Ninjahamster Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) 1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon. 9568795[/snapback] Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg. 9569124[/snapback] Feil. Bekjent (med samme forsikring som meg) mista kameraet i bakken på reise, ringte forsikringsselvskapet. De ville bare vite tilsvarende pris på nytt kamera, som var 2500, pengene inn på konto etter noen dager. Dette er en svært billig reiseforsikring gjennom LO Favør. Edit: Ingen egenandel måtte han ut med heller. Endret 25. september 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
poe Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon. 9568795[/snapback] Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg. 9569124[/snapback] Feil. Bekjent (med samme forsikring som meg) mista kameraet i bakken på reise, ringte forsikringsselvskapet. De ville bare vite tilsvarende pris på nytt kamera, som var 2500, pengene inn på konto etter noen dager. Dette er en svært billig reiseforsikring gjennom LO Favør. Edit: Ingen egenandel måtte han ut med heller. 9569510[/snapback] Hmmm... Er det snakk om Europeiske? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon. 9568795[/snapback] Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg. 9569124[/snapback] Feil. Bekjent (med samme forsikring som meg) mista kameraet i bakken på reise, ringte forsikringsselvskapet. De ville bare vite tilsvarende pris på nytt kamera, som var 2500, pengene inn på konto etter noen dager. Dette er en svært billig reiseforsikring gjennom LO Favør. Edit: Ingen egenandel måtte han ut med heller. 9569510[/snapback] Hmmm... Er det snakk om Europeiske? 9569997[/snapback] Nei, Sparebank 1 gjennom LO Favør. Jeg visste ikke dette selv før han fortalte meg det nylig. Skal jeg ha flere forsikringer senere skal jeg velge Sparebank 1. De hjalp meg da jeg blei syk på ferie uten egenandel og altså denne saken med kamera. Dette er vel den jeg snakker om tenker jeg: http://www.lofavor.no/plakattorg/9785/pdf/9785.pdf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Tips til de som gamer med mus ved siden av og vil disable touchpaden. Fn + F7 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Metalheart: Det stod lenger bak i tråden også, men det er bare bra at du sier det igjen Lenke til kommentar
poe Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon. 9568795[/snapback] Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg. 9569124[/snapback] Feil. Bekjent (med samme forsikring som meg) mista kameraet i bakken på reise, ringte forsikringsselvskapet. De ville bare vite tilsvarende pris på nytt kamera, som var 2500, pengene inn på konto etter noen dager. Dette er en svært billig reiseforsikring gjennom LO Favør. Edit: Ingen egenandel måtte han ut med heller. 9569510[/snapback] Hmmm... Er det snakk om Europeiske? 9569997[/snapback] Nei, Sparebank 1 gjennom LO Favør. Jeg visste ikke dette selv før han fortalte meg det nylig. Skal jeg ha flere forsikringer senere skal jeg velge Sparebank 1. De hjalp meg da jeg blei syk på ferie uten egenandel og altså denne saken med kamera. Dette er vel den jeg snakker om tenker jeg: http://www.lofavor.no/plakattorg/9785/pdf/9785.pdf 9570150[/snapback] Dekker ikke skader i hjemmet, jobb eller undervisningssted. Og det er egenandel på 1000,-. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Bruker denna PC-en cd-r eller cd+r? Edit : hvilken prossesor er best: 1. AMD 64 x 2 2. Intel Core Duo T2310 Endret 25. september 2007 av jj_89 Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Bruker denna PC-en cd-r eller cd+r? 9572268[/snapback] Mener du? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Bruker denna PC-en cd-r eller cd+r? 9572268[/snapback] Mener du? 9572449[/snapback] ? Nås jeg skal brenne, skal jeg bruke cd-r eller cd+r? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Edit : hvilken prossesor er best: 1. AMD 64 x 2 2. Intel Core Duo T2310 Spørs hvilken type amd 64 x2. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Edit : hvilken prossesor er best:1. AMD 64 x 2 2. Intel Core Duo T2310 Spørs hvilken type amd 64 x2. 9572777[/snapback] 4600 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon. 9568795[/snapback] Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg. 9569124[/snapback] Feil. Bekjent (med samme forsikring som meg) mista kameraet i bakken på reise, ringte forsikringsselvskapet. De ville bare vite tilsvarende pris på nytt kamera, som var 2500, pengene inn på konto etter noen dager. Dette er en svært billig reiseforsikring gjennom LO Favør. Edit: Ingen egenandel måtte han ut med heller. 9569510[/snapback] Hmmm... Er det snakk om Europeiske? 9569997[/snapback] Nei, Sparebank 1 gjennom LO Favør. Jeg visste ikke dette selv før han fortalte meg det nylig. Skal jeg ha flere forsikringer senere skal jeg velge Sparebank 1. De hjalp meg da jeg blei syk på ferie uten egenandel og altså denne saken med kamera. Dette er vel den jeg snakker om tenker jeg: http://www.lofavor.no/plakattorg/9785/pdf/9785.pdf 9570150[/snapback] Dekker ikke skader i hjemmet, jobb eller undervisningssted. Og det er egenandel på 1000,-. 9571754[/snapback] Jeg snakker ut ifra erfaringer med forsikringa. Som sagt ingen egenandel i disse to tilfellene jeg nevner. Utenom det vet jeg ikke noe da jeg ikke gidder å lese på vilkårene nøye før noe skjer. Jeg er godt nok forsikra for mine personlige behov, så får andre vurdere hvor uforsiktig de er Og ikke minst, forsikringa koster svært svært lite og gjelder for meg og min familie. Uansett er nok et godt råd som nevnt å kontakte et vanlig stort forsikringsselvskap for å forhøre seg om pris når det gjelder f.eks. superforsikring av bærbar PC. 1300 for en enkelt PC i 3 år er dyrt. Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Har nå bestilt 5720ZG fra PS.no, satser på at den blir bra... Noen som har fått til XP med alle driverene ? Hater Vista :| Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 25. september 2007 Rapporter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg også hater vista. Men jeg kan ikke prøve å installere xp igjen i ukedagene, siden jeg trenger PC-en på skole, der alt skal funke. Skal prøve meg på xp igjen til helgen. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Har nå bestilt 5720ZG fra PS.no, satser på at den blir bra... Noen som har fått til XP med alle driverene ? Hater Vista :| 9574558[/snapback] Typisk... NÅ har PS fått den inn ja... jaja, MPX har også god service etter mine erfaringer. Hehe, Vista ja... men all den skiten som var installert på den fra før? Herregud... sletta sikkert 15 spill og 15 "programmer". Og enda er det masse igjen der som jeg må finne ut hva er. Ellers er jeg fornøyd så langt. Lenke til kommentar
Gooner76 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Har nå bestilt 5720ZG fra PS.no, satser på at den blir bra... Noen som har fått til XP med alle driverene ? Hater Vista :| 9574558[/snapback] Typisk... NÅ har PS fått den inn ja... jaja, MPX har også god service etter mine erfaringer. Hehe, Vista ja... men all den skiten som var installert på den fra før? Herregud... sletta sikkert 15 spill og 15 "programmer". Og enda er det masse igjen der som jeg må finne ut hva er. Ellers er jeg fornøyd så langt. 9577520[/snapback] PS.no og MPX er samme selskap nå........ PS kjøpte de tidligere i år. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Jasså? Link/kilde? Trodde det var Komplett som hadde inngått noe med MPX... Lenke til kommentar
Gooner76 Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Jasså? Link/kilde? Trodde det var Komplett som hadde inngått noe med MPX... 9578347[/snapback] er ikke 100% sikker , men mente at ps.data hadde kjøpt mpx. Komplett har kjøpt torp computing group(aner ikke om det er mpx) Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Jasså? Link/kilde? Trodde det var Komplett som hadde inngått noe med MPX... 9578347[/snapback] Komplett og MPX har fusjonert, som det så fint heter. De skal fremdeles bestå som to uavhengige nettbutikker, men skal ha felles innkjøp og lager. Personlig har jeg meget gode erfaringer med MPX, og meget dårlige erfaringer med komplett, så jeg syns egentlig dette er litt trist. Ps data kjøpte vel opp Tech for noen år tilbake? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Okey, nå trenger jeg hjelp... har avinstallert alt jeg vet om jeg ikke har bruk for og som bare er dritt. Har satt ytelsen på maks, og windows i "enkel" modus uten masse grafikk. Jeg får fortsatt lag på et gammelt spill som denne PC-en skal greie å kjøre glatt. Jeg trenger ikke tips som "bytt til XP" eller kast maskina, men konkrete råd om hvordan gjøre 5720ZG raskere med Vista instalert. En ting jeg lurer på er hvordan man gjør de siste 1GB med RAM som er "hurtigbufret"/dedikert til skjermkortet som "nødminne" (?) om til vanlig RAM slik at normale prosesser kan benytte seg av den? På forhånd takk... Edit: Vista sluker seriøst mye resurser... har noen i det hele tatt fått denne maskina med vista til å fungere godt til spilling? Endret 26. september 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå