kveld!

Kenneth Tangen

Driverene ligger forresten fremdeles på FTP siten til Acer: ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5720

Endret av Cstroke
Lenke til kommentar
Cstroke, var det mye stress for å få til XP? Brukte du den guiden som er linket til ovenfor..?

Tenker å kansje inst. XP på min også, men orker ikke stresse mer enn nødvendig liksom :p

Heisann igjen!

Det eneste jeg tok hensyn til var dette med IDE mode på harddisken, ellers var det stup og skyt.

Na har jeg enda en laptop tilgjengelig, og det kan være lurt når du skal lete opp alle driverene(kom jo ikke på nett pga. trådløsdriverene som ikke fungerte...)

Har noen av driverene lagret på pc,n her om noen vil ha :)

Lenke til kommentar

Hei CStroke!!

Jeg og ønsker sterkt XP.. men er helt avhengig av det trådløse nettet, da vi har en haug av maskiner og orker ikke dra kabel til noen av de;) Men de trådløse driverne funka ikke i XP? Kommer ikke til å vurdere å gå over til XP før jeg er sikker på at det trådløse vil komme til å funke..

Men suverent at du har fått det til da..

men har jeg skjønt det riktig at noen av driverne beregnet på Vista funker på XP?! Og så har du googla de andre da du har funnet ut hvilke komponenter som sitter i den, og hvilke produsenter som har laget de?!

Kjempe fornøyd med PC-en forresten, spesielt til denne prisen! :new_woot:

Levd opp til alle forventningene, og skjønner meg ikke HELT på de som syns dette var en møkka-PC :tease:

Lenke til kommentar

Når du setter harddisken til IDE-mode blir overføringen mellom harddisken og alt annet treigere. Men det veier kanskje opp med at XP ikke suger alt minnet blant annet :)

Installerte du bare XP på C: og dreit i Vista?

Ja, når jeg forsøkte meg begynte jeg med å lete etter driver til det trådløse kortet. Fant noe her og der, men vet ikke om det fungerer siden jeg aldri prøvde de men heller gav opp. Skulle overføre de til denne PC-en fra en annen via USB-stick men den fant ikke denne PC-en sikkert fordi ikke driverne til hovedkortet var rett installert... så da måtte jeg brenne de ut og så langt kom jeg ikke ;p

For min del er det hovedsaklig et spill som ikke vil fungere optimalt i Vista, men det skal visstnok bli fikset i slutten av november. Blir det ikke det skal jeg også hive inn noen dager på å få denne maskina i XP.

Hadde vært fin om du kunne fortalt litt mer spesifikt hvordan og hvor du valgte å installere XP når du får tid.

Lenke til kommentar
jeg kjører med IDE. Installerte vista med IDE greier og det går ikke med APCH eller hva det het :p

Det går fint å kjøre APCH (eller hva det nå enn heter) både i Vista og XP. Vista skal det fungere uten videre kluss, mens i XP er det mere jobb. Er en bekjent som nevnte dette for meg, og han hadde visst holdt på en stund for å få det til å funke i XP. Det som er viktig med Vista er at du skrur på APCH FØR du starter installasjon av Vista. Installerer du med IDE-mode for så å bytte til APCH etterpå vil du mest sannsynlig få blåskjerm under oppstart (dette fikk jeg) :(

Lenke til kommentar

noe som irriterer meg mer og mer er at lyden spraker og hakker når jeg ser film, hører på musikk osv... for meg høres/se's det ut som at PC-en rett og slett lagger...

på oppgavebehandlingen står det også at det er 40% av det fysiske minnet som er i bruk, enda jeg ikke gjør en damn shit, ingen spill eller spesielle programmer som kjører, bare de nødvendige :( syns dette rett og slett er alt for dårlig... Fiks XP drivere til denne PC-en asap!!

blir mindre og mindre frista til og i det hele tatt sitte på denne PC-en, når alt går rett vest ang ALT man gjør!

Lenke til kommentar
noe som irriterer meg mer og mer er at lyden spraker og hakker når jeg ser film, hører på musikk osv... for meg høres/se's det ut som at PC-en rett og slett lagger...

på oppgavebehandlingen står det også at det er 40% av det fysiske minnet som er i bruk, enda jeg ikke gjør en damn shit, ingen spill eller spesielle programmer som kjører, bare de nødvendige :( syns dette rett og slett er alt for dårlig... Fiks XP drivere til denne PC-en asap!!

blir mindre og mindre frista til og i det hele tatt sitte på denne PC-en, når alt går rett vest ang ALT man gjør!

Helt enig, har nesten det samme problemet, dette er jeg virkelig skuffet av. PC-en min lagger på low grafikk på crysis og da mener jeg så lite fps at det ikke er spillbart.

Driverne til denne PC-en er ikke lenger på acer, "hvorfor?" spør du, har ikke pepling.

Har sinnsvakt lyst til å levere inn PC-en og bruke penga på å bygge en pc istedenfor.

Nei acer, dette er en pc som kanskje har fått mye skryt og store terningkast, men PC-en vil jeg si ikke lever opp til sin forventning. Sånn som med crysis. De sier at denne acer PC-en har recommended system specs, også lagger det på LAVESTE! grafikk!?? hva faen, neh Nøyer meg med cs: source sånn sett men uansett gah tungt å leve med :p

Lenke til kommentar
Har jeg vært utrolig heldig da med at jeg kan spille spill greit uten lagg på min pc..? Ser det er mange som sliter med lagg i spill, lydproblemer osv. Jeg har ikke noen av de problemene så langt ihvertfall..

kanskje vært heldig jeg også, for noen problemer har heller ikke jeg hatt!

MEN, utrolig sløvt av Acer som bare har lagt ut drivere til Vista! Det er helt høl i hue.. Hadde egentlig aldri trodd dette av de!!

Lenke til kommentar
PC-en er KUN laget for Vista. De har KUN support på Vista. Slik er det på alle bærbare nå til dags som levers med operativsystem. KUN support på operativsystemt som følger med, og hardwaren er tilpasset KUN for det operativsystemet. Hvorfor? For å få det så billig som det er.

Ja, er vel dessverre sånn.. må vel bare smøre seg med tolvmodighet til det kommer noen store oppgraderinger til det nye OSet! Er det ikke snakk om SP1 i første kvartal av 2008?!

Før den tid bir det nok en del hodebry for min del!! ;)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...