Pondusen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Heisan Har en avensis 07 modell. Begge xenon lysene har begynt å lyse mye dårligere. Har forsøkt å skifte pærene som var sykt dyre,men det hjalp ikke. I tillegg er det slik at langlysene også lyser dårligere enn før. Ringte til Toyota og de sa at spolen i lyktene trolig var defekt og at begge lyktene måtte skiftes. Har dere på forumet samme oppfatning som dem? Skifte av begge lyktene kom på 16000,- Pondusen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Vel, lyktene dine har nok fått det som kalles "grå stær" (reflektorene som blir grå og tåkete) Et alternativ er å bestille overhalte enheter på Ebay.de slik som nevnt lengre opp i tråden. Prisen ligger på rundt 500 Euro + frakt, noe som er mye rimeligere en å kjøpe dem for 16 høvdinger her til lands. Her er bilder av en defekt lykt og en overhalt en, litt forskjell der. Endret 24. februar 2012 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg hentet bilen på tirsdag og både nær- og fjernlys er aldeles knall det! Lenke til kommentar
Pondusen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Vel, lyktene dine har nok fått det som kalles "grå stær" (reflektorene som blir grå og tåkete) Et alternativ er å bestille overhalte enheter på Ebay.de slik som nevnt lengre opp i tråden. Prisen ligger på rundt 500 Euro + frakt, noe som er mye rimeligere en å kjøpe dem for 16 høvdinger her til lands. Her er bilder av en defekt lykt og en overhalt en, litt forskjell der. Hei Tusen Takk:-) Ja, de ser helt gråe ut når jeg ser inn på reflektorene. Har du selv erfaring med overhalte i forhold til hvor lenge de holder kontra nye. Hva gjør de med overhalte - bytter de bare reflektoren? Pondusen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Ja det er kun reflektoren de bytter, de nye reflektorene er forbedret og skal ikke ende opp slik som de gamle. Har ikke en Avensis T25 (03-08) selv, men de som har skaffet disse overhalte enhetene er vist veldig fornøyd med dem. Når det er sagt så driver Toyota og vurderer om de skal gjøre noe spesifikt i forhold til de defekte xenonlyktene. de har solgt nesten ca 9500 nye enheter de 2 siste årene i Tyskland og det sier seg selv at det ikke er normalt. Du kan lese mer om det i artikkelen under (er oversatt med google translate) AutoBild.de Artikkel om defekte xenonlykter på Avensis T25 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Da har jeg byttet begge lyktene på min T25. Byttet til overhalte som jeg kjøpte på tysk ebay. Ca 4200 NOK inkl alt for begge, da med d2s pære. Ble helt sinnsvak forskjell på lyset. natt vs dag! Lenke til kommentar
Avensis06 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg har en Avensis Exec 2006 fra før facelift i 2006. Det er vel T25 som bekrevet over?Må bytte reflektor på høyre xenon. LItt noob på dette. Noen som kan si om denne vil passe eller evt sende en link til samme? http://www.carparts-online.de/shop/Teile-fuer-Toyota/Toyota-Avensis/Toyota-Avensis-T25-03-06-H7-H1-SCHEINWERFER-RECHTS::1090.html Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en Avensis Exec 2006 fra før facelift i 2006. Det er vel T25 som bekrevet over?Må bytte reflektor på høyre xenon. LItt noob på dette. Noen som kan si om denne vil passe eller evt sende en link til samme? http://www.carparts-...CHTS::1090.html Den du linker til er ikke en xenonlykt, Lenke til kommentar
Goffy Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Dersom det kan være til hjelp for noen har jeg fått byttet begge mine hovedlykter på garanti. En 2006 modell, dvs 6 år gammel bil. Lysene var så svake at den ble underkjent på EU-kontroll. Toyotaforhandler søkte importør om utvidet garanti og fikk dekket kostnadene. Dette er god service av Toyota. For ordens skyld. En T25 med Xenon-lykter. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Kan meddele at jeg idag fikk skiftet begge frontlyktene på min Avensis 2007. Nærlyset lyste så dårlig at det var trafikkfarlig. På verkstedet fikk jeg vite at dette var en "kjent" feil, samt at Toyota visstnok hadde en goodwill-ordning hvor de sponser bytte av lykter inntil bilen er 9 år. Så der sparte jeg mer en 10 lapper!! :) Spread the word!!! 1 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jævla Toyota. Jeg måtte dekke lyktene selv. Fikk beskjed om at bilen var passert 5år, dermed you pay. Måtte ut med 9200kr for begge lyktene. Byttet begge selv. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Det kan synes som om det er to forskjellige meninger ang. dette, hvis da ikke jij19184s bil er eldre enn 9 år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå