Rapide- Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg har en vanvittig stor tekst-fil med tekst der jeg ønsker å hoppe fram og tilbake på avsnitt/kapittler. Finnes det en funksjon i C++/C som gjør at jeg kan hoppe til f.eks stringen som starter med "hardware.no" eller lignende? (Ønsker ikke å gå igjennom heeeeele filen for hver gang jeg skal til ett sted. Det skal gå kjapt slik at den starter å lese der jeg vil direkte.) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Nå er det lenge siden jeg har kodet C/C++ men når du åpner en tekst fil med fopen() så åpner du den som en strøm. Det vil si at du begynner på begynnelsen og leser deg fremover i filen. Du kan bruke fseek() for å hoppe til byte N eller N bytes fremover i filen. For å søke til et gitt sted i filen må du derfor lese deg frem til du finner den teksten du søker. For å gjøre dette kjappere så kan du lage et eget format hvor du har en katalog i starten på filen som angir hvor avsnitt begynner og bruke dette for å bla igjennom filen. Det er vel unødvendig å si at det skal mye til for å holde orden på en slik indeks. Kanskje ligger feilen i det faktumet at du har en vanvittig stor tekstfil? Hadde det vært mer riktig å legge denne dataen i en database? Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hvis du bruker windows, kan du jo åpne tekstfilen, trykke F3 og skrive inn for eksempel "hardware.no" , og søke. Eller kanskje denne kan være til hjelp hvis du vil ha et program som kan gjøre det Endret 4. september 2007 av double-a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå