Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra pc. Er det meste du får for 7k vil jeg tro.

Noen som har lyst å sammarbeide om å få til XP på denne PC-en?

Finne drivere til ting xp, programfiler og slik?

9556281[/snapback]

Har dessverre ikke så god tid for tiden, men hadde satt pris på å fått til xp på denne maskinen. Kommer uansett til å formatere og installere Vista fra scrach, uten alle Acerprogrammene som sluker systemressurser...

Lenke til kommentar
Jeg har formatert med vista igjen, men når jeg tar ned lokket for å sette den i dvale modus eller hvillemodus greier jeg ikke å starte opp igjen når jeg tar opp lokket. :(

9556841[/snapback]

Hørtes virkelig morsomt ut! Er det uansett strømstyringsplan som er aktivert når du lukker lokket? Hos meg henger viftestyringa hvis jeg lukker den igjen med balansert strømstyring uten kabel tilkoblet. Når jeg da startere opp igjen, så starter vifta på minimum men øker gradvis opp til maks hastighet. Setter jeg den på f.eks strømsparing før jeg lukker igjen lokket, så er alt normalt når jeg "vekker den til live igjen".

Lenke til kommentar
Så når jeg bruker denne PC-en på skolen, og bare kjører et tekstbehandlingsprogram og opera bråker den ikke så veldig ?

9559583[/snapback]

mulig jeg hører dårlig, merker kun vifta når jeg starter opp, eller når det er total stillhet. For meg er den stille, fungerer som jeg vil, og når jeg får fjerna unødig programvare(acer sjiten som følger med) så er det en konge laptop for 7K.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte pce, kjøpe jeg også forsikring til 1300,-(elns).. er den aktiv, eller må jeg aktivere den ?

9563502[/snapback]

Hvor kjøpte du forsikringen? 1300 hørtes ut som ran på høylys dag...

9563765[/snapback]

1300kr for 3 års forsikring og utvidet garanti er vel ikke så galt? Den må aktiveres ja, gå på acer sin side.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte pce, kjøpe jeg også forsikring til 1300,-(elns).. er den aktiv, eller må jeg aktivere den ?

9563502[/snapback]

9563765[/snapback]

1300kr for 3 års forsikring og utvidet garanti er vel ikke så galt? Den må aktiveres ja, gå på acer sin side.

9564021[/snapback]

Hmm.... har du sjekket hva et forsikringsselskap skal ha for å forsikre pc-en i 3 år? Utvidet garanti er vel ikke nødvendig så lenge det er 5 års reklamasjon?

Lenke til kommentar

9563502[/snapback]

9563765[/snapback]

9564021[/snapback]

Hmm.... har du sjekket hva et forsikringsselskap skal ha for å forsikre pc-en i 3 år? Utvidet garanti er vel ikke nødvendig så lenge det er 5 års reklamasjon?

9564685[/snapback]

En ting er jo at de garanterer reparasjon innen 5 dager, og erstatnings pc. Som kjent tar reparasjoner på pc-er normalt en halv evighet.

Lenke til kommentar

Ok, my mistake. er ikke forsikring: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=27059

Er slik at hvis jeg mister den i gulvet, søler brus på den eller no annet som er min feil er den forsikra. tenkte det var smart siden du har med deg den bærbare over alt, og den dermed er utsatt for uhell

Edit: registrerte den på acer nå :)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
1300 er en del for en PC til 7000. Men vel vel, er man uforsiktig med ting kan det være smart. For de som er forsiktig og behandler ting fint er en slik forsikring bortkasta. Jeg har innboforsikring (som dekker mange typer uhell med ting) og reiseforsikring som dekker mine behov godt. I tillegg har man også som nevnt garanti og reklamasjon.

9568795[/snapback]

Disse har til dels høy egenandel, og reiseforsikringen dekker ikke hvis du er uheldig. Men ring forsikringsselskapet ditt og spør hva de skal ha. Gjetter på at de er langt billigere enn 1300 for 3 år. Jeg kjøpte et kamera og ble tilbudt en trygghetsforsikring der jeg kjøpte kameraet. Denne skulle de ha 990,- for en periode på 3 år. Ringte mitt forsikringsselskap og der skulle de ha ca 120,- pr år for nesten identisk forsikring. Det morsomme var at jeg ble totalkunde, og dermed skyldte forsikringsselskapet meg 550,- :)

Så ring forsikringsselskapet ditt, det kan lønne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...