Gå til innhold

meningsløs diskusjon om klimaendringer


  

61 stemmer

  1. 1. Hvilke klimafilmer har du sett?

    • Al Gores [url=http://www.imdb.com/title/tt0497116/]"An Inconvenient truth"[/url]
      28
    • Martin Durkins [url=http://www.imdb.com/title/tt1020027/]"The great global warming swindle"[/url]
      5
    • Begge filmene
      7
    • Ingen av de
      21


Anbefalte innlegg

Vi gikk sommeren i møte med fullt av propaganda oppslag om global oppvarming og ditt og datt, at dette gikk helt feil vei og at Norge ble varmere og varmere. Og alt muligt som kunne skje om det vart noe varmere. Dette var allerede godt på vei og det kom til og bli varmt fremover.

 

Dette er synest jeg er helt feil. Vi har hatt en veldi god vinter. Det har aldri vert så mye snø i fjellene, med rekorder overalt. Og idag Tirsdag 4September måtte jeg skrape is av frontruta mi! når jeg skulle på jobb litt før halv ni (ja jeg forsov meg) Dette har jeg aldri opplevd maken til. Dette er jo mangen måneder for tidli. Dette gjør jeg først i November, ikke september.

 

Kan ikke akuratt si at jeg oppdager klima endringer på Norske nettaviser lengre, som var populært i vår. Kan det være noe med at vi har hatt en utrulig dårlig sommer? - Ja vi hadde godvær i noen dager i Juni, men så har det sunket, sunket kraftigt. Kan ikke akuratt si at shortsen var fremme mangen dager i sommer.

 

Nå er det bare til og se fram til en god å lang vinter, med mye snø. Været er skiftende, og det har det alltid vært. Det har vert varmt om sommeren og vinteren for mangen år siden og.

 

Noen meniger, synspunkter fra andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi gikk sommeren i møte med fullt av propaganda oppslag om global oppvarming og ditt og datt, at dette gikk helt feil vei og at Norge ble varmere og varmere. Og alt muligt som kunne skje om det vart noe varmere. Dette var allerede godt på vei og det kom til og bli varmt fremover.

9424058[/snapback]

Hvorfor skulle de lyve om klimaendringene? Og nevermind at de ti siste årene har vært de varmeste noen sinne målt.

 

Dette er synest jeg er helt feil. Vi har hatt en veldi god vinter. Det har aldri vert så mye snø i fjellene, med rekorder overalt. Og idag Tirsdag 4September måtte jeg skrape is av frontruta mi! når jeg skulle på jobb litt før halv ni (ja jeg forsov meg) Dette har jeg aldri opplevd maken til. Dette er jo mangen måneder for tidli. Dette gjør jeg først i November, ikke september.

9424058[/snapback]

Jeg husker vinteren som snøløs, våt og stormfull. Aldri har jeg opplevd en vinter med mindre snø enn den i fjor.

 

Kan ikke akuratt si at jeg oppdager klima endringer på Norske nettaviser lengre, som var populært i vår. Kan det være noe med at vi har hatt en utrulig dårlig sommer? - Ja vi hadde godvær i noen dager i Juni, men så har det sunket, sunket kraftigt. Kan ikke akuratt si at shortsen var fremme mangen dager i sommer.

9424058[/snapback]

Kanskje fordi agurktidene er over?

Lenke til kommentar
Hmm, flom flere steder i Norge, nesten ingen snø sist vinter (flere steder i landet). Nei, du har nok rett i at ingenting skjer :) Det er bare å pøse på med søppel og eksos.

9424464[/snapback]

Poenget er ikke at man skal pøse på, men det er mye som tyder på at klikakrisen er svært oppskrytt.

 

I begynnelsen av sommeren var det unormalt varmt, og da var det klimakrise for alle penga. Så viste det seg at sommeren ikke ble så varm allikevel, men da var det "naturlig temperaturvariasjon".

Lenke til kommentar

Kritikken mot klimakrisen minner meg om de amerikanske kreasjonistenes kritikk, eller såkalte "motbevis," mot evolusjonslæren:

 

"Teorien har for mange hull, vi vet for lite. Det stemmer nok bedre at Gud skapte alt."

 

"Det var fint vær i går. Før vi ser ekstremvær 4-5 måneder i året i Norge, er det ingen grunn til å tro på den globale oppvarminga."

Lenke til kommentar
Snipppp.

9424058[/snapback]

Det er litt drøyt å motbevise en teori som støttes av størsteparten av verdens klimaforskere med egne observasjoner over været på hjemstedet over en periode på et år. Dette året, sett isolert, trenger ikke være representativt for hvordan været har utviklet seg i det siste årene.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Hmm, flom flere steder i Norge, nesten ingen snø sist vinter (flere steder i landet). Nei, du har nok rett i at ingenting skjer :) Det er bare å pøse på med søppel og eksos.

9424464[/snapback]

 

Så flom er et resultat av klima endringer? - 87 var det en stor flom her. Ingen snakka da om klima endringer, og global oppvarming som hadde skylda. Blir for lett og skylde på klima endringer etter min mening.

 

Snø var det jo mye av enn fjoråret. Ski sesongen varte lengre ihvertfal. Siste snøen vi fikk var 8april.

 

 

 

Vi gikk sommeren i møte med fullt av propaganda oppslag om global oppvarming og ditt og datt, at dette gikk helt feil vei og at Norge ble varmere og varmere. Og alt muligt som kunne skje om det vart noe varmere. Dette var allerede godt på vei og det kom til og bli varmt fremover.

9424058[/snapback]

Hvorfor skulle de lyve om klimaendringene? Og nevermind at de ti siste årene har vært de varmeste noen sinne målt.

 

 

Dette er synest jeg er helt feil. Vi har hatt en veldi god vinter. Det har aldri vert så mye snø i fjellene, med rekorder overalt. Og idag Tirsdag 4September måtte jeg skrape is av frontruta mi! når jeg skulle på jobb litt før halv ni (ja jeg forsov meg) Dette har jeg aldri opplevd maken til. Dette er jo mangen måneder for tidli. Dette gjør jeg først i November, ikke september.

9424058[/snapback]

Jeg husker vinteren som snøløs, våt og stormfull. Aldri har jeg opplevd en vinter med mindre snø enn den i fjor.

 

Dette har jeg ingen bevis på. Men det jeg prøver og si at været forandrer seg stadigt. Og avogtil kan det være varmt, andre ganger kaldt. Har bilde av en fjelltur på 80tallet, da jeg ser fler familiemedlemer med shorts og soling midt i januar. For det var så utrulig varmt.

Endret av MortenGlmz
Lenke til kommentar
Snipppp.

9424058[/snapback]

Det er litt drøyt å motbevise en teori som støttes av størsteparten av verdens klimaforskere med egne observasjoner over været på hjemstedet over en periode på et år. Dette året, sett isolert, trenger ikke være representativt for hvordan været har utviklet seg i det siste årene.

9425126[/snapback]

 

Nei, det jeg prøver og si at været kan gå opp og ned. ALT trenger ikke ha noe med klima endringer og gjøre. Muligt det var dårlige eksempler og jeg er forferdlig til å forklare meg.

Endret av MortenGlmz
Lenke til kommentar

Vinteren i fjor da hvor det var historisk lite snø? ;) Tror en må se slike tendenser over mange år før en kan dra konklusjoner.

 

Edit: kan bruke noen av mine egne observasjoner fra jotunheimen. Vinteren 05\06 var det mindre snø enn vanlig i jotunheimen, vegen over Valdresflye åpnet i begynnelsen av April, mens den normalt sett åpner tidligst 15.April. Vinteren 06\07 var det langt mere snø, faktisk mere snø enn på flere tiår. Valdresflye ble ikke åpnet før helt i slutten av April, altså rundt 4 uker senere enn året før. Observerte selv brøytekanter på opptil 10 meter da jeg dro over sognefjellet i Mai i år, noe som er unormalt mye.

 

En annen måte en kan måle snøfall\nedbør på er strømprisen: i fjor var den veldig høy utover høsten pga lite regn foregående vinter, nå er den ekstremt lav grunnet mye nedbør vitneren som var.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle satt deg inn i rapporter og forskningsprosjekter ang. global oppvarming før du kommer med slike uttalelser basert på en hendeles i hjembygda di.

 

Klimaendringene var et faktum allerede på 80-tallet og Brundtland-rapporten som ble fremlagt hos FN fortalte allerede om et nytt verdensproblem.

Lenke til kommentar
Jeg sier at det er bedre at globaloppvarming blir oppskrytt og at vi gjør noe med den før det er for sent, enn at vi legger den til side som hjernedød skremselspropaganda.

Men det er jo tydelig at de ikke har miljøet i fokus, fokuset er heller anti-bil.

 

Som da noen forskere sa at du faktisk slapp ut mer CO2 med å gå til butikken enn ved å kjøre. I stedet for at man så nærmere på dette ble det blankt avfeid. Er da miljøet i fokus?

Lenke til kommentar

Litt morsom du, mens det er påvist stooore hull i ozonlaget, polene smelter og det er oppsatt egne turistturer som viser snøsmeltingen.

 

Polområder med forskningsstasjoner der det var metervis med is er nå helt bar så hvis ikke våre påvikrninger på klima skyldes minst 90 % av denne uregelmessigheten så skjønner jeg ingenting. Tydeligvis ikke noen av verdens forskere heller....

 

 

Men men, fint vi har deg da som forstår alt :!:

Lenke til kommentar
Litt morsom du, mens det er påvist stooore hull i ozonlaget, polene smelter og det er oppsatt egne turistturer som viser snøsmeltingen.

 

Polområder med forskningsstasjoner der det var metervis med is er nå helt bar så hvis ikke våre påvikrninger på klima skyldes minst 90 % av denne uregelmessigheten så skjønner jeg ingenting. Tydeligvis ikke noen av verdens forskere heller....

 

 

Men men, fint vi har deg da som forstår alt  :!:

9426682[/snapback]

Det er her det trekkes forhastede konklusjoner.

Hvordan kan folk være så skråsikre på at klimaforandringene som nå kommer skyldes mennesket?

Joda mange forskere legger fram rapporter ang dette og de få som våger å si imot mister bevilgningene sine og blir latterliggjort fortere en du kan si kake.

Er ikke rart pro klimaforskerne da blir i flertall.

 

Det har vært perioder i historien før den industrielle revolusjon med høyere CO2 nivå i atmosfæren en det er nå og perioder med både varmere og kaldere klima før.

Var mennesket skyld da også?

 

Vi får heller bare forberede oss på klimaforandringene som kommer, for kommer gjør de uansett ettersom de menneskelige utslippene av CO2 er mye mindre en det naturen slipper ut.

Lenke til kommentar
Det har vært perioder i historien før den industrielle revolusjon med høyere CO2 nivå i atmosfæren en det er nå og perioder med både varmere og kaldere klima før.

Var mennesket skyld da også?

9426858[/snapback]

Vel CO2 oppstår jo ikke fra ingenting. Tidligere årsaker er bla. vulkanutbrudd, og at dette skjer til slutt fordi en masse CO2 samles der oppe før eller siden. Nå er ca. 10000 år siden siste gang, og det er ALT for tidlig.

 

Dessuten har mengden CO2 i atmosfæren har fulgt kurven med flere biler per person og økende industri.

 

Altså det KAN være en tilfeldighet, for all del, men forvent alltid det værste, for da vil vi aldri få en negativ overaskelse.

 

De er jo ikke noe mindre naive de som sluker noen av verdens mest anerkjente forskeres ord rått.

9426948[/snapback]

Fixed. :)

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
De er jo ikke noe mindre naive de som sluker medias hysteri rått.

9426948[/snapback]

 

Enig.

 

Forskjellen er dog at de har rett.

 

Det man bør gjøre, er å studere temaet nøye og lytte til hva vitenskapen sier.

 

Jeg studerer klima og realfag, og det er ikke mange - verken studenter eller professorer - som er så dumme som dere.

9426996[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...