Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Jeg synes skjermen er veldig bra, men kvaliteten blir jo skikkelig dårlig når man skal se på film. Noen som har noen løsning på dette?

Ingen som har noen løsning?

Bump? Ingen som vet?

Problemet er vel at du ikke beskriver problemet ditt. Kan du beskrive hva du mener som er dårlig. Personlig har jeg kun testet DVD spilleren en gang, og kunne ikke se noen store mangler på kvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OKi der låste windows vista seg jippi.

Fy faen, nå er jeg lei. Lastet ned en cracked version på nettet, skrev inn serial key'en og installerte.

Trodde dette skulle gå bra helt til jeg fikk opp meldinga, this key is not valid, og this copy of windows vista is not genuine.

Der må jeg faen meg kjøpe en helt ny windows vista home premium. Flott eller? hva i helvette kan jeg gjøre? det fulgte jo ikke noe vista cd med i pc pakka, så hva skal jeg gjøre nå?

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Eller gidder noen å kopiere windows home premium eller no sånn at jeg kan taste inn koden min og få dette faenskapet til å funke?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er glad jeg kjøpte Multicom Compal IFL90+ fordi jeg fikk med Windows XP Pro.

Jeg har lest mye om at vista er dårlig til og spille på, låser seg, mye barne sykdommer osv....

Så jeg andbefaler å kjøpre Multicom Compal IFL90+, men det er jo selvsagt deres valg hvilken maskin dere skal kjøpe... :D

Lenke til kommentar

Vista har ganske så lite med bugs nå, de fleste som lager grafikk kort og hardware lager drivere til vista før de i det hele tatt tenker på xp.

vista er så sinnsvakt mye bedre enn xp også:

-Directx 10

-Flotte utseendet

-Drivere

-Spilling

osv...

Det som er irriterende er at vista er mye sikrere enn xp, så uansett om jeg hadde den cracka versjonen så oppdaga de at jeg hadde en fake windows versjon.

Så da må jeg formatere hele PC-en på nytt og kanskje til og med kjøpe vista på nytt siden ikke installasjons cden fulgte med acer pakka. JIPPI

Lenke til kommentar
Vista har ganske så lite med bugs nå, de fleste som lager grafikk kort og hardware lager drivere til vista før de i det hele tatt tenker på xp.

vista er så sinnsvakt mye bedre enn xp også:

-Directx 10

-Flotte utseendet

-Drivere

-Spilling

osv...

Det som er irriterende er at vista er mye sikrere enn xp, så uansett om jeg hadde den cracka versjonen så oppdaga de at jeg hadde en fake windows versjon.

Så da må jeg formatere hele PC-en på nytt og kanskje til og med kjøpe vista på nytt siden ikke installasjons cden fulgte med acer pakka. JIPPI

Hei, jeg må si at XP er mye bedere når det gjelder spilling på grunn av at de fleste spill er laget for XP, men vista funker jo fint. Jeg har lest rundt 1000 raporter osv når det gjelder vista på spille forums, og det jeg har funnet ut er at av de 1000 er rundt 900 misfornøyde når det gjelder spilling. Spilling er jo hovedsakelig det jeg er ute etter på min bærbare, er ikke den ULTIMATE gaming pc men bra nokk! ;)

Lenke til kommentar
OKi der låste windows vista seg jippi.

Fy faen, nå er jeg lei. Lastet ned en cracked version på nettet, skrev inn serial key'en og installerte.

Trodde dette skulle gå bra helt til jeg fikk opp meldinga, this key is not valid, og this copy of windows vista is not genuine.

Der må jeg faen meg kjøpe en helt ny windows vista home premium. Flott eller? hva i helvette kan jeg gjøre? det fulgte jo ikke noe vista cd med i pc pakka, så hva skal jeg gjøre nå?

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Eller gidder noen å kopiere windows home premium eller no sånn at jeg kan taste inn koden min og få dette faenskapet til å funke?

Takk på forhånd.

Hvorfor lasta du ned en crack på nettet når Vista allerede lå ferdig innstallert på maskinen? (tips: det er ikke lov å snakke om cracks o.l på forumet her)

Uansett så kan du jo ta en recovery-greie, ved å trykke f10 under oppstart ;)

Jeg synes skjermen er veldig bra, men kvaliteten blir jo skikkelig dårlig når man skal se på film. Noen som har noen løsning på dette?

Ingen som har noen løsning?

Bump? Ingen som vet?

Problemet er vel at du ikke beskriver problemet ditt. Kan du beskrive hva du mener som er dårlig. Personlig har jeg kun testet DVD spilleren en gang, og kunne ikke se noen store mangler på kvaliteten.

Kvaliteten blir rett og slett dårlig bare. Utydelig og pixlete. Samt svak lysstryke uansett hvor høyt jeg stiller inn.

Lenke til kommentar

er det noen som har problemer med oppkiobling til tv?

jeg får kun svart hvitt bilde. har også kjøpt colorfix adapter uten videre hell, fargene kan skimtes nå, men det flimrer i tillegg. har lastet ned de siste nvidia driverne fra acer.com

smått irriterendes, samme oppsett funker på den stasjonære. så det må være noe med laptopen.

Lenke til kommentar
Det står jo at PC-en skal ha dolby digital lyd ettellerannet, men jeg kan ikke merke til noen "ekstremt" god lyd.

Lyden er grei den, men jeg trodde den skulle være bedre. Føles som om den "sitter fast" inne i datamaskinen.

Har jeg kanskje ikke denne dolby lyden slått på? Kjører jeg bare "vanlig" lyd?

bump.

Spør igjen. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar

Har dere testa lyden ut via optisk til en sorrundforsterker og kjørt en film kodet i dolby digital? Da finner dere fort ut om det er sorrund eller ikke. Jeg har ikke fått testa dette selv ennå, men har muligheten til det når jeg får tid.

Og til deg som sier at det ikke følger med Vista CD... hehe... Vista ligger på en egen partisjon som du selv må brenne ut hvis du absolutt vil ha det på en fysisk CD/DVD. Den tar 1,5 DVD-plater. Det er forsåvidt ikke så mye vits da denne partisjonen er skjult og sådan adskilt fra alt annet. Forstår ikke helt problemet ditt. Vista følger med, og det gjør også en gyldig original nøkkel som er klistret på under PC-en.

Lenke til kommentar
Tatt fra Display Settings:

Total available graphics memory: 1023

Dedicated Video Memory: 256

System Video Memory: 0

Shared system memory: 767

Er ikke det at grafikkortet nesten tar 1gb av minnet mitt?

Task manager sier jeg har ca 1gb systeminne ledig.

V.

Ingen andre som har dette problemet? Skal det være sånn?

Må si jeg er utrolig irritert på lydkontrollen og lyden generelt. Hjulet jeg skal justere lyden med reager ikke i nærheten av nøyaktig, og det lagger ofte. Hvis jeg ser på en film på youtube eller wmp eller hva som helst kommer det også ofte en sprakelyd også forsvinner lyden. Hvis den ikke forsvinner høres den ut som en katt i en kjøttkvern.

Normalt?

V.

Lenke til kommentar
Har dere testa lyden ut via optisk til en sorrundforsterker og kjørt en film kodet i dolby digital? Da finner dere fort ut om det er sorrund eller ikke. Jeg har ikke fått testa dette selv ennå, men har muligheten til det når jeg får tid.

Har ikke prøvd nei, men jeg trodde at selve høytalerne på PC-en skulle gi fenomenal lyd jeg :ermm:

Lenke til kommentar

Høyttalere på størrelse med halvparten av boksen inni et kinderegg har sine begrensinger uansett hvordan du snur og vender på det. Du har kjøpt en bærbar PC til 7k ikke et høyttalersett til 7k.

At lyden er digital og kodet med dolby betyr ikke at høyttaerne er bra. Uansett vil man aldri kunne få sorround med to høyttalere hvis noen skulle finne på å tenke på det også.

Koble den med optisk kabel til en bra forsterker du, så skal du høre at lyden blir bra. Det bruker jeg å gjøre med min andre bærbare som neppe har noe bedre/dårligere lydkort enn denne, og lyden er fantastisk.

Lenke til kommentar
Høyttalere på størrelse med halvparten av boksen inni et kinderegg har sine begrensinger uansett hvordan du snur og vender på det. Du har kjøpt en bærbar PC til 7k ikke et høyttalersett til 7k.

At lyden er digital og kodet med dolby betyr ikke at høyttaerne er bra. Uansett vil man aldri kunne få sorround med to høyttalere hvis noen skulle finne på å tenke på det også.

Joda det går å få sorround med kun to høyttalere bare prosesseringen er riktig. Husk at du kun har 2 ører, så da skulle 2 lydkilder kunne skape en illusjon av at lyden kommer bakfra. Har faktisk opplevd dette på denne pc-en på enkelte snutter jeg har sett på nett.

Skrapelyden som omtales her, har jeg ikke hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...