cFc Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dette er jo mer enn i Bergen tror jeg. Hørtes ganske greit ut ettersom at man får dekket bolig og strøm. I bergen får uføretrygdede mindre å rutte med hvis jeg ikke tar helt feil. En artikkel som beviser BT sin venstrevendte agenda. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) 1060 kr i uka, pluss gratis sted å bo, er da ingenting å klage på.Ser virkelig ikke problemet. 9424523[/snapback] Men poenget her er at en må se hvilket botilbud du får, en lavterskelbolig, dvs en dårlig hybel sammen med andre rusmissbrukere uten sjans til å flytte andre steder (da må du betale selv), hvor store er oddsene for å klare seg og bli rusfri når du er omgitt av andre rusmissbrukere 27/7 ? Prøver du noe annet faller du utenfor og mister dermed stønad,det viser jo dette klart da flere trakk seg nettop i frykt for å miste de få kronene de fikk Og til slutt må vi huske at dette er en mønsterkommune,iallefall om en skal stole på FRP, etter slik de fremstiller den så har de ingen problemer og alle lever i sus og dus, eller var det sus og rus Endret 4. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Å gud, jeg skal til helvete for dette.. "Har vi ingen verdi?" står det på et av skiltene. Vel, de bidrar jo ikke økonomisk, og de arbeider ikke. De plukker derimot opp en pen sum betalt av øvrig befolkning. En eventuell økonomisk verdi har de ikke. Utover det gjør de ingenting fra eller til for min del. Jeg personlig føler meg ikke utpreget verdsatt. I alle fall ikke mer enn det de er. Jeg sier ikke at jeg er statens store plussprosjekt, men jeg både jobber og går på skole, og ligger an til å ta en høyere utdanning. Jeg er oppriktig interessert i å høre hvilken verdi de etterlyser, og jeg lover å ta eventuelle svar til seriøs etterretning. Skulle man dømme etter statens utbetalinger, så er de verdt 1060kr mer i uka enn meg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 http://www.bt.no/valg07/article404782.ece#kommentarer Hvem som styrer i de andre kommunene som har enda mindre sosialstøtte? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Busskort, sprit og bedre veier er viktigere enn å få rusmisbrukere tilbake på beina og å hjelpe enslige mødre, osv? 9424086[/snapback] En enslig mor får mer enn 4300 kroner. Det er andre inntekter (dobbel barnetrygd, kontantstøtte, støtte til husleie/leilighet, etableringslån osv). Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg hadde mindre å leve for da jeg gikk på sosialen for litt over ett år siden. Jeg hadde ussle 975. Disse narkomane har altså nesten en hundrelapp mer. Jeg klarte meg godt som sagt så her er det snakk om å prioritere riktig. Jeg spiste godt jeg og hadde ingen problemer med å overleve. Hehe, nå er det ikke bare-bare å kvitte seg med en skamdyr rusmiddleavhengighet heller Faller man for fristelsen - eller abstinensene - bare én gang, ryker ukelønna. Snus koster en slikk og ingenting i sammenligning med heroin. 9424938[/snapback] Nå er det strengt talt ikke statens oppgave å dekke dopet til rusmissbrukere heller da, er det vel? De får penger til det nødvendigste, ikke til dop. Når det er sagt så bør rusmissbrukere i større grad bli tvunget til avrusning hvis de ikke klarer å holde seg unna. Tvangsinnleggelse på avrusning for rusmissbrukere akkurat som man tvangsinnlegger psykisk syke. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå er det kanskje ikke helt holdbart å rettferdiggjøre at en gruppe får lite penger med at en annen også gjør det, men det er i hvert fall pisspreik å påstå at det ikke går an å leve på dette. Som student hadde jeg følt meg godt ivaretatt om jeg satt igjen med 4000 kroner etter husleie og strøm, og det er jo det vi snakker om her. Problemet er vel heller kanskje at disse menneskene kunne trenge litt hjelp til å forvalte utbetalingene sine, og at det er for lite behovsprøvd; at folk som av gode grunner trenger mer enn sin tilmålte sum likevel ikke får det. Har aldri vært på sosialkontoret, men etter det jeg har hørt av en kompis som måtte det i en overgangsperiode uten jobb eller dagpenger eller noe, har du nesten gjort deg fortjent til noen laken i måneden bare ved å utstå behandlingen du får. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå er det strengt talt ikke statens oppgave å dekke dopet til rusmissbrukere heller da, er det vel? De får penger til det nødvendigste, ikke til dop. Når det er sagt så bør rusmissbrukere i større grad bli tvunget til avrusning hvis de ikke klarer å holde seg unna. Tvangsinnleggelse på avrusning for rusmissbrukere akkurat som man tvangsinnlegger psykisk syke. 9430358[/snapback] Hvorfor skal folk tvinges til avrusning? Hva hvis de ikke ønsker å slutte? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kan bare bekrefte at vi studenter har mindre å leve på og synes virkelig ikke synd på sosialklientene. Til dere som synes synd på alene-mødre. Ei jeg kjenner får ca dobbelt så mye i støtte som studenter får. Så tror de klarer seg fint. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå er det strengt talt ikke statens oppgave å dekke dopet til rusmissbrukere heller da, er det vel? De får penger til det nødvendigste, ikke til dop. Når det er sagt så bør rusmissbrukere i større grad bli tvunget til avrusning hvis de ikke klarer å holde seg unna. Tvangsinnleggelse på avrusning for rusmissbrukere akkurat som man tvangsinnlegger psykisk syke. 9430358[/snapback] Hvorfor skal folk tvinges til avrusning? Hva hvis de ikke ønsker å slutte? 9430524[/snapback] Hvorfor skal psykisk syke tvinges til behandling? Årsaken til at narkomane skal tvinges til avrusning kan jeg redegjøre ganske godt for, men skriver punkter her slik at det blir lettere å henge med. a) Det de gjør er kriminelt. De ruser seg på stoffer som er ulovlige i Norge. b) De støtter opp om organisert kriminalitet. c) De utgjør en trussel for sine medmennesker. d) De utfører ofte andre kriminelle handlinger for å finansiere sitt forbruk. Det var bare fire små punkter som jeg mener forsvarer en tvangsinnleggelse og avrusning. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Hvis Os hadde vært en AP styrt kommune hadde trådstarter startet samme tråden da eller er denne tråden kun for at Os er FRP styrt og at han så en mulighet for og sverte FRP.... Det er vel mange kommuner som ligger under 1060 kr i sosialhjelp pr uke mener jeg og ha lest da... Endret 5. september 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Den hadde nok ikke hett "... Frp-styrte Os" hvis ikke. Endret 5. september 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvorfor skal psykisk syke tvinges til behandling? Å være psykisk syk, og avhengig av et rusmiddel er to helt forskjellige ting, hvorfor dra det med? Årsaken til at narkomane skal tvinges til avrusning kan jeg redegjøre ganske godt for, men skriver punkter her slik at det blir lettere å henge med. a) Det de gjør er kriminelt. De ruser seg på stoffer som er ulovlige i Norge. No shit. Det er en idiotisk lov som sier at voksne folk ikke skal få lov til å ta ansvar for sin egen kropp b) De støtter opp om organisert kriminalitet. Hadde narkotikaen blitt legalisert, og staten hadde tatt over produksjon og salg, hadde vi vert kvitt dette. Det er heller ikke alle i dag som støtter opp organisert kriminalitet. c) De utgjør en trussel for sine medmennesker. Hvordan da? kan ikke skjønne hvordan du blir skadet av at en random dud røyker en joint, eller drar en stripe. Forklar. d) De utfører ofte andre kriminelle handlinger for å finansiere sitt forbruk. Har du noen statistikk på det? Jeg kjenner mange som er avhengige av div stoffer. De tar det regelmessig, men jobber også ved siden av i faste jobber. de stjeler ikke noen ting. Det var bare fire små punkter som jeg mener forsvarer en tvangsinnleggelse og avrusning. 9430566[/snapback] For meg er det fire idiotiske punkter. Man har et valg om man vil ruse seg eller ikke. Det valget er det en selv som står over, ingen andre. Hvis man da velger å ruse seg på f. eks kokain, så vet man at dette er et veldig skadelig stoff, og det er avhengighetskapendes. Hvis de ikke vil slutte med det. skal de da bli tvangsavruset? Det vil jo ikke hjelpe en pøkk. Med en gang de da er ute igjen er det jo på'n igjen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 http://www.bt.no/valg07/article404782.ece#kommentarerHvem som styrer i de andre kommunene som har enda mindre sosialstøtte? 9429879[/snapback] Hvem som gir mest og hvem som gir minst er egentlig vanskelig å si da priser på mange ting varierer sterkt her i landet,feks kollektivtransporten,dette fordi avstandene i div kommuner er langt større enn i andre. når det så gjelder os kommune har jeg ikke sjekket hvordan de ligger ann annet en det som skrives her,ei heller har jeg sjekket avstander der og priser på div tjenester. Men at det reageres må vi ikke være så overrasket over,husk FRP profilerer selv denne kommunen som en mønsterkommune og da skulle de vel ha et bedre tilbud en dette å skilte med Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 V-by Har du noen statistikk på det? Jeg kjenner mange som er avhengige av div stoffer. De tar det regelmessig, men jobber også ved siden av i faste jobber. de stjeler ikke noen ting. Om du leser hva han skriver: De utfører ofte andre kriminelle handlinger for å finansiere sitt forbruk. Jeg kjenner også folk som bruker stoff og jobber,men jeg kjenner også de som ikke jobber men stjeler. Det er vel neppe en overdrivelse å si at kriminaliteten blandt stoffmisbrukere er høyere enn blandt de som ikke bruker stoff Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 V-by Har du noen statistikk på det? Jeg kjenner mange som er avhengige av div stoffer. De tar det regelmessig, men jobber også ved siden av i faste jobber. de stjeler ikke noen ting. Om du leser hva han skriver: De utfører ofte andre kriminelle handlinger for å finansiere sitt forbruk. Jeg kjenner også folk som bruker stoff og jobber,men jeg kjenner også de som ikke jobber men stjeler. Det er vel neppe en overdrivelse å si at kriminaliteten blandt stoffmisbrukere er høyere enn blandt de som ikke bruker stoff 9431132[/snapback] Og jeg spør om det er er gjort noen forskning på det feltet. jeg har ivvertfall ikke sett det. Hvis man prøver et rusmiddel i dag, et ulovlig ett. Så må man inn i et "kriminelt" miljø for å få tak i. her kan det også gå andre og sterkere rusmidler rundt. Etterhvert blir du introdusert til et sterkere ett, og får tilbudet første gang gratis. Du prøver og det var morro. og en gang til og en gang til osv... Terskelen blir litt lavere når "alle andre" gjør det. Du sitter til slutt og merker, faen jeg har blitt avhengig. Men tør alikevell ikke å søke hjelp fordi det er kriminelt. Og siden det er kriminelt er det alt for mange som får straff, istedet for hjelp. Lenke til kommentar
Kundalini Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Greit at man ikke skal leve som en konge men 1060 er allikevel lite. 9424716[/snapback] Ikke når man bor gratis, og får dekket andre nødvendig utgifter som lege, tannlege, reise etc. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du sitter til slutt og merker, faen jeg har blitt avhengig. Men tør alikevell ikke å søke hjelp fordi det er kriminelt. Feil,det er ikke straffbart å søke hjelp for dette, det er sraffbart å bruke det men da må du bli tatt med stoff på deg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du sitter til slutt og merker, faen jeg har blitt avhengig. Men tør alikevell ikke å søke hjelp fordi det er kriminelt. Feil,det er ikke straffbart å søke hjelp for dette, det er sraffbart å bruke det men da må du bli tatt med stoff på deg. 9431681[/snapback] Jeg kjenner flere som har blitt tatt og bøtelagt bare ved å ha vert ruset. Men også flere som har nektet for at de selv har hatt i seg noe. Folk blir straffet istedet for å få hjelp. Det har jeg sett nok av. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Greit at man ikke skal leve som en konge men 1060 er allikevel lite. 9424716[/snapback] Ikke når man bor gratis, og får dekket andre nødvendig utgifter som lege, tannlege, reise etc. 9431673[/snapback] Hvor står det at en får dekket ALT,så som tannlege og reiser, ang reiser så er det vel kun reise til lege og slikt som dekkes . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå