Salemonsen_ Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei! Jeg leter da etter et godt hovedkort til sokkel 775 med både wifi og sli støtte, fant kun et det var med nForce 590 brikkesett, jeg vet ikke hvor bra dette er til overklokking. Noen som kan hjelpe meg her? skal ha 2stk 8800GTS og 1stk q6600 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei!Jeg leter da etter et godt hovedkort til sokkel 775 med både wifi og sli støtte, fant kun et det var med nForce 590 brikkesett, jeg vet ikke hvor bra dette er til overklokking. Noen som kan hjelpe meg her? skal ha 2stk 8800GTS og 1stk q6600 9423272[/snapback] Asus Striker Extreme, med 680i brikkesett. Dette er dyrt dog, så det er nesten slik at det er mer fornuftig å kjøpe et rimeligere kort med nForce 650i eller nForce 680i og et eget WiFi kort (eller usb). Wifi delen hos Asus er Realtek, pluss for at den har kabel med antenne i slik at antenna kan flyttes og rett type kontakt for alternativ antenne, men ellers er det midt på treet utstyr. Hadde jeg handlet i dag, hadde jeg droppet den og kjøpt med et PCI-kort med flyttbar antenne. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hei!Jeg leter da etter et godt hovedkort til sokkel 775 med både wifi og sli støtte, fant kun et det var med nForce 590 brikkesett, jeg vet ikke hvor bra dette er til overklokking. Noen som kan hjelpe meg her? skal ha 2stk 8800GTS og 1stk q6600 9423272[/snapback] Asus Striker Extreme, med 680i brikkesett. Dette er dyrt dog, så det er nesten slik at det er mer fornuftig å kjøpe et rimeligere kort med nForce 650i eller nForce 680i og et eget WiFi kort (eller usb). Wifi delen hos Asus er Realtek, pluss for at den har kabel med antenne i slik at antenna kan flyttes og rett type kontakt for alternativ antenne, men ellers er det midt på treet utstyr. Hadde jeg handlet i dag, hadde jeg droppet den og kjøpt med et PCI-kort med flyttbar antenne. 9423401[/snapback] Jeg har antenne som jeg har kjøpt fra euronics tidligere i år, så jeg har 100% signal med. Jeg har nå funnet et hovedkort som ser lovende ut til en billig penge: P5N32-SLI PREMIUM. Noen som har god eller dårlig erfaring med dette? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 P5N32-SLI PREMIUM noen som har en god erfaring av overklokking av dette kortet? Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 P5N32-SLI PREMIUM noen som har en god erfaring av overklokking av dette kortet? 9425368[/snapback] Ikke av erfaring, men har hørt at det er et veldig bra kort og det klokker som skogen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 P5N32-SLI PREMIUM noen som har en god erfaring av overklokking av dette kortet? 9425368[/snapback] Ikke erfaring, men HK er basert på nForce 590 SLI Intel Edition. Dette er et brikkesett som opprinnelig kom før Core 2, men ble oppgradert for å klare Core 2 sensommeren 2006. nVidia sine nyere brikkesett, dvs 680i, 650i er alle laget for Core 2. Derfor er jeg usikker på om dette hovedkortet støtter Quad Core, det støtter ikke FSB 1333 så lang jeg vet. Mitt HK, som er bygd på P965 brikkesett støttet heller ikke Quad, noe det gjør etter biosoppgradering. Dette er allikevel et brikkesett som er betydelig nyere enn 590. Jeg har også hørt det motsatte når det gjelder klokking, faktisk at kort basert på 590 har en problemer knyttet til stabilitet. Lenke til kommentar
smy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Asus p5n32e sli plus er bra mb Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Asus p5n32e sli plus er bra mb 9426586[/snapback] Dette så utrolig bra ut! Men mangler WiFi Endret 4. september 2007 av SirSalemonsen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Slik jeg forstår har du kjøpt egen antenne (separat) til WiFi. Da kjøper du bare et WiFi PCI-kort med rett kontakt (RP-SMA eller noe slikt, du vet selv hva du har). Finnes bøttevis med kort som har avtagbar antenne som kan skiftes ut med en annen antenne, til og med Asus har et eget, med RP-SMA Og så kjøper du Asus P5N32-E SLI PLUS. Skulle ikke være mer komplisert enn dette. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Slik jeg forstår har du kjøpt egen antenne (separat) til WiFi. Da kjøper du bare et WiFi PCI-kort med rett kontakt (RP-SMA eller noe slikt, du vet selv hva du har). Finnes bøttevis med kort som har avtagbar antenne som kan skiftes ut med en annen antenne, til og med Asus har et eget, med RP-SMA Og så kjøper du Asus P5N32-E SLI PLUS. Skulle ikke være mer komplisert enn dette. 9428138[/snapback] Var heller bare det at dette blir mye dyrere og det at jeg har hatt kunn dårlig erfaring med eksterne trådløs kort. Vell å merke dette linksys kortet jeg hadde sist var 4år gammelt, sikkert bedre nå. Noen som har å anbefale? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Faktisk er det slik at Wifi utgavene av Asus sine kort ofte koster mer i tillegg enn et PCI-kort. Du finner en oversikt her over mulige kort. De som har bra anbefalinger burde være greie. Men sjekk at du får med rett kontakt. Vanlige antennekontakter, med bilder til hjelp. Linksys har en tendens til å bruke RP-TNC. De fleste andre bruker RP-SMA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå