Gå til innhold

Hvordan skrive på disc - HP Deskjet D7360?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny blekkskriver - HP Photosmart Deskjet D7360. Den ble valgt fordi den angivelig skulle kunne skrive på CD/DVD plater. Det er angitt i produktguiden her på akam.no, og i produktinformasjonen hos mamoz.no, hvor den ble kjøpt.

Når jeg så skal begynne ta denne fasiliteten i bruk, så finner jeg ikke noe om det i brukermanualen, og heller ikke noen skuff for discer på skriveren. Etter å ha vært i kontakt med support hos Mamoz, konstanterer de at denne skriveren ikke har denne egenskapen. De gir meg avslag, som jeg takker ja til.

Klarer likevel ikke å slå meg helt til ro med at denne skriveren ikke kan brukes til formålet. Er det noen som har erfaring med skriveren? Er det skriving til etikett som er måten å gjøre det på her? En trenger vel software for å komme igang?

Vil være takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ingenting om skriving på disc hos HP, så da kan den nok ikke det.

Det finnes flere produsenter som lager etikett-greier, for eksempel Neato.

Jeg synes ikke det blir like bra med en papiretikett som med direkte print.

Leter etter ny skriver, og vil gjerne høre hva du har å si om skriveren bortsett fra dette med cd-print.

Har du testet å skrive ut foto?

Er det tegn til linjer i utskriftene?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg fant heller ikke noe på HP sin web om at skriveren har slik egenskap. Syntes det var rart at flere andre nettsteder kunne angi det uten at det er tilfelle. Men de tar altså feil, og jeg ble lurt.

Printeren ble først og fremst kjøpt til dette formålet, så jeg har ikke skrevet ut så mye foto. Men det jeg har skrevet ut av fotoer har vært veldig bra. Har ikke sett tegn til linjer i utskriftene, men har ikke letet kritisk etter det. Eneste minus er at det tar lang tid fra jeg sender et foto til utskrift første gang, og til den begynner å skrive. Mens den forbereder seg på utskrift bråker den fælt. Men jeg syns ikke det er noe stort minus.

Lenke til kommentar

Om du skulle være interessert i å gjøre en byttehandel kan jeg kjøpe en Canon Pixma eller Epson i samme prisklasse, og så kan vi bytte.

Fruen har bestemt seg for at skriveren skal være hvit, og siden det er hun som kommer til å bruke den mest får hun bestemme denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...