Zappza Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei! Jeg har en PC stående på hybelen, med en del TV serier jeg har rippet inn som jeg ønsker å se fra hvor jeg enn er i verden. Lurer da på om linjen jeg har er kraftig nok til å kunne streame en xvid fil uten hakking? Filen er på 350mb og varer i 44 minutter. Audiobitraten er 133 kb/s. Takk for svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 350MByte på 44 minutter gir like over 1Mbit/s. (350M*8)/(44m*60s) Dvs at du må ha minst en god ADSL2+ linje for å streame i den kvaliteten. Du må også huske at linjer mot utland har forsinkelse i ping som gjør at hastigheten ikke blir 100% av maks. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Så det vil ikke ha noe å si hvis jeg oppgraderer hastigheten til 1 mbit/s opp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) I Norge vil du kanskje kunne streame raskt nok, men du kan jo bare laste filene over eller rippe de i lavere kvalitet? Endret 4. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Er bare i Norge den kommer til å bli brukt, er ikke så mye utenlands enda. Har mer enn nok med Videregående her i landet. Joda, kan jo alltids gjøre det sånn, men løsningen jeg vil bruke til å se tv-seriene har en lokal database hvor info og bilder om alle seriene og episodene jeg har ligger. Hvis jeg bare har et par episoder på PCen, så blir de fjernet fra database og jeg må legge de til på nytt igjen. Er ikke så lysten på å rippe de i lavere kvalitet, da blir det litt kjipt å se de hjemme på HD-TVen. Dette er ikke noe must altså, det hadde bare vært jævlig flott å fått det til å funke sånn som jeg vil det Kan jo alltids laste de over etterhvert som jeg skal se de, men det blir jo ekstra arbeid, og det unngår man helst =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå