Gå til innhold

Saksøkt for Dual Core

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er der riktig at Intel har merkevare på navnet "dual core"? Det er jo isåfall minst like idiotisk som denne rettsaken.
Nei, Intel har ikke noe slikt merkenavn.

Og det ikke Intels bruk av 'Core Duo' de er saksøkt for heller, men at de har benyttet slagordet "Dual-Core. Do More." Dog, tatt i betraktning hva DualCor driver med (en håndholdt mini-Tablet PC) kan jeg ikke se at forvekslingsfaren skulle være overhengende.

Forøvrig er de forsåvidt ikke saksøkt for en million dollar, men et beløp "greater than $1 million, according to proof", samt "further relief that the court deem just and proper". Med litt flaks kan en jury dermed gi nesten så mye de vil hvis de mener at 'store stygge Intel' har oppført seg uskikkelig, og ved å ikke gå alt for aggressivt ut reduseres nok sjansen for at søksmålet avvises tidlig.

Det virker mest som en fisketur dette, men med en stor nok meitemark på kroken til at de kanskje kan ende opp med noen kroner for å slutte å bråke.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Altså, hvis Intel kun har brukt det innen markedsføring, så vet jeg ikke helt, det er jo snakk om to ord som i størst mulig grad beskriver hva prosessoren inneholder på en måte som ikke blir unødvendig vanskelig. Det blir nær sagt som om noen skulle ha tatt patent på bruk av «dobbeltkjerne» i en norsk reklame. Helt idiotisk, spør du meg. Skulle Intel ha sagt f.eks. «has two cores» i reklamer, eller noe lignende, bare fordi noen kålhuer i PR-avdelingen i et annet selskap tilfeldigvis har vært jævlig dårlige på navneforslag (evt. de som startet det opp, om det startet smått, hva vet nå jeg).

Hadde det vært et mer abstrakt begrep eller ord det var snakk om, så kunne jeg godt være med på det, men dette blir bare tull. Skal man begynne å kunne ta patent på ord? Helt vanlige ord i helt vanlige kombinasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...