Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Trenger en bærbar som jeg både kan bruke til skolearbeid, og til å kjøre spill som CS:S osv. Den skal ikke være større en 15,4", og den skal være ganske rask.

Kan en Acer Aspire 5720ZG med 250gb passe i denne sammenhengen? Har egentlig bare hørt lovord om den, men i går fortalte en kompis at han hadde hatt denne, og at den var treig, hadde dårlig touchpad, var svær, altså et dårlig kjøp. Hva mener dere om disse påstandene? Noen som har PC-en som kan dele deres erfaringer med den?

Har fortsatt veldig lyst på den, men ble plutselig litt skeptisk...

Plis gi meg noen gode råd!

Jeg ble selv overrasket over hvor stor den var. I forhold til det jeg hadde tenkt meg så var PC-en stor ja. Acer har jo widescreen så jeg burde nok ha hatt det i bakhuet.

Touchpaden har jeg ikke merket noe negativt ved utenom at den har hengt litt etter et par ganger, men jeg kan ikke dermed si at det er touchpden det er noe galt med siden jeg brukte andre programmer som kanskje kan forårsaket litt "lag".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte min 5720zg på Datakjeden her i Oslo for noen dager siden. Er veldig fornøyd med det aller meste, men har oppdaget at den periodevis lager en slags "virrr-klikk" lyd, som høres ut som den kommer fra harddisken. Den er ikke spesielt høy, men jeg legger klart merke til den når det er stille i stua.

Er det flere som har en slik lyd, eller bør jeg ta den med tilbake til Datakjeden?

Nei, denne lyden har jeg også, men hører den kun når det er helt stille i rommet.

Lenke til kommentar
Kjøpte min 5720zg på Datakjeden her i Oslo for noen dager siden. Er veldig fornøyd med det aller meste, men har oppdaget at den periodevis lager en slags "virrr-klikk" lyd, som høres ut som den kommer fra harddisken. Den er ikke spesielt høy, men jeg legger klart merke til den når det er stille i stua.

Er det flere som har en slik lyd, eller bør jeg ta den med tilbake til Datakjeden?

Det beste er jo og ta den med tilbake for og høre om det muligens kan være noe feil, for man kan jo aldri vite.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde et spørsål angående acer programvaren som jeg hadde tenkt å snike inn her selvom jeg egentlig har acer 7520G og ikke 5720G. Men jeg regner med at de har samme programvaren så her er spørmålet:

Hvordan skrur jeg av automatisk Wlan søkning hver gang jeg slår på maskinen eller logger med inn i Windows(jeg har vista hvis noen skulle lure)? Dere skjønner, det er ganske irriterende :realmad: å slå av wlan scanning knappen hver bidige gang jeg slår på maskinen fordi jeg rett og slett ikke har Wlan, og ønsker ikke å skanne etter naboens nett osv. :D

Lenke til kommentar
Ser det ligger ny BIOS ute på Acer sine nettsider. Noen som har installert den? Ligger også skjermkortdrivere til nVidia der også nå.

Hva er ny BIOS godt for? Har aldri hørt om at folk oppdaterer biosen støtt og stadig.. Kan du forklare? :)

Ny BIOS retter opp feil og bugs. BIOS versjonen jeg hadde var 1.14 og den nye var 1.18.

Lenke til kommentar
Har du link til den som du vil dele? Hvordan gjør jeg det? Har aldri tenkt på å oppdatere BIOSen før skjønner du...Takk for hjelp :)
Husk at BIOS oppdatering medfører en viss risiko. Feiler oppdateringen, så må maskinen en tur på verksted for flashing av ny BIOS. Ny BIOS finner du her: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.htmlLes _nøye_ før du bestemmer deg for å oppdatere. Så langt kan jeg ikke rapportere om noen merkbare forbedringer.
Har du link til den som du vil dele? Hvordan gjør jeg det? Har aldri tenkt på å oppdatere BIOSen før skjønner du...Takk for hjelp :)
Kan noen forklare meg hva BIOS er? :blush:
http://no.wikipedia.org/wiki/BIOS
Lenke til kommentar

Hei, har nettopp fått denne PC-en og er kjempe fornøyd, men har ett bitte lite problem..

Når jeg skal prøve å gå inn på Acer crystal Eye Webcam kommer denne feilmld. opp: Camera Is Busy!

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til.. Hva skal jeg gjøre?

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har også kjøpt denne. Er veldig fornøyd.

Bare to små ting. Lyden min "sprekker" ofte. Noen andre som har det?

Men det værste, grafikkortet tar 1GB av minnet mitt, hvordan endrer jeg det?

V.

grafikk kortet ditt tar nok ikke 1gb av minnet ditt, men vista spiser en god del opp. Stripp vista ned, og du sparer 200mb av minnet ditt.

slett noe av acer programvaren du ike tror du blir å bruker, og noen mb til blir frigitt.

Endret av Gooner76
Lenke til kommentar
grafikk kortet ditt tar nok ikke 1gb av minnet ditt, men vista spiser en god del opp. Stripp vista ned, og du sparer 200mb av minnet ditt.

slett noe av acer programvaren du ike tror du blir å bruker, og noen mb til blir frigitt.

Tatt fra Display Settings:

Total available graphics memory: 1023

Dedicated Video Memory: 256

System Video Memory: 0

Shared system memory: 767

Er ikke det at grafikkortet nesten tar 1gb av minnet mitt?

Task manager sier jeg har ca 1gb systeminne ledig.

V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...