Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg ønsker å finne ut hvordan jeg kan programmere at datamaskinen f.eks skrur seg av om 2 timer. Hvordan gjør jeg det på lettest måte? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du vista så finnes det flere "gadgets" som er veldig enkle og hendige ivhertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 har windows xp home Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Lag en ny snarvei og la den lede til "shutdown -s -t 7200" Denne filen vil starte en nedtelling som til slutt vil skru av datamaskinen din. Du kan trykke på den manuelt eller legge den til i planlagte oppgaver. Om du vil ha mindre enn 2timer må du bytte ut 7200 med hvor mange sekunder du trenger. Edit: Den eneste måten å skru av nedtellingen på er med en "shutdown -a" Endret 4. september 2007 av sondrev Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Alternativt kan du ved å åpne kommandolinjer (Start -> Kjør -> CMD) skrive "shutdown -i". Dette åpner en GUI hvor du kan konfigurere dette selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Alternativt kan du ved å åpne kommandolinjer (Start -> Kjør -> CMD) skrive "shutdown -i". Dette åpner en GUI hvor du kan konfigurere dette selv 9423385[/snapback] den måten virka jo greiest men hvor setter jeg inn tid den skal skrus av? Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hmm... ser ut som jeg var litt rask å tipse deg... "shutdown -i" gir deg et grafisk grensesnitt, men det ser ut som om du kun kan slå av andre PCer enn din egen her... Anbefaler det heller å bruke tipset til sondrev. Dette kan du også gjøre enkelt i kommandolinjen. Hvis du bare skriver "shutdown" så får du opp en liste med hvilke alternativer du har. "shutdown -t 7200" vil slå av maskinen etter 2 timer (7200 sekunder). Prøv deg litt frem da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 takker får det til nå Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du kan jo bruke planlagte oppgaver sånn som dette også. Syntes det virket litt lettere... Start meny -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Planlagte oppgaver Legg til ny: C:/Windows/system32/shutdown.exe Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Man kan også angi et tidspungt istedenfor å regne ut sekunder. For eksempel en reboot kl 14:00; "at 14:00 shutdown -r" Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Man kan også angi et tidspungt istedenfor å regne ut sekunder.For eksempel en reboot kl 14:00; "at 14:00 shutdown -r" 9430812[/snapback] Den der var nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå