Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[løst]Noen som vil ha en ny venn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dette er noe Dale Carnegie kan hjelpe deg med?

 

En innflytelsesrik forfatter fra før krigens dager, med spesielt en bok "How to win friends and influence people".

 

Det finnes en del nyere bøker av andre forfattere, men jeg likte den boken. Det er noe nostalgisk over den. (For oss foretningsmenn er den mannen genial)

 

Jeg vet at det ikke var svar på det du spurte etter, men jeg tror ikke en slik tråd gir deg veldig mange og gode venner i lengden.

 

Hvis du ser etter dame, så: Ta deg selv i nakken og lev et interessant liv. Gjør det du er glad i, og du vil se at du får mer enn nok venner av begge kjønn.

 

Bare én ting som er viktig. Vær åpen ovenfor nye personser som du ikke nødvendigvis hadde hatt kontakt med. Det er mennesker som gir deg den virkelige utdannelsen her i livet.

 

Leif var her

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

har dame, vil bare snakke med noen over nettet.. her jeg bor.. ja hva skal jeg si? jeg liker meg ikke her! folk ser styggt på meg og jeg føler meg hata! mest av alt vil jeg flytte, vekk fra alt og starte på nytt, har opplevd at vis jeg bare går helt anminelig på gata så for man seg uvenner.. jeg skjønner ikke noe jeg.. jeg må da få gå hjem med musikk på øra uten at folk skal hate meg for det? jeg kjenner ingen her. og ikke vil jeg bli kjent med dissa vesna her heller. det går MYE i dop og harsj rund her.. det liker jeg ikke! og ungdomer som blir banka så blod spruter står, leser i avisa ukentlig at det er et eller annet piss med ungdommer her! sist var den en jobb kamerat som hadde trua en taxi sjøfør med kniv og stjelt taxien.. skjønner dere?

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
har dame, vil bare snakke med noen over nettet.. her jeg bor.. ja hva skal jeg si? jeg liker meg ikke her! folk ser styggt på meg og jeg føler meg hata! mest av alt vil jeg flytte, vekk fra alt og starte på nytt, har opplevd at vis jeg bare går helt anminelig på gata så for man seg uvenner.. jeg skjønner ikke noe jeg.. jeg må da få gå hjem med musikk på øra uten at folk skal hate meg for det? jeg kjenner ingen her. og ikke vil jeg bli kjent med dissa vesna her heller. det går MYE i dop og harsj rund her.. det liker jeg ikke! og ungdomer som blir banka så blod spruter står, leser i avisa ukentlig at det er et eller annet piss med ungdommer her! sist var den en jobb kamerat som hadde trua en taxi sjøfør med kniv og stjelt taxien.. skjønner dere?

9422262[/snapback]

Det er sånn det er på visse steder.. Jeg bor rett ved trikkestasjonen på Bekkelaget, og den holder jeg meg meg unna etter kl 11 om kvelden azz :hrm:

Lenke til kommentar
har dame, vil bare snakke med noen over nettet.. her jeg bor.. ja hva skal jeg si? jeg liker meg ikke her! folk ser styggt på meg og jeg føler meg hata! mest av alt vil jeg flytte, vekk fra alt og starte på nytt, har opplevd at vis jeg bare går helt anminelig på gata så for man seg uvenner.. jeg skjønner ikke noe jeg.. jeg må da få gå hjem med musikk på øra uten at folk skal hate meg for det? jeg kjenner ingen her. og ikke vil jeg bli kjent med dissa vesna her heller. det går MYE i dop og harsj rund her.. det liker jeg ikke! og ungdomer som blir banka så blod spruter står, leser i avisa ukentlig at det er et eller annet piss med ungdommer her! sist var den en jobb kamerat som hadde trua en taxi sjøfør med kniv og stjelt taxien.. skjønner dere?

9422262[/snapback]

Det er sånn det er på visse steder.. Jeg bor rett ved trikkestasjonen på Bekkelaget, og den holder jeg meg meg unna etter kl 11 om kvelden azz :hrm:

9428710[/snapback]

 

Vel der bor jeg også, det er ikke så ille som du tror, mest pinglete "gangstere" jeg gikk på skole med alle sammen, gjeng med tullinger.

Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis du ser forbi alle de som tror de er tøffe som toget, og ser mer på de personen som kansje ikke gjør så mye ut av seg; som deg, så tror jeg helt klart at du kan finne en venn.

 

Det er garrantert noen som føler seg slik som deg, at de ikke passer helt inn, eller at de ikke har funnet noen de kan stole på, og føle seg trygg på.

 

Se etter noen du kan assosisere deg med, gjerne med samme interesser og begynn å snakke litt med dem. Kan starte med å si enkle ting som "hei" og slike ting. Så kan du etterhvert begynne å føre samtaler, og du vil nok raskt finne ut om han/hun er noen du føler deg trygg på.

 

Lykke til, og ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Jeg tror at hvis du ser forbi alle de som tror de er tøffe som toget, og ser mer på de personen som kansje ikke gjør så mye ut av seg; som deg, så tror jeg helt klart at du kan finne en venn.

 

Det er garrantert noen som føler seg slik som deg, at de ikke passer helt inn, eller at de ikke har funnet noen de kan stole på, og føle seg trygg på.

 

Se etter noen du kan assosisere deg med, gjerne med samme interesser og begynn å snakke litt med dem. Kan starte med å si enkle ting som "hei" og slike ting. Så kan du etterhvert begynne å føre samtaler, og du vil nok raskt finne ut om han/hun er noen du føler deg trygg på.

 

Lykke til, og ikke gi opp.

9442205[/snapback]

 

 

hehe takk :D

Lenke til kommentar

hei, jeg et akurat hvordan du har det.

Jeg skriver som anonym, fordi jeg syns det er utrolig flaut, og fordi jeg ikke vill at folk skal tro det er synd på meg og dermed komme igjen senere i forumet...så syns du er flink som greier det i vertfall.

 

Jeg har aldri hatt neon bestevenn, og driver det meste av tiden etter jobb alene... Enten sitter hjemme, trener, ser film alene etc.

Mange mener å gå seg en tur hjelper, tja.. bortsjett fra at det til tider er trist og alltid gå å vandre gatelangs alene...

Du møter sikkert også på klassekompiser som i det heletatt ikke kjenner deg igjen, selv om du har godt på skole sammen med de i mange år...

 

De beste vennen jeg har, har jeg nok bare på skype dessvere, jeg drev og spilte en del couner strike source og har i ettertid funnet en haug med greie karer som jeg prater med tid til ofte... de spiller jeg også en del sammen med. Selv om vi ikke spiller samme spill også.

 

Jeg mista stort sjett alle vennene mine da pappa døde da jeg gikk i slutten av 3.klassen. Siden da har jeg stort sjett vært alene...(er 19 nå) og det kan ta måneder mellom vær gang jeg har noe å gjøre i helgene. Hater egentlig helgene... føler meg alltid ensom, og jeg har dessvere blitt litt sjernert og blyg av å være mye alene, så jeg syns det er flaut å gå alene på byen en helg...

 

Jeg er heldig som har en jobb, jeg er egnetlig veldig sosial, å hater å gjøre ting alene... Så jeg er så og si grodd fast på jobb, elsker det å ha noen rundt meg å spørre om ting etc =)

 

så jeg kan sikkert lege deg til på msn om du vill =)

Har alltid plass til flere :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...