Diskuterer Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Oppgave 1: (Er utsagnet sant (S) eller usant (U) a) Kjemiske stoffer finnes ikke i naturen. b) sukker er et kjemisk stoff. c) alle kjemiske stoffer er giftige? d) sjokolade er rent stoff? e) Merk er en blanding av stoffer? Oppgave 2: (Fullfør setningene ved å sette inn disse ordene: kjemisk reaksjon, fysisk forandring, stoffer, ikke, engenskaper - Kjemiske reaksjoner skjer i oss og rundt oss hele tiden. I en kjemisk reaksjon dannes det nye........ som har andre ....... enn de stoffene vi startet med. I en fysisk forandring dannes det .... nye stoffer. Når vi smelter sukker i en stekepanne, blirt det brunt. Da har det skjedd en ..... Når vi smelter tinn og støper en tinnsoldat , har det skjedd en ...... takk for alle svarene.. Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Meningen er jo at du skal finne det ut selv da.. Åssen skole går du på forresten ? Husker oppgavene fra ungdomskolen. Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Meningen er jo at du skal finne det ut selv da..Åssen skole går du på forresten ? Husker oppgavene fra ungdomskolen. 9425211[/snapback] Jeg gjorde det jeg klarte.. nå mangler jeg bare oppgave 2. jeg går på ungdomskole Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Edit: ble for sein. edit2: du klarer andre andre oppgaven hvis du vil. Enkel som bare juling. Endret 4. september 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Google is your friend Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Google is your friend 9425311[/snapback] Jeg søka på google men fant ikke Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hvordan kan du mangle oppgave 2? Kan man norsk så klarer man jo den: Oppgave 2: (Fullfør setningene ved å sette inn disse ordene: kjemisk reaksjon, fysisk forandring, stoffer, ikke, engenskaper - Kjemiske reaksjoner skjer i oss og rundt oss hele tiden. I en kjemisk reaksjon dannes det nye stoffer som har andre engenskaper enn de stoffene vi startet med. I en fysisk forandring dannes det ikke nye stoffer. Når vi smelter sukker i en stekepanne, blirt det brunt. Da har det skjedd en kjemisk reaksjon Når vi smelter tinn og støper en tinnsoldat , har det skjedd en fysisk forandring Det var bare de siste to som kanskje bød på litt problemer, men det er jo rimelig logisk at den ene er en kjemisk reaksjon og den andre en fysisk forandring da man kan smelte tinnsoldaten og få tinn igjen, men brent sukker får man ikke tilbake i pulverform. Edit: De 2 siste får man faktisk fra den teksten man allerede har. Nesten litt skam at du spør om oppgaven der. Endret 4. september 2007 av TwiiK Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Oppgave 1: (Er utsagnet sant (S) eller usant (U) a) Kjemiske stoffer finnes ikke i naturen. b) sukker er et kjemisk stoff. c) alle kjemiske stoffer er giftige? d) sjokolade er rent stoff? e) Merk er en blanding av stoffer? Oppgave 2: (Fullfør setningene ved å sette inn disse ordene: kjemisk reaksjon, fysisk forandring, stoffer, ikke, engenskaper - Kjemiske reaksjoner skjer i oss og rundt oss hele tiden. I en kjemisk reaksjon dannes det nye........ som har andre ....... enn de stoffene vi startet med. I en fysisk forandring dannes det .... nye stoffer. Når vi smelter sukker i en stekepanne, blirt det brunt. Da har det skjedd en ..... Når vi smelter tinn og støper en tinnsoldat , har det skjedd en ...... takk for alle svarene.. 9425091[/snapback] takk men du skjønner jeg er ikke god i akkurat NATURFAG! Men i andre fagene får jeg ikke mindre enn 4-5 karakter (TAKK) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå