Gå til innhold

Begynne å spille trommer

tacomodo

Anbefalte innlegg

Har fått prøve et digitalt trommesett og har nå fått litt lyst til å kjøpe et sett.

Er trommer noe man egentlig bare kan begynne med? Eller er det mer vanlig at de som spiller trommer somregel alltid har spilt i korps som liten eller musikktroppen i militæret?

Hvordan lærer man seg egentlig å spille trommer (foruten å bare hamre i veg for seg selv)? Ser ikke for meg at det er noe særlig å sitte med lærebøker og sånt...

Er dette et dødfødt prosjekt noen har lyst til å snakke meg fra? (evt. oppmuntre :)

Forslag til trommesett forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av de jeg kjenner som spiller trommer, inkludert meg selv, har spilt det siden barndommen (Trommet på kjeler osv :p ) Men det betyr ikke at det er umulig å bli god i trommer hvis du har lyst til å lære det.

Det kan sikkert være lurt å gå til trommelærer å lære de helt basic taktene osv. Man kan lære mye ved å høre på sanger og prøve seg på det samme aleine, men progresjonen stopper kanskje litt opp hvis man ikke kan grunnprinsippene. Det viktigste er vel bare å øve veldig mye.

Er da ingen vits i å snakke deg i fra å begynne med trommer, det er jo knallgøy når man først er i gang. :thumbup: Når det kommer til digitale trommesett, har jeg ikke prøvd så mye av det siden jeg liker vanlige trommesett best.

Lenke til kommentar
Spør på www.trommeforum.com

Der vil du svar på alt du lurer på innen trommer. :) Det er en trommetråd i dette forumet her også, var veldig aktiv før. Men så kom trommeforum.com

9425599[/snapback]

Takk for svar. Får se hva det blir til. Enten fortsette med gitar, eller prøve trommer..

Lenke til kommentar

Begynnte selv å spille trommer for kort tid siden.

Kjøpte meg et brukbart trommesett og begynnte å spille. Kjøpte meg ei bok som heter ''Hvordan spille et moderne trommesett''. Der står det mange fine øvleser fra man er helt ny bak trommene til man er erfaren. Merker selv stor framgang i kordinasjonen etter 1 måneds tromme spilling. Har spilt trommer i korps et år eller to da,for noen år tilbake. lærte fint lite så det telles ikke ;)

Begynn å spill trommer, det er min anbefaling.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hmm hmm det er veeeeldig fristende. Jeg er bare litt redd at jeg kjøper et trommesett og blir sittende der for meg selv, og at interessen kommer til å dale

9442556[/snapback]

Det er sant. Det bør du tenke over. Kommer du til å fortsette med trommer. Det er heller ikke like morsomt å være trommis hvis du ikke spiller i band da. Men hvis du har noen kompiser å spille med, så har du jo alltids bruk for trommene.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...