maets Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hei jeg har nettopp bestilt meg pc fra multicom og jeg fikk valget mellom WXGA blank skjerm 1200x800 og WSXGA+ matt skjerm 1600x1050. Jeg tok den blanke wxga pga at den var blank noe jeg synes ser mye bedre ut på en laptop. pluss at de hadde heller ikke den wsxga+ skjermen på lagret så derfor ombestemte jeg meg og tok den blanke. Denne pcen blir å brukes til mye gaming ettersom det er 512mb skjermkort 4gb ram + hypermemory og 160 7200rpm hdd. Konklusjonen min er: Siden jeg skal spille en del og se film vil den native oppløsningen på 1280x800 være en mye større fordel enn å måtte nedskalere den høye pga. kvalitet vil synke. Kommer sikkert en gang senere i livet hvor jeg vil ha et større bruksområde og jeg vil stille et slikt krav til skjermen hvor jeg er NØDT til å ha 1680x1050. Men den tiden er enda ikke kommet ettersom denne vil bare bli brukt det entertainment http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10519714;fl:0 betalte nesten akkurat 15k for denne. Endret 8. september 2007 av maets Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg synes du gjorde noe utrolig dumt Jeg HATER det stygge glossy belegget (glosse=speilende/reflekterende). Sminkespeil har man på badet eller i håndveska for de som trenger det. Dessuten så er jeg en tillhenger av høyere oppløsning = bedre nesten uansett. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Siden du skal spille kan det nok være fordelaktig med lavere oppløsning, men bortsett fra det ville jeg selv valgt den matte skjermen både pga. at den er matt og at den har høyere oppløsning (jeg bruker mest laptopen min til arbeid, ikke spilling da). Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 synes du gjorde noe dumt også betalte ca 900 for å få 1680x1050 på min pc. verdt hver eneste krone Lenke til kommentar
maets Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Fordeler med skjermen WSXGA+ (matt) +Fin oppløsning 1680x1050 Fordel til dekstop, div tekstbehandling og bilderedigering +God kvalitet +God innsynsvinkel Ulemper med skjermen WSXGA+ (matt) -Dårlig kontrast (mest pga at den er matt ikke blank) -Kan ikke brukes i nativ oppløsning på alle spill og må derfor muligens nedskaleres og dermed miste kvalitet -Liten skrift, kan være vanskelig for noen å lese. Blir rett og slett for smått. Smakssakene -+ Matt, noen liker det andre liker blank -+ Føler selv mere kvalitetsfølelse over blank skjerm. -+ Matt er bedre til arbeid ute, eller med en sterk lyskilde mot skjermen. -+ Her må det prioriteres om du skal bruke denne mest på skolen eller til entertainment. Matt med høy oppløsning er som regel en fordel til skole, mens blank vil mest sannsynlig treffe mer i smak på den andre siden. (takk til TheHead) -+ Vil ikke spille noen stor rolle på oppløsning om du er vant til den du velger. Er 1280x800/1024 din normale vil du neppe bli missfornøyd. Fordeler med skjermen WXGA (blank) +Fine kontraster og bedre farger +Kan bruke nativ oppløsning i spill (spesielt fps hvor 1280x800 er brukt mye) +Bedre å se film og spille ettersom skjermen er "crystal bright" +Ser bedre ut med blank skjerm fremfor matt, men det er en smakssak. Ulemper med skjermen WXGA (blank) -Kan gi gjenskinn om du har en sterk lyskilde eller er ute med den -Mindre oppløsning en wsxga+, men ulempene finner du stortsett bare med tekstbehandling, desktop og bilderedigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå