Gå til innhold

Redigere flere filmer til èn.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 4 filmer, som jeg gjerne skulle redigert til en film, dette er hjemmeopptak, som er tatt rett etter hverandre, så det beste hadde vært om det hele kunne blitt en film uten stopp mellom scenene(filmene) og slikt :)

Finns det noe program som fikser dett enkelt?

Håper så klart på gratis programmer ;)

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm, en liten ting til.

Lasta ned da Avidemux, men skjønner ikke bæra hvordan man får det til!

Er to programmer jeg kan bruke, når jeg har brukt Winrar for å åpne mappene!

Og da jeg brukte det ene så fikk jeg bare innpå en film, og den hakket sakte hele tiden :S

Noen som har erfaring med dette programmet?

Lenke til kommentar

Trur ikke det skal være så vanskelig i Avidemux. Har ikke prøvd programmet selv, emn vil tippe at de kanskje ligger under File -> Append movie. Eller på Video -> append movie.

Se om du finner en plass det står append, som betyr legg til :)

Programmet jeg bruker heter VirtualDubMod, og der går du på File -> append segment -> finn filmen :) Så gjlr du det om igjen bare du velger film 3 denne gangen, og så 4 nesten gang. Så velgeer du Video -> Direct stream copy. Dette betyr da at det blir en direkte kopi, så vi mister ingen kvalitet.

Så på File -> Save as -> skriv inn navn og så OK! :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk det til, men det visste seg at filmen ble zooma inn på en måte, kameraet (filminga) ble nærmere, så du fikk ikke sett alt som man egentlig skulle se!

Kjerringa blir litt sur om ho ikje blir ma, så hjelp :p

9434171[/snapback]

Hei.

Alt dette kan du gjøre med Studio 11, standard utgaven el de andre Studio 11 versjonene. Og det på 1-2-3. Utrolig enkelt. Og du kan lage masse annen morro og. Så 500 kroner og opp så har du alt du trenger, pluss masse til :)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Jeg fikk det til, men det visste seg at filmen ble zooma inn på en måte, kameraet (filminga) ble nærmere, så du fikk ikke sett alt som man egentlig skulle se!

Kjerringa blir litt sur om ho ikje blir ma, så hjelp :p

9434171[/snapback]

Hei.

Alt dette kan du gjøre med Studio 11, standard utgaven el de andre Studio 11 versjonene. Og det på 1-2-3. Utrolig enkelt. Og du kan lage masse annen morro og. Så 500 kroner og opp så har du alt du trenger, pluss masse til :)

Mvh

Kenneth

9468365[/snapback]

Men da må du re-konvertere filmen ut igjen fra Studio 11, og dermed mister du enten kvalitet, eller så tar filen større plass enn normalt for å beholde nøyaktig kvalitet. med mindre Studio 11 har valget med å ta en direkte kopi når du eksporterer? Dessuten koster Studio 11, som er helt unødvendig når du kun skal sette sammen noen klipp/filmer. Sist jeg prøvde Studio, var programmet veldig ustabilt. Det krasjet en del, og reagerte ikke. Det ødela rett og slett Windows, siden etter jeg installerte det fikk jeg error på ting som jeg aldri hadde fått før. Dette kan være løst i versjon 11, men tviler...

Står fortsatt på at VirtualDub(Mod) egner seg best til dette; Last ned VirtualDub eller VirtualDubMod om du har en MKV eller OGM fil.

Kjør det og velg File-> append segment -> finn den første filmen din. Så File-> append segment -> og finner den 2. filmen, og så de neste filmene. Så velger du Video -> Direct stream copy. Dette betyr da at det blir en direkte kopi, så vi mister ingen kvalitet.

Så på File -> Save as -> skriv inn navn og så OK! :)

Men du sier at filmen din ble zoomet inn, og det aner jeg ikke hvordan du har fått til :hmm: Prøv med VirtualDub(Mod) heller, skjedde ikke noe zoom-greier hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...