Gå til innhold

ASUS A7V333-X Problemer

Sejo

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en PC med ASUS A7V333-X hovedkort, Athlon XP 1800+ 1,53 ghz 266 mhz bus Socket A ( Thorougbred ) Prosessor.

256 DDR RAM, 60 GB HD, Global Win vifta +- XP 2200. AGP Skjermkort.

Problemet er at Pc´n vil ikke starte ordentlig, noen ganger kommer jeg til Biosen, får ikke valgt der hvor den skal boote i fra, den lister ikke opp CD Romen, men HD vises i Bios.

Bios sier at CPU Tempen hos meg er 125 grader celcius? Dette er vel noe høyt, eller at Bios viser feil. På samme plass sier Bios at Hk tempen er 22 grader celcius.

Men uansett, jeg går ut av Bios, lagrer det jeg gjør. Neste gang jeg starter PC og går inn i Bios er alt som det var før, endringer lagres altså ikke.

Kommer meg ingen veier for å få oppgradert Biosen.

Er både HK og CPU noe feil med?

Håper dere har forslag til hva som kan være feil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. det der hørtes ut som om du ikke har satt på CPU vifte i det hele tatt. :o

En kopmpis av meg har nettopp trolig svidd CPU'en sin siden han brukte en vifte som funket opp til MAX athlon 1200. Jeg har feil søkt litt og ar funnet ut at CPU'en er ubrukelig. hehe, han er en idiot anyway.

Er det kjøling i det hele tatt, og i tillfellet, er det riktig kjøling. Biosen min viser omentrent riktig temp hele tiden hos meg. Så det høres ut som om maskinen skrur seg automatisk av pga for høy temp.

Lenke til kommentar

Bios viser nok feil temp. da jeg tok CPU´n ut og den var slettes ikke varm. Tror det blir retur av dette hovedkortet til Komplett. Den må være noe feil med det. Nå plutselig kommer jeg ingen vei, maskinen slår seg på, ingen lyd fra harddisk, og svart skjerm, ingen lyd fra hovedkortet og kommer ikke inn i Bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...