Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke SÅ gammelt og krever jo litt. Det er Final Fantasy XI online. Kom ut i 2002. Hvordan slår jeg av den ene kjernen? Og hvordan får jeg tatt i bruk den siste GBen med RAM?

Jeg kjører spillet på maks på en annen bærbar med win XP, 1GB RAM og Nvidia 6600GO så jeg forstår ikke hva det er som feiler denne maskina...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Okey, nå trenger jeg hjelp... har avinstallert alt jeg vet om jeg ikke har bruk for og som bare er dritt. Har satt ytelsen på maks, og windows i "enkel" modus uten masse grafikk. Jeg får fortsatt lag på et gammelt spill som denne PC-en skal greie å kjøre glatt.

Jeg trenger ikke tips som "bytt til XP" eller kast maskina, men konkrete råd om hvordan gjøre 5720ZG raskere med Vista instalert. En ting jeg lurer på er hvordan man gjør de siste 1GB med RAM som er "hurtigbufret"/dedikert til skjermkortet som "nødminne" (?) om til vanlig RAM slik at normale prosesser kan benytte seg av den?

På forhånd takk...

Edit: Vista sluker seriøst mye resurser... har noen i det hele tatt fått denne maskina med vista til å fungere godt til spilling?

9581100[/snapback]

Etter at jeg lastet ned ny driver til touchpaden, så opplevde jeg at ting fløt mye bedre. Den finner du på Acer sine sider for nedlasting.

Lenke til kommentar
Okey, nå trenger jeg hjelp... har avinstallert alt jeg vet om jeg ikke har bruk for og som bare er dritt. Har satt ytelsen på maks, og windows i "enkel" modus uten masse grafikk. Jeg får fortsatt lag på et gammelt spill som denne PC-en skal greie å kjøre glatt.

Jeg trenger ikke tips som "bytt til XP" eller kast maskina, men konkrete råd om hvordan gjøre 5720ZG raskere med Vista instalert. En ting jeg lurer på er hvordan man gjør de siste 1GB med RAM som er "hurtigbufret"/dedikert til skjermkortet som "nødminne" (?) om til vanlig RAM slik at normale prosesser kan benytte seg av den?

På forhånd takk...

Edit: Vista sluker seriøst mye resurser... har noen i det hele tatt fått denne maskina med vista til å fungere godt til spilling?

9581100[/snapback]

Etter at jeg lastet ned ny driver til touchpaden, så opplevde jeg at ting fløt mye bedre. Den finner du på Acer sine sider for nedlasting.

9582362[/snapback]

link?

Lenke til kommentar

På forhånd takk...

9581100[/snapback]

9582362[/snapback]

link?

9582504[/snapback]

www.acer.no les deg frem derifra....

Hadde siden oppe i et annet vindu så her kommer linken

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.html

Endret av poe
Lenke til kommentar

Har snakket med noen som også har prøvd Vista og dette spillet. De sliter visst også, og med enda bedre spesifikasjoner. Så en mulig og kanskje eneste løsning hvis jeg vil beholde PC-en er å installere XP... litt kjipt å kjøpe en maskin med Vista og så må du kjøpe XP i tillegg hvor du kanskje ikke finner driver til alt... huff. Får vurdere å bruke angreretten.

Lenke til kommentar
Har snakket med noen som også har prøvd Vista og dette spillet. De sliter visst også, og med enda bedre spesifikasjoner. Så en mulig og kanskje eneste løsning hvis jeg vil beholde PC-en er å installere XP... litt kjipt å kjøpe en maskin med Vista og så må du kjøpe XP i tillegg hvor du kanskje ikke finner driver til alt... huff. Får vurdere å bruke angreretten.

9583305[/snapback]

Ja vista er noe dritt, men nå er vel Service Pack 1 på tur så vi får håpe noen av problemene blir løst da...

Lenke til kommentar

Har andre lydproblemer på denne maskinen? Hos meg forsvinner gjerne lyden etter en stund mens jeg spiller. Kan få den tilbake igjen, på forskjellige måter avhengig av hvilket spill (f.eks. ved å pause spillet, gå tilbake til hovedmeny å starte på nytt og slikt).

Tidligere tok i tillegg audiodg.exe prosessen ~50% av CPU, som førte til at maskinen hakket og var morsom (sikkert samme som er blitt nevnt av andre tidligere i tråden), men det ble løst når jeg oppdaterte drivere.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken av de 2 acer maskinene jeg skal velge :hmm: Skal bruke den til WoW, BF2, CS, FM, lekser, internett og film. Kan noen si meg hvilken av de to som peker mest mot mitt behov?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83270

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

9600116[/snapback]

jeg klarer i alle fall å kjøre WoW på full oppløsning og aktivert vSync på 60.0fps på 5720ZG, den klarer og å kjøre CS problemfritt..så vil tro den vil dra de andre også ganske greitt..

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd alt i alt mtp. hva man får for pengene (7k). Det er ikke Acer sin feil at Nvidia suger så sinnsykt. Da tenker jeg spesielt på dette som dessverre rammer svært mange (spill):

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=21265

Dette gjelder svært mange kort i 8-tusenserien i Vista. Lag, lag og atter lag i mange spill det i utgangspunktet skulle kjørt helt fint. Problemet ligger i all hovedsak mellom Microsoft Vista og Nvidia. Helt forferdelig å se hvor lite Nvidia gjør med dette. Det har vært et kjent problem siden Vista kom ut... stakkars de som har to dyre kort i 8-tusenserien SLI sier jeg bare...

Så skal du spille undersøk litt om spillet ditt kjører bra i Vista med dette kortet hvis du ikke har planer om å gå over til XP mens de fikser det...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...