Møkkalasset Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 hjelp eg skal ha ny brenner men eg veit ikkje ka eg skal kjøpe hjelp meg. Eg vill ha rask og god merke Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du kan prøve å søke litt i forumet før du spør. Det finnes endel tråder som allerede omhandler samme tema. Nedenfor er noen tråder jeg fant ved å søke. Her er en tråd Her er en tråd Her er en tråd Denne posten hører hjemme under lagringsmedier. Hvis du bruker litt tid på å lese gjennom forumoversikten, så får du en oversikt over hvor du skal poste om forskjellige temaer. I tillegg finnes det flere forumer som tar for seg overklokking, programvare, spill, osv. De ligger nederst i forumoversikten. Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 heisann plextor 24x10x40 er ett bra forslag, har den selv er fornøyd kjøpt hos komplett Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 er ikkje denne ok http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Har en ASUS 48x16x48x og den fungerer da bra... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjøp den du! Plextor 48/24/48 er en sjefs brenner. Har bygd 5 maskiner for kammerater/naboer osv. med denne brenneren, alle har vært kjempe fornøyde. Plextor er kvalitet. Har hatt Plextor brenneren min i 4-5 år nå, uten problem. (WT-8/2-24, SCSI: Nypris 5800 kr) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjøp den du! Plextor 48/24/48 er en sjefs brenner. Har bygd 5 maskiner for kammerater/naboer osv. med denne brenneren, alle har vært kjempe fornøyde. Plextor er kvalitet. Har hatt Plextor brenneren min i 4-5 år nå, uten problem. (WT-8/2-24, SCSI: Nypris 5800 kr) nja... det kan hende at dette bare er et personlig problem, men en kamerat av meg fikk en Plextor 48/24/48 til jul og når den brenner så er det jævlig mye nesten buffer under runs no sånt som 150 stykk, skjer hver gang, selv om han kopierer en cd uten å lagre den på hd... som sagt så kan det være et personlig problem, men man vet jo aldri... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 har han ikkje granti på den brenner`n den er jo ny Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 har han ikkje granti på den brenner`n den er jo ny garanti har han, men kan han bruke den? høres det for eksempel ut som det er et problem som ikke er brenneres skyld? man kan ikke bruke garantien i hytt og pine... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjøp den du! Plextor 48/24/48 er en sjefs brenner. Har bygd 5 maskiner for kammerater/naboer osv. med denne brenneren, alle har vært kjempe fornøyde. Plextor er kvalitet. Har hatt Plextor brenneren min i 4-5 år nå, uten problem. (WT-8/2-24, SCSI: Nypris 5800 kr) nja... det kan hende at dette bare er et personlig problem, men en kamerat av meg fikk en Plextor 48/24/48 til jul og når den brenner så er det sinnsvakt mye nesten buffer under runs no sånt som 150 stykk, skjer hver gang, selv om han kopierer en cd uten å lagre den på hd... som sagt så kan det være et personlig problem, men man vet jo aldri... Du kan få buffer under run selv om du brenner en direkte kopi fra cd til brenner. Med ide systemet er du nødd å gå gjenneom hd din. Med scsi så har du ikke det problemet? Spørr kameraten din om det er lenge siden at han brukte f.eks speed disk. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjøp den du! Plextor 48/24/48 er en sjefs brenner. Har bygd 5 maskiner for kammerater/naboer osv. med denne brenneren, alle har vært kjempe fornøyde. Plextor er kvalitet. Har hatt Plextor brenneren min i 4-5 år nå, uten problem. (WT-8/2-24, SCSI: Nypris 5800 kr) nja... det kan hende at dette bare er et personlig problem, men en kamerat av meg fikk en Plextor 48/24/48 til jul og når den brenner så er det sinnsvakt mye nesten buffer under runs no sånt som 150 stykk, skjer hver gang, selv om han kopierer en cd uten å lagre den på hd... som sagt så kan det være et personlig problem, men man vet jo aldri... Du kan få buffer under run selv om du brenner en direkte kopi fra cd til brenner. Med ide systemet er du nødd å gå gjenneom hd din. Med scsi så har du ikke det problemet? Spørr kameraten din om det er lenge siden at han brukte f.eks speed disk. Må nok si meg enig med Kjetil Lura, Det er nok systemet som har en flaske hals, eller en feil konfigurasjon. Du kan selv tenke deg hva som skjer om du skall brenne ei plate fra fx. 32x cdrom! Hva skjer, cdrommet greier ikke å overføre nok data til brenneren, og du får buffer underrun. Hardisk med dårlige søke tider kan også forårsake buffer underun, prøv en lavere brenne hastighet. Plextor har ord på seg for å være det beste innen cd-brennere, og det vel sikkert ikke uten grunn. Vil kanskje påstå at kvaliteten var bedre på Plextor før enn idag, men det er jo ikke så rart når en ser på prisen på en brenner nå og for 5-6 år siden. Det ble nok brukt dyrere komponenter i brennerene før enn idag, idag er det fokusert veldig på lav pris, og plextor fikk vel problem med å selle så dyre brennere i forhold til konkurentene. Fx. Når jeg kjøpte ny brenner i 1999 (tror det var 99, så kostet Plextoren min ca 5800 (er ikke helt sikker, +/- noen hundre lapper kanskje), mens en "no name/billig" brenner kostet ned i 2000 kr, da er det ikke vanskelig å tenke seg til at Plextor solgte extremt få brennere i 5000-6000 krs klassen. Noen som har negative erfaringer med Plextor idag, kontra eldre modeller? Plextor har også ett sinnsykt bra kundeservice program, får du problem kan du sende e-mail til Plextor med Serie nr, og adresse + div opplysninger, og så kommer det en type på døra og henter brenneren din i løpet av noen dager, deretter blir brenneren fixet/byttet ut og du får ny i posten. Har bare hørt dettte, noen som har prøvd? Uansett, jeg er en svoren Plextor fan, og har en PX W-8/2/20T (ca4år) og klassikeren PX-32TS Ultra SCSI Ultra Plex CD-ROM (ca 6-7år). Begge har vært 100% feilfrie, og jeg vil påstå at CD-Rom`et mitt, er fullt på høyde med nye 56X cd-rom, omtrent null cpu belastning ved bruk, sinnsykt bra rippe hastighet (topper på 36,8 x), og lav søke tid (50 ms viss jeg ikke husker helt feil) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kjøp den du! Plextor 48/24/48 er en sjefs brenner. Har bygd 5 maskiner for kammerater/naboer osv. med denne brenneren, alle har vært kjempe fornøyde. Plextor er kvalitet. Har hatt Plextor brenneren min i 4-5 år nå, uten problem. (WT-8/2-24, SCSI: Nypris 5800 kr) nja... det kan hende at dette bare er et personlig problem, men en kamerat av meg fikk en Plextor 48/24/48 til jul og når den brenner så er det sinnsvakt mye nesten buffer under runs no sånt som 150 stykk, skjer hver gang, selv om han kopierer en cd uten å lagre den på hd... som sagt så kan det være et personlig problem, men man vet jo aldri... litt tilleggs opplysninger han og jeg prøvde å kopiere en cd på 16x, fortsatt 150 nesten buffer under runs... og jeg kan sverge på at cd'n var fri for riper og andre ting som kanskje kan ha noe med det å gjøre... cd-romen er en 32x... enten er det noe feil med hele systemet elles så er det brenner'n... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå