Rizzla Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hva som må til for at jeg skal kunne starte et program i høyerer prioritet enn det som er vanlig - automatisk? Jeg trenger å kjøre programmet i "høyere enn nomalt" Noen som har peiling? Er vel mulig å lage en bat fil med en spessiel string til ett bestemt .exe program.. Vil også at programmet skal starte automatisk når windows starter, men det kan jeg. Er bare at da må progrqammet helst vente et minutt eller to til windows er ferdig lastet skikkelig, derfor jeg tenkte litt på en .bat fil med wait commando... (om dette går ann i bat..) takk til all hjelp Edit: Bruker win xp Endret 4. september 2007 av Rizzla Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kommandoen for å kjøre programmet i høy/lav prioritet er %SystemRoot%\system32\cmd.exe /C START "programnavn" /LOW "path\exefil.exe" Eksemplet over starter et program med lav prioritet. Skal du bruke høy prioritet bytter du ut LOW med HIGH eller REALTIME. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Takk, ved å legge til %SystemRoot%\system32\cmd.exe /c PING 1.1.1.1 -n 1 -w 60000 >NUL fikk jeg også 60 sec venting før programmet ble kjørt i high... hva er kommandoen for å kjøre i hakket under "high"? Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 etter litt googling fant jeg ut at det var /abovenormal Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) etter litt googling fant jeg ut at det var/abovenormal 9424446[/snapback] Herregud, kan dere ikke dos/ledetekst/kommandolinje ? Det er jo bare å skrive "start /?" så får man jo ramsa opp hele lista med alternativer Takk, ved å legge til %SystemRoot%\system32\cmd.exe /c PING 1.1.1.1 -n 1 -w 60000 >NUL fikk jeg også 60 sec venting før programmet ble kjørt i high... hva er kommandoen for å kjøre i hakket under "high"? 9424391[/snapback] Du har glemt "start". Det er en kommando som kjører andre kommandoer og du må ha denne for å kunne velge prioritet. Endret 4. september 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 lol, har 2 kommandolinjer davel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå