Gå til innhold

Hva er tidenes mest geniale program?

emacoolit

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som arkitekt, og hver bidige gang jeg setter meg til for å skissere et prosjekt i SketchUp, så blir jeg overveldet av hvor genialt det programmet er. Det har dårlig støtte for rendring, og eneste lyskilde er sola, men du milde moses så GØY og RASKT og LETTVINT det er å bruke det, og resultatet ser alltid veldig proft ut (men det avhenger jo litt av brukeren også da). På toppen av det hele, så trenger man ikke siste nytt av hardware for å bruke programmet profesjonelt, på et høyt nivå.

SketchUp gjør min hverdag som arkitekt både morsommere og mer meningsfyllt. Dessuten: hver eneste gang jeg bruker det, så blir de andre på kontoret imponert, ikke minst sjefen :D

Jeg starter herved en tråd hvor man kan fortelle hvilket program man er mest imponert av, og gjerne litt om hvorfor man synes at det er genialt. Det kunne være interessant og lærerikt å lese om andres erfaringer med software. All software teller, også spill, operativsystemer, og hva det enn måtte være. Et historisk perspektiv er også velkomment!

Jeg håper på mange innlegg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Excel!

Jeg arbeider MYE med excel, og lærer hele tiden noe nytt. Dette er et kraftig verktøy med utrolig mange muligheter, og kombinert med enkel Visual Basic programmering kan man klare det utroligste.

Dette er faktisk også et verktøy man relativt enkelt kan imponere med, siden excelkunnskapene er nokså variable på de fleste arbeidsplasser :thumbup:

Lenke til kommentar

I og med at det ikke er noen tidsbegrensninger her så må jeg gå tilbake noen år til da jeg oppdaget Band-in-a-Box. Som ung (ihvertfall yngre) musikant var det genialt å kunne plotte inn akkorder i et skjema og få et fullt backing-band på sekunder. Jada, det låt crappy og hadde et til tider håpløst grensesnitt men det var allikevel helt genialt til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Excel!