Gå til innhold

Kople Pc til vanleg TV. svart/kvit bilete!

Anbefalte innlegg

Har eit problem når eg skal kople laptoppen til TV-en. PCen har S-video utgang, TV-en har ikkje s-video inn. men har ein scart-kontakt med s-video på.

Får fram bildet, men det er svart-kvit.

Har også ein phono-kabel som går direkte i pcen, men ikkje direkte inn i pcen, så bruker ein phono->s-video omformer der.

Svart kvit der også.

Kva er problemet, kva kan eg gjera, er det omformerne som mister fargen, eller må eg fikse noko pal-b pal-g elsn settings? Har prøvd dei forskjellige scart-inngangene på TVen.

Planen er å sjå film, og bildet blir veldig fint med svart-kvit, men bare manglar fargane.

Kva kan eg gjera, og ev. kva kabel kan eg gå til innkjøp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk svart-hvitt ja. Samme skjedde det for meg når jeg testa å koble pc'n til tv'n.

Tv'n stod da på 'ut2', hadde 'ut1,ut2, ut5' tror jeg. Bare ved å bytte fra ut2 til ut5 fikk jeg farger. En scart bak er ut1 og den andre er u2, hadde min i ut2. men siden signalet var svideo så bruker man ut5.

Min teori, funka for meg, er ikke så god til å forklare :p

beklager det.

Endret av tAno16
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Såvidt jeg har forstått er dette et problem fordi enkle s-video - kompsitt overganger kun viderekobler det ene lederparet fra s-video, det med b/w infoen.

Dermed vil scart trikset i ene linken til kehax sikkert virke, jeg tror også clas ohlson har en liten plugg som gjør jobben, jeg finner den ikke på siden dems nå, men ser ca. sånn her ut.

e

Lenke til kommentar
Kjøp en s-video > scart-kabel hos Clas Ohlson. Bruker denne selv, og får farger på kanal SVHS2 (EXT2 gir sort-hvitt). Enkelt og billig, koster to hundre spenn for en ti meters kabel, de har den også i fem meter og to meter, og de er enda rimeligere.

9557783[/snapback]

Så dette funker flott? Er det bare å plugge i og det vil funke som t.d. ein prosjektor?

Lenke til kommentar

bruker også S vid kabel.. ser min desktop på tvn men når jeg spiller av filmen så ser jeg kun mediaplayeren men den er sort.. spiller jeg av filmsnutter fra youtube feks så funker det... noen som har peil før jeg og løper og kjøper med den s video < scart lkabel på clas ohlsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...