Gå til innhold

Erfaringer med Compal IFT00?

Martyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt IFT00 i noen få uker og er rimelig fornøyd. Maskinen jobber raskt og har ok batterilevetid, forutsatt at den går på strømsparing. Jeg har ikke hatt noen av problemene som beskrives i if90+ tråden, sett bort ifra litt styr med drivere. Tastaturet er bra og maskinn er helhetlig bra designet. Det er imidlertid en del ting jeg har å utsette som gjør meg i tvil om denne bør anbefales.

- For en 14-tommer er den litt tung. Batteriet, som stikker ut bak, gjør maskinen noe baktung, riktignok ikke et stort problem, men et ørlite irritasjonsmoment.

- Skjermen, som er glare, reflekter altfor mye lys. Jeg kan arbeide i word og annet som har vit bakgrunn uten at det reflekterer. men når solen skinner og jeg har en mørk bakgrunn, så er det som å titte i et speil. Dette er et større irritasjonsmoment.

- Viften er stille, men den surrer og går stort sett hele tiden - så den merkes. Det er imidlertid ingenting jeg forstyrres av - men noe man skal vite før man kjøper.

Ellers har jeg ikke testet ut maskinen på krevende spill eller oppgaver ennå, men ytelsen virker helt grei. Jeg tor imidlertid man kan få mer for pengene andre steder.

Endret av sesis
Lenke til kommentar
Jeg har nå hatt IFT00 i noen få uker og er rimelig fornøyd. Maskinen jobber raskt og har ok batterilevetid, forutsatt at den går på strømsparing. Jeg har ikke hatt noen av problemene som beskrives i if90+ tråden, sett bort ifra litt styr med drivere. Tastaturet er bra og maskinn er helhetlig bra designet. Det er imidlertid en del ting jeg har å utsette som gjør meg i tvil om denne bør anbefales.

- For en 14-tommer er den litt tung. Batteriet, som stikker ut bak, gjør maskinen noe baktung, riktignok ikke et stort problem, men et ørlite irritasjonsmoment.

- Skjermen, som er glare, reflekter altfor mye lys. Jeg kan arbeide i word og annet som har vit bakgrunn uten at det reflekterer. men når solen skinner og jeg har en mørk bakgrunn, så er det som å titte i et speil. Dette er et større irritasjonsmoment.

- Viften er stille, men den surrer og går stort sett hele tiden - så den merkes. Det er imidlertid ingenting jeg forstyrres av - men noe man skal vite før man kjøper.

Ellers har jeg ikke testet ut maskinen på krevende spill eller oppgaver ennå, men ytelsen virker helt grei. Jeg tor imidlertid man kan få mer for pengene andre steder.

9425362[/snapback]

Æsj, nå ble jeg bare enda mer usikker. Har du noen bestemte eksempler på maskiner som gir mer for pengene, eller er det mer gjetting?

Lenke til kommentar
Er også interessert i IFT00 fra Compal. Kan du si noe om hvilke specs det er på maskina di sesis? Hvordan var leveringstiden, servicen fra Multicom osv.?

9499200[/snapback]

Dama mi bestilte den du får valgfritt design på lokket, og det KAN medføre lenger ventetid. Hun måtte vente totalt 3 uker. Dette fordi de måtte bestille inn designet.

Jeg har dessverre ikke testet maskinen hennes nok til å kunne gi dere noen erfaringsmessige syn på den.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Spurte om denne på et annet (US) forum jeg henger på, og da de fant ut prisklassen på Compals IFT00 ble jeg ganske entydig henvist til IBMs ThinkPad serie.

Jeg kikket litt på en review av T61 14.1", som får meg til å tro at ThinkPaden er litt mindre bråkete i drift.

Pros:

• Runs very cool
  • Fan doesn't come on as much as previous models
  • Excellent performance
  • Great keyboard, touchpad and touchpoint

Den eneste CON de fant var at kontrasten på skjermen var dårlig (i tillegg er skjermen ikke "helt på midten", men plassert litt til høyre for senter):

The only weakness of the 4:3 T61 is the screen in my opinion. The 200:1 contrast ratio really shows throughout normal use, with menus and other screen objects looking washed out. Some darker screens were difficult to view, with screen elements blending into the background. Brightness levels were acceptable for a 14.1" notebook, and I found my comfortable levels to be set at about 85%.

Så hvis 200:1 er ugreit er det naturlig å spørre hva Compal'en ligger på. Fant i farten ikke noe svar hos Multicom.

Vektforskjellen er 2,5kg m/5-cellers batteri hos IFT00 og 1,8-2,7kg m/9-cellers batteri (6lbs 10.3oz travel weight) på T61'n.

Har funnet veldig få reviews av IFT00 så langt. Noen som har lest noen gode?

NB! T61 er 4:3 skjermstørrelse, altså ikke "widescreen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...