aXXo Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har en bil som skal på EU kontroll, men den er ikke forsikret, hvordan får jeg den opp på verkstedet? Må jeg skaffe meg prøveskilter hos statens vegvesen? Hvor mye koster det? Og hvor lenge varer skiltene? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vel, jeg og en annen flyttet en bil på nattestid med falske skilter. Jeg kjørte først for å se etter purken. Det funket, og var //billig//. Du må nok flytte den på en stor tilhenger eller noe. Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Vel, jeg og en annen flyttet en bil på nattestid med falske skilter. Jeg kjørte først for å se etter purken. Det funket, og var //billig//. Du må nok flytte den på en stor tilhenger eller noe. 9422006[/snapback] HEHE! Veit ikke om jeg tar den sjangsen ass Men har du ikke sett sånne røde klistremerker? Der hvor skiltet egentlig skal være? Der er det noe sånn dato greier, og sånne tror jeg at man får hos biltilsynet, noen som kan noe om dette? Takk Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du får dem hos biltilsynet, og det koster deg ca 300-400 (tror jeg) Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Du får dem hos biltilsynet, og det koster deg ca 300-400 (tror jeg) 9422045[/snapback] Ok, takk! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Prøveskilt koster deg 500 kroner pr. døgn. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?cid=11...nholdMal&c=Page Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvis den ikke er forsikret er det avskiltings begjær på den, og det hjelper ikke å eu godkjenne den.. Det du må gjøre er å levere inn skiltene til du bestemmer deg for å bruke den igjen.. ikke noe vits i å eu godkjenne en bil du ikke bruker. Når du har bestemt deg for å bruke bilen betaler du forsikring, henter skiltene OG EU godkjenner den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg betalte 265 for prøveskilt for en dag. men kanskje det er billigere for veteranbiler Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 For 500 kroner, så har du prøveskilt i 2 dager Et døgn koster ca 220 kroner. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vel, jeg og en annen flyttet en bil på nattestid med falske skilter. Jeg kjørte først for å se etter purken. Det funket, og var //billig//. Du må nok flytte den på en stor tilhenger eller noe. 9422006[/snapback] Falske skilter? Da er det bedre å kjøre uten skilter! Er mye verre straff på dokumentforfalskning. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Vel, jeg og en annen flyttet en bil på nattestid med falske skilter. Jeg kjørte først for å se etter purken. Det funket, og var //billig//. Du må nok flytte den på en stor tilhenger eller noe. 9422006[/snapback] Falske skilter? Da er det bedre å kjøre uten skilter! Er mye verre straff på dokumentforfalskning. 9422404[/snapback] Så sant som det er sagt! Men det som er, hvis du har skilter, så er risikoen for å bli stoppet dramatisk mindre enn om du kjører uten skilt Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Vist det ikkje er langt til verkstede så kan du jo slepe bilen, vist motoren starter i den bilen som skal slepast så får du det litt lettere. Vist det er servo og bremse kraft forsterken funker. Går fint å slepe uten og (at motor er i gang.) Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Som andre også har vært inne på: hva er poenget med å EU godkjenne en bil du ikke har skilter på? Skjønner ikke dette helt jeg... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Prøveskilter koster 225 kroner per dags dato. Skiltene varer så lenge du vil og betaler (selvsagt innen rimelighetens grenser). Bilen må være avregistrert for at du skal kunne få prøveskilter. Skal du slepe bilen må du ha prøveskilter. Sånn. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det som jeg ikke skjønner, er hvordan en bil uten skilter kan bli kalt inn til eukontroll? det skal jo ikke være mulig! med mindre du har fått inkallelsen, og mistet skiltene rett før? uansett, å kjøre med falske skilter gir opptil flere år i fengsel! en jeg vet om kjørte med det på mopeden.. han soner nå i fengsel og han er kun 17 år! hvis jeg var deg ville jeg bare ventet med å kontrollere til du får skilter.. det som skjer om du ikke kontrollerer den er jo kun at du ikke kan kjøre med den.. og det kan du jo ikke uansett! så få deg skilter, også kan du ta kontrollen etterpå Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dersom bilen er begjært pga manglende EU-kontroll, får man ikke ut igjen skiltene før EU-kontroll foreligger. Og man får ikke innkallelse til kontroll dersom bilen er avregistrert, så her er enten skilta levert inn etter at innkallelse er sendt ut, eller så må kontroll fikses før registrering (evt så er ikke bilen avregistrert i det hele tatt). Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Dersom bilen er begjært pga manglende EU-kontroll, får man ikke ut igjen skiltene før EU-kontroll foreligger.Og man får ikke innkallelse til kontroll dersom bilen er avregistrert, så her er enten skilta levert inn etter at innkallelse er sendt ut, eller så må kontroll fikses før registrering (evt så er ikke bilen avregistrert i det hele tatt). 9428686[/snapback] Det som er, er at jeg har nettopp kjøpt en bil, av en kompis, og den er det ikke forsikring på lenger og det er det noe feil med den, så jeg skal fikse noen småting, og eu-kontollere den, hvis det er mye feil på bilen, så gidder jeg ikke å ha den, og da er det unødvendig å betale forsikring på 5-6000 kr før den skal på eu-kontroll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan du ikke bare låne en bilhenger? alle har jo noen som kjenner noen andre som har en slik Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dersom bilen er begjært pga manglende EU-kontroll, får man ikke ut igjen skiltene før EU-kontroll foreligger.Og man får ikke innkallelse til kontroll dersom bilen er avregistrert, så her er enten skilta levert inn etter at innkallelse er sendt ut, eller så må kontroll fikses før registrering (evt så er ikke bilen avregistrert i det hele tatt). 9428686[/snapback] Det som er, er at jeg har nettopp kjøpt en bil, av en kompis, og den er det ikke forsikring på lenger og det er det noe feil med den, så jeg skal fikse noen småting, og eu-kontollere den, hvis det er mye feil på bilen, så gidder jeg ikke å ha den, og da er det unødvendig å betale forsikring på 5-6000 kr før den skal på eu-kontroll. 9428851[/snapback] Dersom du forsikrer den og du senere bestemmer deg for at du ikke vil ha den, så får du refundert fra forsikringsselskapet slik at du kun betaler for den perioden du har brukt bilen. Eller så må du få lånt eller leid en henger. Er jo en del bensinstasjoner som har biltraller til ultleie for noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå