DilliMusic Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) heisann jeg skal kjøpe meg en mac mini om ikke så altfor lenge. men har da en masse spm som jeg gjerne skulle ha hatt svar på 1. Når det gjelder nett.. er det bare til å plugge inn nett kabelen fra ruteren jeg allerede har eller må jeg ha noe spess? 2. hvordan er ytelsen på mac os x sammenlignet med Windows? det at man ikke trenger noe virus prg og slikt er jo en stor pluss syns jeg ettersom det er irriterendes med oppdateringer midt i musikk øktene jeg har... 3. myte eller stemmer det? mac holder stabil og rask mye lengre enn windows? 4. hørt noe om at man kan kjøre av windows prg innenfor mac... hvordan gjør man dette? er det begrenset til visse prg eller åssen ligger det ann? 5. hva er en pluss for meg som skal ha mac? Dilli Endret 3. september 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
overagnar Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) heisann jeg skal kjøpe meg en mac mini om ikke så altfor lenge. men har da en masse spm som jeg gjerne skulle ha hatt svar på 1. Når det gjelder nett.. er det bare til å plugge inn nett kabelen fra ruteren jeg allerede har eller må jeg ha noe spess? 2. hvordan er ytelsen på mac os x sammenlignet med Windows? det at man ikke trenger noe virus prg og slikt er jo en stor pluss syns jeg ettersom det er irriterendes med oppdateringer midt i musikk øktene jeg har... 3. myte eller stemmer det? mac holder stabil og rask mye lengre enn windows? 4. hørt noe om at man kan kjøre av windows prg innenfor mac... hvordan gjør man dette? er det begrenset til visse prg eller åssen ligger det ann? 5. hva er en pluss for meg som skal ha mac? Dilli 9422023[/snapback] 1) Jepp, bare plugg den i og du er på nett. 2) Ytelsen er på topp, hvordan den er i forhold til Windows vet jeg ikke da jeg ikke har brukt Windows til noe annet en spill de siste årene. 3) Null problem å holde en Windows-instalasjon stabil uten masse dritt, gjelder bare å være litt kritisk på hva man legger inn. Uansett, OS X holder seg i år etter år etter år, formaterte ene macen min for noen uker siden og merket ikke så mye forskjell(da hadde jeg kjørt samme install helt siden jeg fikk den for noen år siden). 4) Jepp, Crossover Mac fikser dette, jeg har ikke prøvd den så kan ikke uttale meg om hvordan den er i praksis men her kan du sjekke hvordan program X funker. EDIT: Du har alltids Parallels Desktop for Mac som kjører et helt operativsystem samtidlig i OS X også hvis du trenger det. 5) Tenkte du på tilleggutstyr, programmer, eller ting du kan gni inn i ansiktet på Windows-dorks senere? Endret 3. september 2007 av overagnar Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 takk for et kjapt svar bør jeg vente med å gå for innkjøp av mac frem til det nye OS Leopard kommer? Dilli Lenke til kommentar
overagnar Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 takk for et kjapt svar bør jeg vente med å gå for innkjøp av mac frem til det nye OS Leopard kommer? Dilli 9422220[/snapback] Det er det nok bare Apple som vet gitt, men det er 27 dager siden Mac Mini ble oppgradert så er nok en gooooooooooood stund til den blir oppgradert igjen(gjennomsnittlig 188 dager mellom hver gang den blir oppgradert). Men hey, hvis du klarer å vente helt til oktober(de har aldri sagt hvilken oktober ) i håp om noe annet snacks i tillegg gjør du det, trenger du den nå kjøper du nå. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Leopard kommer vel ikke til å være så dyrt eller? får vel mac enten om en uke ca eller en mnd og en uke. broderen kjøper den til meg Lenke til kommentar
overagnar Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Leopard kommer vel ikke til å være så dyrt eller? får vel mac enten om en uke ca eller en mnd og en uke. broderen kjøper den til meg 9423277[/snapback] Blir vel samme pris som OS X Tiger tenker jeg, rundt tusenlappen +/- litt svinn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå