Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nordeas Check-in - erfaringer?

Vannfrisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er kunde i Nordea, og nå som jeg er 18 år tenkte jeg på å endre til kundeprogrammet Check-in. Er det noen som har erfaringer med det og vet om det er bra? Mannen i banken sa at det var veldig fordelsaktig.

9424713[/snapback]

Vel, det kommer an på hva du sammenligner med, prisene kan du sjekke på nettsidene deres: http://www.nordea.no/Privat/Kundeprogramme...ser/920382.html

Det ser ut som om det å ha bankkort er gratis så lenge du ikke tar ut penger i andre minibanker enn Nordea sine, og det er jo bedre enn det Skandiabanken tilbyr (200,- i året eller noe slikt), men Check-in har dårligere rente på brukskontoen og å betale regninger koster 1,5 eller 2,5 per betaling, så her er Skandiabanken bedre. Hadde det vært meg hadde jeg bare brukt bankkortet til Check-in og nettbanken til Skandiabanken.

Du må finne ut hvilke tjenester du trenger, og hvem som er best på akkurat de tjenestene.

Jeg har kundeforhold til 5 forskjellige banker for å utnytte det hver av dem er best på, kan jo bli litt mye å holde styr på.

Lenke til kommentar
Hva koster det for å betale regninger hos Skandiabanken da? Vi har ikke Skandiabanken her, men kan jeg melde meg inn fordiom? Er det ikke en fordel å ha banken(e) jeg bruker i byen jeg bor i?

9425124[/snapback]

Det er gratis å betale regninger i nettbanken til Skandiabanken. Ufordelen med Skandiabanken er at du ikke kan sette inn penger i skranke, bare overføre penger med giro/nettbank, fordi Skandiabanken ikke har filialer.

Du må også være ops på at innskudd i Skandiabanken er garantert gjennom det svenske banksikringsfondet og ikke det norske, og dermed garanterer den svenske stat kun for innskudd opp til ca. 200.000,- hvis banken skulle gå konkurs. ( Det norske banksikringsfondet garanterer opp til 2.000.000)

Jeg bruker f.eks Nordea for å sette inn kontanter, og overfører de til Skandiabanken ved hjelp av Nordea's nettbank (koster 2,50) per transaksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...