dagasc Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Når jeg låser bilen så kommer det et kraftig smell/dunk bak rett ved bensin lokket. Noen som har erfaring/opplevd detet? Kom også til å tenke på knirkinga når jeg kjører over fartsdempere osv. hva må gjøres da? Takk. Endret 4. september 2007 av Deep3D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er det sentrallåsen som låser bensinlokket, kanskje? Det gjør den på min, vaffal! Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Er det sentrallåsen som låser bensinlokket, kanskje? Det gjør den på min, vaffal! 9424795[/snapback] Ja, det er bensin lokket som blir låst. Men det kommer en unaturlig høyt dunk. Ikke direkte i låsen til bensinlokket. Lyden kommer selv om bensinlokket ikker er lukket når jeg låser. Så det er ikke låse pinnen som slår i selve låkket. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er det sentrallåsen som låser bensinlokket, kanskje? Det gjør den på min, vaffal! 9424795[/snapback] Ja, det er bensin lokket som blir låst. Men det kommer en unaturlig høyt dunk. Ikke direkte i låsen til bensinlokket. Lyden kommer selv om bensinlokket ikker er lukket når jeg låser. Så det er ikke låse pinnen som slår i selve låkket. 9425172[/snapback] Funker låsinga av lokket normalt da? Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Er det sentrallåsen som låser bensinlokket, kanskje? Det gjør den på min, vaffal! 9424795[/snapback] Ja, det er bensin lokket som blir låst. Men det kommer en unaturlig høyt dunk. Ikke direkte i låsen til bensinlokket. Lyden kommer selv om bensinlokket ikker er lukket når jeg låser. Så det er ikke låse pinnen som slår i selve låkket. 9425172[/snapback] Funker låsinga av lokket normalt da? 9425505[/snapback] Ja, lokket blir låst og alt virker normalt. Utenom denne lyden. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan jo være at festet til sentrallåsmotoren har løsnet litt slik at selve motoren smeller i ett eller annet når den beveger seg. Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Kan jo være at festet til sentrallåsmotoren har løsnet litt slik at selve motoren smeller i ett eller annet når den beveger seg. 9426474[/snapback] Men lokket blir forsatt låst, får ta og demontere dekslene baki og ta en ordentelig titt. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan jo være at festet til sentrallåsmotoren har løsnet litt slik at selve motoren smeller i ett eller annet når den beveger seg. 9426474[/snapback] Men lokket blir forsatt låst, får ta og demontere dekslene baki og ta en ordentelig titt. 9426510[/snapback] Ja, men sett at denne motoren f.eks. har løsnet i ett av to fester slik at den har rom til å bevege seg litt. Aner ikke hvordan dette funker på en Mercedes da. Uansett, er nok motoren som slår i ett eller annet, evnt. selve motoren som begynner å bli sliten. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kan jo være at festet til sentrallåsmotoren har løsnet litt slik at selve motoren smeller i ett eller annet når den beveger seg. 9426474[/snapback] Men lokket blir forsatt låst, får ta og demontere dekslene baki og ta en ordentelig titt. 9426510[/snapback] Høyst sannsynlig så er det pinnen som går litt tregt, det er i de fleste tilfeller nok å smøre denne, men det kan være at man må skifte låseelementet. Det du også kan sjekke er at ikke "låseklaffen" på tanklokket er bøyd sånn at innføringen av pinnen blir skjev, og derfor kommer det et dunk. Om du demonterer trekket på høyre side i bagasjerommet så vil du kunne se elementet, og det er ikke veldig vanskelig å skifte om det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Knirking på de mercedesene kommer som oftest fra de 4 foringene på krengningshammeren foran. Enkelt å bytte disse. 4 Runde gummiforinger som siter klemt på. En i hver ende, og to mer midt på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå