Ståle Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jaaaa! Noen som tar pa seg oppgaven? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Synes Opera 9.5 fungerer ganske greit (dvs ingen feil sålangt), men det er meget irriterende og legge inn alle hurtiglinker osv igjen. 9426408[/snapback] Men na blir det siste gang, iogmed at synkroniserer bokmerkene med MyOpera Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere. Men om Opera kommer med en like rask/raskere versjon enn det firefox er, så vurderer jeg å skifte. 9428234[/snapback] Var det ikke en test jeg sa for en liten stund siden? 8sekunder? 9428288[/snapback] Men det du snakker om er vel en test som tester orginal firefox, jeg _tweaker min for å få den raskere som sagt. Har ikke hørt om noe måte å tweake opera på, vi får se når den kommer ut om det blir noe tess Lenke til kommentar
maxM Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 "Opera 9.5 vil få en ny gjennopprettingsmulighet som skal gjøre det mulig for brukeren å gjenopprette et vindu som er tidligere blitt lukket." Den funksjonen har nå vert lenge. Bare trykk Ctrl+Z etter at du har lukket en fane og den kommer tilbake. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Som sagt gjentatte ganger i tråden - det er snakk om å gjenopprette VINDUER, ikke faner. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere. Hvis du kan tweake Firefox, så kan du jaggu tweake Opera også, og få den enda raskere enn en tweaket Firefox igjen. Ellers er det nye fartstester tilgjengelig nå, og Opera dominerer fullstendig: http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/ Konklusjonen er: Across the board, Opera Kestrel is already significantly faster than Opera Merlin, and generally out-performs all other browsers tested. Some results, like the full javascript raytracer show that under heavy loads, Opera Kestrel is much more stable and memory efficient. This is important, because Opera uses the same core for all devices, from mobile phones to games consoles to desktop computers. Having a highly efficient core makes for much lower resource consumption and better scaling across devices. Opera Kestrel appears to have set new benchmarks for performance in rendering speed. For Mac users, there is also encouraging signs that Opera Kestrel on the Mac is close to parity (and even faster in some cases) to the Windows version. Lenke til kommentar
radix Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Synes Opera 9.5 fungerer ganske greit (dvs ingen feil sålangt), men det er meget irriterende og legge inn alle hurtiglinker osv igjen. 9426408[/snapback] Mer eller mindre alle instillinger ligger i C:\Documents and Settings\[DinBruker]\Application Data\Opera\Opera\profile Dersom Opera 9.5 Beta lager sin egen mappe, kan du bare overskrive profile-mappen som ligger i betaen, med den fra den gamle versjonen din av Opera. Også greit å ta backup av profile-mappen før man formatterer disk, slik at man slipper å endre instillingene ved nyinstallasjon av Opera. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere. Hvis du kan tweake Firefox, så kan du jaggu tweake Opera også, og få den enda raskere enn en tweaket Firefox igjen. 9432924[/snapback] Jeg har tidligere googlet for å finne informasjon om hvordan man tweaker opera, men har ikke funnet noe som helst. Kan hende det har kommet noe på nett i ettertid jeg ikke vet om. Er ikke det mye enklere å tweake firefox p.g.a. den har åpen kildekode? Ikke det jeg har noe peiling igrunn. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Åpen kildekode hjelper ikke når man ikke kan dra nytte av det. Selv Firefox-versjoner som er "built for speed" kommer ikke i nærheten av Opera engang. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvordan er egentlig stabiliteten i Opera vs Firefox, min personlige oppfatning er at der er Firefox bedre, jeg brukte opera en del før, men stadig vekk låste deg seg helt og cpu-bruk gikk opp i ~100%, det skjer aldri i Firefox for min del. Ellers så merket jeg aldri noen hastighetsforskjeller når jeg brukte de om hverandre, men det er selvsagt kun min subjektive oppfatning. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det ma vaere installasjonen din. Opera har bare last seg et par ganger, og da hadde den vaert apen i ~15-16 timer. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Opera er og forblir den beste nettleseren i mine øyne. Når du først har kommet inn i bruken av opera er det veldig vanskelig å skifte til noe annet. Har prøvd firefox men selv med mange extension så blir det bare ikke så stabilt og bra som opera. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg synes Firefox er mer stabilt, og at Opera krasjer alt for mye. Jeg bruker Firefox for å skrive i bloggen og andre sider som ikke støtter Opera så bra. Opera bruker jeg til alt annet. Desuten har jeg brukt skinnet Vistera i et par år, det blir uvant uten. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Opera er generelt mer stabil enn Firefox. Den må tross alt kjøre på alle mulige slags maskiner. På PC er det ikke så farlig om programmet krasjer, men på andre typer maskiner Opera kjører på er det helt uhørt. Så de har nok litt strengere krav der ja. Og det merkes. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvilke maskiner? Kofferter for oppskyting av atombomber? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Eh, du vet ikke at Opera er på alle mulige slags maskiner? Da kan du jo lese litt mer om produktene deres: http://www.opera.com/products/ Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Joda, men jeg forstår ikke hvorfor stabilitet på PC hvor 90% av brukerne er ikke er viktig. Det er jo her man gjør den skikkelige surfingen. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Windowsbrukere er vant til at ting kræsjer, ikke de/vi som bruker Linux... Uansett så lurer jeg på hvilket belegg(og kilder) Pricks har for å braute ut at Opera er mer stabilt. Her hos meg er det hvertfall ikke det. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Selv om jeg er die hard Opera-fan kan jeg ikke nekte for at alle versjoner (har vel iallefall brukt Opera siden versjon 5) på samtlige platformer (Win98, 2k og XP, samt Opera Mini og Opera Mobile) har slått seg vrang til tider. Har ikke brukt FF nok til å kunne sammenligne, men Opera banker iallefall IE på det aller meste - også stabilitet. PS: Har kjørt Opera under Vista i et par uker, og kan ikke komme på at det har streika en eneste gang =) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Uansett så lurer jeg på hvilket belegg(og kilder) Pricks har for å braute ut at Opera er mer stabilt. 9440854[/snapback] Opera er kjent for å være mer stabilt generelt, særlig på grunn av alle de andre platformene den er tilgjengelig for. Og Linux-folk er nok godt vant til krasjing, dessverre Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Eneste jeg irriterer meg over er at Opera har en tendens til å kjøre 100% CPU og overhete alt mulig når det er mye flash på sidene (muligens også ellers)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå