Gå til innhold

nettopp fått kl.c lappen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør ringe rundt, og selvfølgelig sjekke annonser og lignende. Det lureste er kanskje å finne et stort firma, sånn at man slipper å gå glipp av en lønning på grunn av et useriøst firma. Flere sjåfører jeg har snakket med har gått i den fella. Det gjelder selvfølgelig ikke de fleste firmaene, men man vet aldri.

Du har også muligheter til å tjene greit, så ikke si ja til det første og beste, ettersom det finnes mange jobber.

Lenke til kommentar
Du bør ringe rundt, og selvfølgelig sjekke annonser og lignende. Det lureste er kanskje å finne et stort firma, sånn at man slipper å gå glipp av en lønning på grunn av et useriøst firma. Flere sjåfører jeg har snakket med har gått i den fella. Det gjelder selvfølgelig ikke de fleste firmaene, men man vet aldri.

Du har også muligheter til å tjene greit, så ikke si ja til det første og beste, ettersom det finnes mange jobber.

9425830[/snapback]

store firmaer hvilken?

har gått på norcargo og tollpost internettsiden men det står at dem ikke trenger sjåfører.

har lyst å kjøre bil med palle "vet ikke hva det kalles"

hva ligger lønna på?

Lenke til kommentar
er det altfor vanskelig å kjøre en betong/pumpebil for en som nettopp har tatt kl.c lappen?

skal jeg prøve meg som distrubusjon sjåfør og deretter gå over til betongbil senere?

svar de som kjører lastebil

9430829[/snapback]

Det å kjøre lastebil er en ting, men du skal oftest ha lasten inn og ut av bilen også, er stort sett der forskjellen ligger. Så begynn på betong/pumpebil med en gang.

Nor-Cargo og Tollpost har ingen egne biler(så vidt jeg vet).Men vet at de som har kjøringa ofte trenger folk.

Kjørte selv vekselsflak for disse noen år, var kjempe grei jobb. Men uten henger lappen er det begrenset hva du kan få av "container" kjøring.

Lenke til kommentar

yes, hvis du ikke vil slite deg helt ut så prøv å kom deg på betongbil med en gang.. distribusjonskjøring er veldig slitsomt, iogmed du må dra rundt på lasten 100 ganger pr dag. Kjørte i 4 år for Ringnes og man blir lei av at det i praksis er ikke så veldig mye kjøring, men veldig mye lasting / lossing av varer.

Hvorfor tok du ikke klasse E samtidig?

Lenke til kommentar
yes, hvis du ikke vil slite deg helt ut så prøv å kom deg på betongbil med en gang.. distribusjonskjøring er veldig slitsomt, iogmed du må dra rundt på lasten 100 ganger pr dag. Kjørte i 4 år for Ringnes og man blir lei av at det i praksis er ikke så veldig mye kjøring, men veldig mye lasting / lossing av varer.

Hvorfor tok du ikke klasse E samtidig?

9457863[/snapback]

har du kjørt betongpumpebil?

er det vanskelig for en som nettopp har tatt lappen?

Lenke til kommentar

Trokke det er bare å hoppe i det nei, særlig hvis du ikke har noe slags erfaring med betongarbeid og maskinene som er relatert til det. Jeg ville ha prøvd å fått meg en jobb i distribusjon først og så når du har fått litt erfaring bak rattet prøvd å søke deg over til noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...