Vannfrisk Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg er kunde i Nordea, og nå som jeg er 18 år tenkte jeg på å endre til kundeprogrammet Check-in. Er det noen som har erfaringer med det og vet om det er bra? Mannen i banken sa at det var veldig fordelsaktig. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg er kunde i Nordea, og nå som jeg er 18 år tenkte jeg på å endre til kundeprogrammet Check-in. Er det noen som har erfaringer med det og vet om det er bra? Mannen i banken sa at det var veldig fordelsaktig. 9424713[/snapback] Vel, det kommer an på hva du sammenligner med, prisene kan du sjekke på nettsidene deres: http://www.nordea.no/Privat/Kundeprogramme...ser/920382.html Det ser ut som om det å ha bankkort er gratis så lenge du ikke tar ut penger i andre minibanker enn Nordea sine, og det er jo bedre enn det Skandiabanken tilbyr (200,- i året eller noe slikt), men Check-in har dårligere rente på brukskontoen og å betale regninger koster 1,5 eller 2,5 per betaling, så her er Skandiabanken bedre. Hadde det vært meg hadde jeg bare brukt bankkortet til Check-in og nettbanken til Skandiabanken. Du må finne ut hvilke tjenester du trenger, og hvem som er best på akkurat de tjenestene. Jeg har kundeforhold til 5 forskjellige banker for å utnytte det hver av dem er best på, kan jo bli litt mye å holde styr på. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hva koster det for å betale regninger hos Skandiabanken da? Vi har ikke Skandiabanken her, men kan jeg melde meg inn fordiom? Er det ikke en fordel å ha banken(e) jeg bruker i byen jeg bor i? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Skandiabanken har ikke bankkontorer i Norge og er kun tilgjengeligt via nettet. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hva koster det for å betale regninger hos Skandiabanken da? Vi har ikke Skandiabanken her, men kan jeg melde meg inn fordiom? Er det ikke en fordel å ha banken(e) jeg bruker i byen jeg bor i? 9425124[/snapback] Det er gratis å betale regninger i nettbanken til Skandiabanken. Ufordelen med Skandiabanken er at du ikke kan sette inn penger i skranke, bare overføre penger med giro/nettbank, fordi Skandiabanken ikke har filialer. Du må også være ops på at innskudd i Skandiabanken er garantert gjennom det svenske banksikringsfondet og ikke det norske, og dermed garanterer den svenske stat kun for innskudd opp til ca. 200.000,- hvis banken skulle gå konkurs. ( Det norske banksikringsfondet garanterer opp til 2.000.000) Jeg bruker f.eks Nordea for å sette inn kontanter, og overfører de til Skandiabanken ved hjelp av Nordea's nettbank (koster 2,50) per transaksjon. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Da har jeg meldt meg inn i Skandiabanken og i Check-in i Nordea. Nå lurer jeg bare på om jeg skal begynne med BSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå