Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dyre lyspærer verdt pengene?

O_K

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommet så langt at jeg skal bytte kjørelysene (2xH7). Da er spørsmålet om pærer fra f.eks phillips til 289kr stk. er verdt pengene. Så at de hadde noe +80% pærer, og noen +50% longlife pærer. Disse kostet omtrent det samme. Hva bør jeg velge? Tenkte litt på longlife i nærlys og +80% i fjernlys.

Er det stor forskjell på lysstyrken i disse pærene. Hvor mye lyser en +50% longlife sammenliknet med en vanlig osram til ca 100kr? Regner uansett med at disse pærene varer ganske lenge slik at prisen per km ikke blir så høy, og gode lys er jo viktig, men hvis eneste forskjellen er fine ord på pakken så er det jo penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg ikke vet mye om dette. Men husker at jeg leste en sånn test i MOTOR en gang i tiden. Tror faktisk Osram «billigpærer» kom helt ok ut i testen. Det fantes pærer som lyste sterkere...ja! Men etter noen timer hold Osram lysstyrken bedre.

Selv byttet jeg Osram-pærer 3 ganger på ca. 6 måneder, noe jeg ikke syns er spesielt lang levetid. Men mulig det er bra spenning ut til pærene i hovedlyset. Og jeg kjører en god del. Ca 45.000 km i året.

Lenke til kommentar

De philips 80% pærene er ekstremt bra!!

ikke kjøp billig pærer fra feks biltema, hadde philips H3 pærer i tåkelysene mine, og det varte i ca 7 måneder med bruk hele tiden, byttet dem til biltema pærer da den ene gikk så byttet jeg begge til biltema, den ene varte i 3 uker og den andre i 3 uker og 2 dager ca, noe skikkelig møkk! så billig pærer er ikke så billig likevell når det må byttes 3-4 dager før det kommer på samme leve tid som Phillips og osram.

Biltema pærene har foresten helt ræva lys, 100 watt pærene dems ser ut som et stearin lys sammenlignet med vanlige phillips 55 watt pærer.

skal du ha masse lys er rally pærene til Phillips veldig bra, men alt for kraftige å ha i nærlys, men du kan bruke dem i fjernlysene. :thumbup:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Styr unna Biltema H7, både de vanlige og de blå. De holder bare noen uker, og en eksploderte slik at det ble tusenvis av bittesmå glassbiter i lykteglass og reflektor. Best erfaring med vanlige pærer.

Lenke til kommentar

Alle tester viser stort sett at Philips er bedre enn Osram og billigmerker. Det finnes også en god del billigmerker ute som ikke er lovlige (dvs. bl.a alle som ikke har effekt på 55W(H1/H3/H7) eller 55/60W(H4))

Jeg bruker utelukkende Philips i alt annet enn indikatorlys og tåkelys, og jeg kan si at det er en ekstrem forskjell fra billigpærer fra bensinstasjon (nå begynner de vist å bli bedre da, men stort sett Osram) og kvalitet fra Philips.

Min konfigurasjon:

Nærlys: H1 Philips BlueVision (+30%)

Fjernlys: H1 Philips Vision Plus (+50%)

Tåkelys: H1 PowerBulbs PowerBlue (+30%) - Disse er billige og lyser bra, men sprer lyset litt feil i forhold til Philips BlueVision.

Ekstralys: H3 Philips BlueVision (+30%) - Kun fordi det ikke finnes Vision Plus for H3

Alle pærer kjøpt fra http://www.powerbulbs.com/

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjører følgende oppsett:

Nærlys: H1 Philips NightGuide (3-farget lys som gir både lang rekkevidde og god refleksjon fra skilt i veikanten, samtidig som de er behagelig for møtende biler)

Fjernlys: H1 Philips Vision Plus (+50%)

Tåkelys: H3 Philips BlueVision (+30%)

Lenke til kommentar
Fant en test som bekrefter at Philips gir bra lys:

Dansk test.

9424528[/snapback]

Det var noe slikt jeg lette etter. Hvis denne testen er riktig er det en suveren

seier til phillips. Nesten så man kan begynne å lure, men FDM bør jo vite hva de

driver med.

9424639[/snapback]

De 80% pærene til Phillips er mye bedre enn enn Visionplus pærene de har :)

så skal man ha det beste lyset uten Xenon er Philips X-Treme Power +80% veien å gå :w00t:

eller 100watts rally pærer fra phillips men de er ikke lovlig :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har phillips pærer på bilen min og de lyser like bra enda etter 15000 km. Når jeg kjøpte bilen min var kjørelys to billigpærer pluss at det fulgte med to ekstra pærer. Den venstre røyk ganske fort og jeg byttet den ut med en av pærene som var ekstra. Det gikk bare en uke før den høyre ble blurry og mistet "vinkelen" sin. Da byttet jeg den ut med den siste ekstrapæren, men dagen etterpå røyk den venstre igjen. Kjøpte phillips og de har som sagt holdt siden i ca 15000km.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...