Wattengård Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Ser at endel på forumet her har "mad skillZ" med SketchUp. Er det noen av de nevnte som i tillegg kanskje har litt pedagogiske kunnskaper og kan lage et tutorial (en screencast kanskje? ) til oss vanlige dødelige som er flinkest til å lage firkantede bokser, og ikke kommer så mye lenger enn det. Alle tutorialene jeg kommer over på neddet bygger hus... Ikke spesiellt relevant. Noen som føler for å stille? -C- Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 http://sketchup.google.com/tutorials.html Der har du 7 lette tutorials Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Men som nevnt kan jeg det grunnleggende, og var på utkikk etter et tutorial rettet mot pc-kasse modellering. Da tenker jeg på eksakt målgivning, eksakt posisjonering etc. Slik at jeg etter å ha laget en 3d-modell, kan ta f.eks. frontplaten, sette på "outline" modus og mål, og skrive ut en 1:1 modell jeg kan lime på en plate og skjære etter linjene... For eksempel -C- Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det jeg har gjort er bare å lage en og en ting. Er ikke noe spesielt vanskelig tror jeg. Jeg finner alltid utav en ny ting hver gang jeg lager mer i SketchUp, så å utforske selv er også en god tutorial Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det er bare å starte med det grunnleggende, etter en ganske kort stund, så kommer resten av seg selv. Programmet er meget enkelt å bruke, så det meste kommer bare du prøver ett par ganger.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Husk å sett delene opp i moduler så er det lettere å flytte på dem osv. Alt blir liksom enklere da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå